W kontekście prac nad grą na konsole nowej generacji dodał:
Jesteśmy świadomi możliwości PS4 oraz Xbone'a. Jednym z aspektów opracowywania gry na nowe konsole jest możliwość wprowadzenia większej ilości postaci do bitew. Nowy sprzęt sprawia, że na ekranie może występować więcej bohaterów, może dziać się o wiele więcej.
W kultowej serii jRPG-ów i tak bitwy są festiwalem wybuchów, czarów i ataków. Mam nadzieję, że napompowanie ich jeszcze bardziej nie wpłynie negatywnie na sterowanie i system walki. Oto zresztą krótki zwiastun prezentujący konflikty w grze:
new WP.player({ width:610, height:343, autostart:false, url: 'http://get-2.wpapi.wp.pl/a,61764431,f,thumb/3d/7c/c4/fecf4bbe7a15e3253140f65c03820e85/51be246564eea_FINAL_FANTASY_XV_Battle_Gameplay_First_Look_E3_2013_.mov', });* Wersję wideo w wyższej rozdzielczości znajdziecie pod tym adresem*
Prace nad Final Fantasy XV zostały ogłoszone jeszcze w 2006 roku. Wtedy projekt nosił nazwę Final Fantasy Versus XIII. Tymczasem już jutro ukazuje się w Polsce Lightning Returns: Final Fantasy XIII, która zamknąć ma trylogię opowiadają o losach Lightning.
Szkoda, że nie podano żadnej, nawet przybliżonej, daty premiery. Jeśli nowa generacja konsol czegoś bardzo potrzebuje, to z pewnością jest to nowe, niesamowicie wyglądające Final Fantasy.