Powstaje coraz więcej poważnych gier, jednak nie wiadomo, czy chcą tego gracze

Coraz więcej gier na rynku stara się poruszać poważne życiowe tematy. Chociaż wskazuje to jednoznacznie na fakt, że medium zaczyna dojrzewać, zapotrzebowanie na podobne tytuły nie jest znane producentom. Pisze na ten temat New York Times.

Iga Ewa Smoleńska

Gry wyjątkowe, takie jak chociażby The Walking Dead czy bogato nagrodzone Journey osiągnęły co prawda sukces komercyjny, jednak wciąż stanowią wyjątek wśród ogromnej ilości tytułów, które również starają się wykorzystywać możliwości medium inaczej niż robią to tytuły głównego nurtu. Jednym z powodów takiego stanu rzecz jest fakt, iż producenci boją się podejmować ryzyko związane z wykładaniem pieniędzy na podobne pozycje. Dlaczego? Uważają, że mają one niewielką grupę odbiorczą.

Większość gier, które bierze na warsztat trudne i poważne tematy wciąż powstaje głównie za sprawą twórców niezależnych. Co podkreśla New York Times, a właściwie Borut Pfeifer, z którym przeprowadzono wywiad, gry elektroniczne dają nam częstokroć okazję zbadać pewne aspekty bardziej dogłębnie niż czyni to np. oglądanie wiadomości w telewizji. Należy też pamiętać, że wraz z tym, kiedy medium gier przybywa lat, coraz więcej jest graczy, których nie interesuje tylko i wyłącznie czysta, niepodszyta niczym rozrywka.

Innym powodem, dla których wielkie firmy nie chcą inwestować w przełomowe projekty jest to, że dzieła te podejmują zwykle kontrowersyjne tematy. Apple odrzucił już kilkakrotnie projekt studia Auroch Digital - Endgame: Syria, który opowiada o konflikcie na Bliskim Wschodzie. Powód? Zbyt bezpośrednio odnosi się do realnych wydarzeń w prawdziwych państwach.

Gry typu Papers, please, NarcoGuerra, Cart Life, Plague Inc., Bientôt l'été, czy That Dragon, Cancer (jeszcze w przygotowaniu) fascynują jednak ludzi na całym świecie i dają powody do dyskusji na temat tej dojrzalszej strony medium. Z czasem gry elektroniczne zostaną zaakceptowane jako medium, które jest w stanie mówić o rzeczach poważnych również w produkcjach wysokobudżetowych – jak stało się wcześniej chociażby z twórczością kinematograficzną. Kiedy to nastąpi jednak nie wiadomo.

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯