Projektant serii X‑COM chce wskrzesić kolejną turówkę sprzed lat

Sukces XCOM: Enemy Unknown z 2012 roku pokazał, że istnieje duże zapotrzebowanie na tego typu powroty do klasycznych pomysłów. Chociaż ortodoksyjni fani nie trawią wielu uproszczeń nieobecnych w oryginale, to trudno zarzucić grze Firaxis rażące błędy. Czy projekt Chaos Reborn, odnawiający klasykę z 1985 roku również przypadnie do gustu współczesnych odbiorców?

Jakub Zagalski

Grafika zastępcza z grywalnego prototypu Chaos Reborn, działającego w sieciowym trybie wieloosobowym.Julian Gollop, projektant serii X-COM i twórca gier z trzydziestoletnim doświadczeniem, zapowiedział próbę odnowienia tytułu, który znajduje się w jego portfolio od 1985 roku. Jak podaje Gamasutra, Gollop po odejściu z Ubisoftu w zeszłym roku zajął się pracą nad Chaos Reborn, czyli strategią turową z elementami RPG, bazującą na Chaos: The Battle of Wizards z ZX Spectrum.

Dlaczego zamierzam zaktualizować tę starą grę? Ponieważ była to unikatowa produkcja z prostą, ale fascynującą mechaniką, gwarantującą unikatowe doświadczenie za każdym podejściem - tłumaczy twórca. Po czym dodaje, że przesłanka do zabawy jest bardzo prostolinijna - kontrolujesz czarodzieja z ograniczoną liczbą czarów, znajdującego się na zamkniętej arenie z innymi czarodziejami. Musisz być ostatnim żyjącym zawodnikiem na placu boju, by zwyciężyć. Gollop zapowiedział, że zamierza zapożyczyć podstawową mechanikę z Chaos: The Battle of Wizards i rozwinąć ją tak, by dostarczyć bogate doświadczenie ze zróżnicowanymi trybami wielo- i jednoosobowymi.

Zanim jednak do tego dojdzie, Julian Gollop będzie musiał przekonać do swojego pomysłu ludzi na Kickstarterze. Zbiórka ma się rozpocząć 14 marca, a zainteresowanych tym projektem odsyłam po więcej informacji w to miejsce.Na Ryby - sprawdź, czy da zrobić się dobrą grę o wędkowaniu

Źródło artykułu:WP Gry
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.