Prawa do Gears of War w Microsofcie (a wraz z nimi jeden z twórców serii)
Microsoft poinformował o przejęciu całości praw do serii Gears of War od firmy Epic. Kolejne tytuły z tego cyklu powstać mają sumptem wewnętrznych studiów producenta Xboksa. Na początek zmierzą się z nim pracownicy nowopowstałego Black Tusk Studios.
Podczas zeszłorocznej konferencji Microsoftu na targach E3 zespół Black Tusk Studios przedstawiono światu w kontekście nienazwanej jeszcze gry akcji z elementami skradanki. Miała być ona częścią bogatego portfolio tytułów na wyłączność Xboksa 360. Jak tłumaczy teraz Phil Spencer, szef Microsoft Studios, serwisowi Polygon, pokazany wtedy zwiastun powstał w ramach poszukiwań czegoś, czym nowopowstały zespół mógłby się zająć. Problem z głowy, najwyraźniej, a jego pracownicy z pewnością nie posiadają się z radości, że zamiast z bólem tworzyć jakieś nowe, kreatywne koncepcje mogą się wziąć za serię tak dobrze znaną i sformalizowaną jak Gears of War.
Spencer porównuje obecną sytuację z Black Tusk do tej, jaka spotkała w 2012 roku zespół 343 Industries, który z powodzeniem przejął od Bungie serię Halo. Zapewnia również, że dla jego pracowników nie była to niespodzianka, a o rozmowach z firmą Epic i planowanym przejęciu przez nich prac nad dalszymi odsłonami serii wiedzieli już od jakiegoś czasu.
new WP.player({ width:610, height:343, autostart:false, url: 'http://get-2.wpapi.wp.pl/a,61764431,f,thumb/68/ee/a3/fecf4bbe7a15e3253140f65c03820e85/gears_of_war_ql_gotowy.mov', });Gramy w pierwsze Gears of War i komentujemy. Wersję wideo w wyższej rozdzielczości znajdziecie pod tym adresemMicrosoft oczywiście nie zamierza traktować Gears of War po macoszemu. Dla firmy to ciągle jeden z nielicznych ważnych tytułów na wyłączność i jako taki ważna broń w walce o przekonanie graczy do Xboksa One. Zapewne dlatego zdecydowała się ona na zatrudnienie do prac nad serią Roda Fergussona. Pracował on w Epicu jako producent wykonawczy i dyrektor produkcji w czasach, gdy powstawały trzy części Gears of War. Ma więc duże doświadczenie z tą serią i z pewnością nie jeden pomysł na to, jak pchnąć ją w nowym kierunku. Okazji do ich zrealizowania nie zabraknie – ma on pełnić kluczową rolę w pracach nad kontynuacją serii.
Pierwsze informacje na temat planów, jakie Microsoft ma w stosunku do tego cyklu poznać mamy w dalszej części tego roku. Na razie Phil Spencer nie miał do powiedzenia nic więcej poza tym, że planują dla Gears of War wielkie rzeczy.