Pool of Radiance 2: Ruiny Myth Drannor

Pool of Radiance 2: Ruiny Myth Drannor

Alan Orman
21.11.2004 11:57

Pool of Radiance 2: Ruiny Myth Drannor

To, co teraz czytacie, nie jest bynajmniej opisem przejścia Pool of Radiance 2, tylko zestawem porad przydatnych w grze. Podawanie walkthroughta byłoby dobre w przypadku gry przygodowej, wydaje mi się jednak, iż w przypadku produktu tak wielkiej klasy, jakim jest * PoR2 , mijałoby się to z celem... * Jak posiadać najlepszą drużynę? * Wybór członków do naszej ekipy to jedna z wielu podstaw naszego sukcesu. Na początku weźmy się za obstawę, czyli jakichś osiłków do walki wręcz i nie tylko. Dajmy na to dwóch barbarzyńców lub dwóch pół-orków. Następnie losujemy do skutku maksymalne współczynniki Str, Dex i Con. Resztę współczynników będziemy mogli rozwinąć w trakcie właściwej gry. Pozostałe dwie postacie, jakie bym polecał, to Kestrel (złodziej), gdyż jego początkowe statystyki są o wiele lepsze od tych, jakie mógłbyś wylosować samemu tworząc postać od nowa. W przypadku defaultowego kleryka Skylara sprawa ma się inaczej, gdyż stworzony przez nas paladyn D'Arcy może osiągnąć równie satysfakcjonujące statystyki. * Jak postępować ze skrzyniami? * Na samym początku zabawy w Pool of Radiance 2 nie raz zdarzały mi się sytuacje, kiedy, zapominając wyłączyć grupowanie ludzi, słałem kogoś do otwarcia jakiegoś pojemnika, w tym samym momencie narażając wszystkich swoich bohaterów na ewentualne obrażenia spowodowane kontaktem z pułapką. Tak więc podstawową zasadą obchodzenia się z potencjalnie niebezpiecznymi obiektami jest oddalenie całej drużyny od miejsca zagrożenia, a następnie wysłanie ochotnika (z największym ilorazem inteligencji, gdyż ten sprzyja dezaktywowaniu pułapek) do zapoznania się ze skrzynką czy czymkolwiek innym. Dopiero po takim zabezpieczeniu przystępuj do prób. Jeśli okaże się, iż w danym miejscu była pułapka, narażony na obrażenia będzie tylko ów ochotnik, a nie cała drużyna. To znacznie ułatwia sprawę i minimalizuję negatywne skutki zetknięcia się z pułapką. Dodatkowo za niezły trik można uznać użycie zaklęć flamestrike lub firestorm w czasie walki, które to przy okazji otworzą wszystkie skrzynki i zlikwidują pułapki Jak przyśpieszyć znajdowanie ukrytych drzwi? Nie każdemu chce się klikać, i klikać, i klikać w poszukiwaniu tajnych przejść. W końcu wielu z nas wyrosło już z takich żmudnych zabaw i nie ma do tego cierpliwości. Na szczęście jest jednak sposób, ażeby ułatwić sobie życie. Jaki? Otwórz opcje 'Show dice rolls'. Jeśli przechodząc koło ścian zauważysz, iż coś dziwnego zacznie się dziać z Twoimi skillami, będzie to wynikiem tego, iż bohater próbował będzie odnaleźć ukryte drzwi w pobliżu. Pamiętaj jednak o tym, iż sposób ten działa tylko przy bliskiej odległości między bohaterem a ścianą. Tak czy siak, ułatwia znacznie zabawę. * Jak walczyć aby zwyciężać? :) * Najważniejszą cechą, mająca znaczenie w czasie bitki, jest tzw. attack bonus. Im większy attack bonus posiada Twoja postać, tym większe obrażenia zadaje przeciwnikom i tym więcej ciosów zadawać im możesz w trakcie jednej rundy. AB zależy w głównej mierze od klasy bohatera i jego poziomu rozwoju. Równie dużą rolę w czasie eliminowania przeciwników ma broń, jaką posiada nasza postać. Im większa siła i wyrządzane szkody tym lepiej, aczkolwiek zwracajmy także uwagę na to, czy przy okazji dana broń nie ma jakichś ukrytych wad (obniżenie skilla etc.). Mimo iż bronie dalekiego zasięgu wydawać się mogą atrakcyjnymi, to jednak z powodu braku np. strenght bonus, ich skuteczność jest ograniczona. Po prostu pewnego poziomu zadawania obrażeń, przez przykładowo łuk, nie przeskoczy się. W czasie akcji warto zwrócić uwagę na to, ażeby nasze postacie wzajemnie się nie blokowały, pamiętajmy także, ażeby bronić słabszych bohaterów w przypadku otoczenia ich przez zgraje wroga. Sensowne rozlokowanie naszych 'jednostek' to jeden z ważniejszych aspektów taktycznych walki. Zawsze na początku atakujemy najsilniejsze postacie lub zadające nam ciosy z odległości, dopiero na podwieczorek zostawiamy słabeuszy. * Jak sensownie rzucać czary? * Hm, z głową :) Zacznijmy od leczenia. W początkowych fazach gry wystarczającym będzie fakt leczenia się po zakończeniu bitwy. Jednak wraz ze wzrostem skomplikowania walk, wzrostem siły przeciwników, koniecznym będzie leczenie w samym trakcie walki. Złą metodą jest leczenie się w momencie, kiedy nasz bohater znajduje się twarzą w twarz z przeciwnikiem, ponieważ rzucanie zaklęcia może zostać zakłócone. Na szczęście alogiczność takiego postępowania widać już na pierwszy rzut oka. Dlatego leczymy się tylko w sprzyjających nam warunkach, przykładowo wycofując się wcześniej na bezpieczną odległość. Innym aspektem wartym poruszenia są zaklęcia, które możemy rzucić będąc tylko przy przeciwniku. Nie ukrywajmy, iż podchodzenie specjalnie po to, ażeby rzucić czar, naraża nas na straty, dlatego używajmy tego tylko kiedy niejako naturalnie wróg znajduje się u naszych bram. W innych wypadkach eliminujmy wroga zaklęciami długodystansowymi, znajdując się w bezpiecznej odległości. * Jak pójść na łatwiznę? Utwórz plik cheats.txt w katalogu /data w katalogu gry Pool of Radiance 2. Od tej chwili '+' na klawiaturze numerycznej zwiększa punkty doświadczenia członków Twojej drużyny zaś 'backspace' zabija przeciwników w danej bitwie.

Źródło artykułu:WP Gry
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)