Projektant serii X‑COM chce wskrzesić kolejną turówkę sprzed lat
Sukces XCOM: Enemy Unknown z 2012 roku pokazał, że istnieje duże zapotrzebowanie na tego typu powroty do klasycznych pomysłów. Chociaż ortodoksyjni fani nie trawią wielu uproszczeń nieobecnych w oryginale, to trudno zarzucić grze Firaxis rażące błędy. Czy projekt Chaos Reborn, odnawiający klasykę z 1985 roku również przypadnie do gustu współczesnych odbiorców?
Grafika zastępcza z grywalnego prototypu Chaos Reborn, działającego w sieciowym trybie wieloosobowym.Julian Gollop, projektant serii X-COM i twórca gier z trzydziestoletnim doświadczeniem, zapowiedział próbę odnowienia tytułu, który znajduje się w jego portfolio od 1985 roku. Jak podaje Gamasutra, Gollop po odejściu z Ubisoftu w zeszłym roku zajął się pracą nad Chaos Reborn, czyli strategią turową z elementami RPG, bazującą na Chaos: The Battle of Wizards z ZX Spectrum.
Dlaczego zamierzam zaktualizować tę starą grę? Ponieważ była to unikatowa produkcja z prostą, ale fascynującą mechaniką, gwarantującą unikatowe doświadczenie za każdym podejściem - tłumaczy twórca. Po czym dodaje, że przesłanka do zabawy jest bardzo prostolinijna - kontrolujesz czarodzieja z ograniczoną liczbą czarów, znajdującego się na zamkniętej arenie z innymi czarodziejami. Musisz być ostatnim żyjącym zawodnikiem na placu boju, by zwyciężyć. Gollop zapowiedział, że zamierza zapożyczyć podstawową mechanikę z Chaos: The Battle of Wizards i rozwinąć ją tak, by dostarczyć bogate doświadczenie ze zróżnicowanymi trybami wielo- i jednoosobowymi.
Zanim jednak do tego dojdzie, Julian Gollop będzie musiał przekonać do swojego pomysłu ludzi na Kickstarterze. Zbiórka ma się rozpocząć 14 marca, a zainteresowanych tym projektem odsyłam po więcej informacji w to miejsce.Na Ryby - sprawdź, czy da zrobić się dobrą grę o wędkowaniu