Dzień pierwszy - 20 sierpnia 79 r. n.e. Wysłuchaj bogini, potem idź przed siebie, zakręć w prawo i przejdź do następnego perystylu (czyli sali z dziedzińcem, obudowanej kolumnami). Wejdź w drzwi po lewej, zakryte kolorową zasłoną. Idź na środek pomieszczenia i podejdź do skrzyni stojącej pod lewą ścianą. Podnieś z ziemi klucz i otwórz nim skrzynię. Weź ze środka amulet (odtąd możesz go używać, aby przywoływać encyklopedię) oraz sznur. Spojrzyj także na kontrakt. Odejdź od skrzyni - w sali pojawi się dwóch facetów, Maenius i Hermes. Wypytaj ich dokładnie, korzystając z wszystkich możliwych opcji dialogowych. Wtedy pojawi się właściciel domu, Popidiusz. Jego także wypytaj o wszystko. Wyjdź przez drzwi na końcu krótkiego korytarzyka. Znajdujesz się na Ulicy Stabiańskiej (mapę Pompejów przywołujesz spacją). Zakręć w prawo i idź prosto. Będziesz świadkiem kłótni robotnika z chłopem. Porozmawiaj z oboma mężczyznami. Musisz pomóc rozstrzygnąć kłopot. Z ręki wieśniaka weź kij i zainstaluj go na głowie osła (nie klikaj na jego grzbiecie!), potem przywiąż do niego sznurek ze swego ekwipunku. Weź główkę kapusty z wózka wieśniaka i przymocuj ją do sznurka. W nagrodę otrzymasz daktyle. Skieruj się teraz Ulicą Obfitości w stronę Forum (czyli idź tam, gdzie przed chwilą stał osioł). Kiedy dojdziesz do Forum, zakręć w lewo i skieruj się do siedziby duumwirów. Pogadaj z kupcem Harpokratesem, który stoi przed wejściem, potem zapukaj i pogawędź z odźwiernym. Zawróć - w okolicach Comitium, u wylotu Ulicy Obfitości odnajdziesz Popidiusza. Porozmawiaj z nim i powiedz o interesie, jaki można zrobić z aleksandryjskim kupcem. Powinieneś otrzymać kontrakt. Idź w lewo przed dom Eumachii, tam porozmawiaj z Harpokratesem i wręcz mu kontrakt. Otrzymasz nóż. Wejdź do domu Eumachii i zakręć w lewo, podejdź do sprzedawcy sukna. Porozmawiaj ze nim i dwiema kobietami, potem użyj noża i natnij sukno. Pojawi się Eumachia - porozmawiaj z nią o wszystkim i wyjdź przed dom. Tam zaczepi cię Gajusz, któremu niechcący uratowałeś skórę. Porozmawiaj z nim o wszystkim. Idź na Ulicę Obfitości i maszeruj prosto, aż dotrzesz do Oberży Dionizosa po prawej stronie. Wejdź do środka. Zagadnij właściciela, potem zapytaj go o kosze. Będziesz musiał mu pomóc w problemie. Zabierz oba kosze. Zdejmij koło z wózka po lewej i załóż je na niewielki haczyk na półce (ilustracja nr 1). Potem załóż swój sznur na koło. Przywiąż kosze do obu końców sznura. Teraz możesz dokończyć rozmowę z właścicielem, następnie skieruj się do sali za jego plecami. Porozmawiaj z Harpokratesem. Kiedy opowie ci o tym, że ciągle przegrywa, cofnij się do sali, gdzie stoi właściciel i weź z półki wagę. Postaw ją na stole, a potem połóż po dwie kostki na każdej szalce. Teraz graj z oszustem i pokonaj go. Potem dokładnie wypytaj malarza Lucjusza i zmuś go, aby pomalował dom Popidiusza. Na końcu pogadaj z kurtyzaną Palmyrą. Wyjdź i maszeruj do łaźni (musisz dojść na Forum, przejść środkiem i skierować się przejściem na prawo od Świątyni Jowisza - łaźnia to drzwi po lewej). W pierwszej sali porozmawiaj z Harpokratesem, potem idź w głąb w drzwi po prawej stronie. Tam porozmawiaj z Popidiuszem. Przeniesiesz się na wieczorek poetycki w towarzystwie Sophie. Tam zaczniesz recytować wiersz. Kiedy będziesz miał do wyboru dwa sposoby kontynuacji, wybierz możliwość "romantycznie".
Dzień drugi - 21 sierpnia 79 r. n.e.
Zagadnij Popidiusza i wyjdź na ulicę. Tam wysłuchaj opowieści szaleńca i idź w stronę świątyni Izydy (na południe). Skręć w prawo w Ulicę przy Świątyni Izydy i idź w stronę Forum. Napotkanemu człowiekowi skłam, że nikogo nie widziałeś. Idź dalej, aż po lewej stronie będziesz miał budynek z kolumnadą. Podnieś z ziemi bransoletę - pojawi się czarodziejka Lokusta. Porozmawiaj z nią dokładnie na wszystkie tematy. Da ci listę przedmiotów, które masz przynieść. Zawróć do Domu Kitarysty.Po przeciwnej stronie środkowego perystylu (tego z półkolistą fontanną) znajdują się trzy pokoje. W środkowym z nich znajdziesz Licyniusza - pogadaj z nim. Ze stołu weź wino, oliwę, oraz kadzidło (jest wewnątrz pudła). Wyjdź na ulicę, dojdź do Ulicy Obfitości i skręć w nią w prawo. Dojdź do domu Oktawiusza Quartio i zagadnij odźwiernego. Teraz cofnij się odrobinę i skręć w ulicę wiodącą na południe, przed domem Oktawiusza. Na skrzyżowaniu zakręć w lewo - powinieneś znaleźć się na tyłach posesji Oktawiusza. Podejdź do drzwi i zagadnij ogrodnika. Zapytaj go o wszystkie rzeczy - kiedy powiesz mu o Fruktusie, na moment oddali się. Wejdź do środka, podnieś z ziemi trzy kamienie i wyjdź. Wracaj na Ulicę Obfitości i idź w stronę Forum. Zatrzymaj się, kiedy dojdziesz do muła stojącego na ulicy. Porozmawiaj z kobietą za ladą, potem pogłaszcz muła. Ponownie wypytaj kobietę. Odwróć się i pogadaj z wielkim czarnym mięśniakiem stojącym po drugiej stronie ulicy. Weź dwa kosze z zieleniną, które stoją przed straganem kobiety. Ponownie porozmawiaj z nią na wszystkie tematy. Teraz jeszcze raz pogadaj z czarnym mięśniakiem, potem zagadnij faceta w sklepie po prawej. Powinieneś otrzymać tablicę reklamową - zainstaluj ja na mule, potem załóż też na nim dwa kosze kwiatów. Porozmawiaj z Askulą, a otrzymasz buteleczkę. Wejdź do wnętrza sklepu i z półki na ścianie nabierz do buteleczki trochę perfumowanej oliwy.Idź na Forum i skieruj się do Świątyni Apollina. Porozmawiaj z facecikiem przed wejściem i pchaj się do środka. Idź w lewo i porozmawiaj z kapłanem. Wyjdź na trawiasty dziedziniec i podejdź do kamiennego ołtarza na środku. Nabierz odrobinę wody do szklanej rurki, potem podejdź do posągu Apolla i przyjrzyj się jego głowie. Wylej wodę z rurki na jego oko, a potem błyskawicznie złap do niej spływającą świetlistą łzę. Odwróć się i spójrz w stronę ołtarza. Nieco w lewo od niego, na trawie znajdziesz plamę z krwi (patrz ilustracja nr 2). Nabierz trochę krwi do szklanej fiolki.Idź do Świątyni Izydy, wejdź do środka i porozmawiaj z kapłanem. Wręcz mu dzban wody z Nilu. Wykorzystaj moment, kiedy się oddali; idź w prawo i wejdź do ekklezjastronu, małej salki za kolumnami. Ze stołu po lewej weź pióro ibisa. Wracaj na Ulicę Obfitości i wędruj wzdłuż niej. Dojdziesz do Oberży (będzie po lewej stronie). Na ścianie widnieje malowidło, pod nim zaś rośnie krzak róży. Kliknij tam kursorem, a zdobędziesz różany płatek. Idź dalej, aż dojdziesz do Piekarni Soterikusa. Wejdź do środka i zagadnij właściciela. Potem skieruj się głębiej do wnętrza. W drugim pomieszczeniu, przy żarnach, znajdziesz na podłodze ząb muła (ilustracja nr 3). Idź jeszcze głębiej, do pomieszczenia z mułem zaprzężonym do żarna. Wrzuć od góry ząb do maszyny, za chwilę odbierz na dole proszek. Wyjdź i skieruj się do Oberży Dionizosa.Przed oberżą napotkasz Lokustę, porozmawiaj z nią. Kiedy już sobie pójdzie, wejdź do oberży i zagadnij właściciela. Skieruj się głębiej, do sali hazardowej. Napotkasz tam Marka Epidiusza, który zaproponuje ci partyjkę gry w tali. Pokonaj go, a Marek zaproponuje, abyście zagrali na pieniądze. Połóż sestercje na stole i do boju. Pokonaj go (graj metodą "zapisz & wczytaj" - zapisuj grę po każdym zwycięstwie, wczytuj po każdej porażce). W nagrodę otrzymasz 10 sestercji i kości do gry w tali. Znajdziesz się przed domem Oktawiusza. Porozmawiaj z odźwiernym i idź do środka. Przejdź przez dom i wyjdź do ogrodu. Podejdź do Sophie, wręcz jej daktyle, potem perfumowaną oliwę, a następnie rozmawiaj z nią na wszystkie tematy. Kiedy dziewczyna się zmyje, pojawi się Lawinia i zagadnie cię. Wręcz jej spiralną bransoletę i także dokładnie wypytaj.
Dzień trzeci - 22 sierpnia 79 r. n.e.
Idź przed siebie, tam gdzie widzisz mężczyzn w głębi domu. Wysłuchaj ich, potem idź na Ulicę Obfitości i skieruj się w stronę Forum. Kiedy usłyszysz okrzyk "Uważaj!", kliknij kursorem wskazującym marsz do przodu. Z góry spadnie dachówka, ale zdążysz uskoczyć. Idź dalej i porozmawiaj z Askulą w perfumerii. Potem zagadnij edyla, jednego z mężczyzn, którzy pojawili się na ulicy. Ponownie porozmawiaj z Askulą, czarnoskórym mięśniakiem po drugiej stronie oraz mężczyzną w sklepiku. Edyl nadal nie chce ci wierzyć, na szczęście pojawi się Marek Epidiusz, który wybawi cię z kłopotu. Przeniesiecie się obaj na teren Wielkiej Palestry. Idź w prawo, potem zakręć w lewo i prosto, aż dojdziesz do Epidiusza, który stoi przy oszczepie. Potrenuj rzuty oszczepem, tylko postaraj się nikogo nie zabić. Potem przywiąż do oszczepu różę otrzymaną od Askuli. Ciśnij oszczep w stronę ogrodu Oktawiusza (kursor musi być nieco ponad wierzchołkiem Wezuwiusza, widocznego pośród kwiatów). Wyjdź z Palestry i idź w lewo, wzdłuż murów amfiteatru. Zaczepi cię Lokusta, porozmawiaj z nią na wszystkie tematy. Idź w przeciwną stronę i porozmawiaj z pachołkiem, pilnującym wejścia na arenę i Fruktusa. Kiedy zapyta cię czy jesteś galijskim magiem, odpowiedz, że nie. Wejdź w głąb tunelu i pogawędź z Fruktusem. Kiedy zapyta cię, czy porozmawiasz ze strażnikiem, odpowiedz, że nie. Wyjdź i idź w prawo, wzdłuż ścian amfiteatru. Napotkasz Pamyrę i jej gladiatora. Porozmawiaj z kurtyzaną na wszystkie tematy, a ona zajmie się strażnikiem. Potem zagadnij gladiatora Pyrama. Wejdź po schodach na górę, potem idź w lewo. Przejdź przez arenę, do wyjścia po przeciwnej stronie. Poproś Pyrama, aby rozwalił kratę. Idź do środka i podejdź do Fruktusa. Nie rozmawiaj z nim, ani nie dotykaj niczego, tylko przetnij nożem jego więzy. Wyprowadź Pyrama i Fruktusa poza amfiteatr. Teraz możesz iść do Oberży Dionizosa. Pogadaj z właścicielem i zagraj z gladiatorem w kości. Wyjdź i idź do domu Oktawiusza Quartio. Kiedy zatrzyma cię odźwierny, powiedz, że przychodzisz do Lawinii. Skieruj się do ogrodu i odszukaj Sophię. Porozmawiaj z nią na wszystkie tematy. Potem weź kości tali i rzuć jej u stóp. Znowu porozmawiaj z dziewczyną. Na końcu spójrz w prawo i wlej magiczny napój nr 1 do malutkiej fontanny.
Dzień czwarty - 23 sierpnia 79 r. n.e.
Porozmawiaj z Popidiuszem, a zleci ci on dwa zadania. Wyjdź na zewnątrz i skieruj się na Ulicę Obfitości. Zaczepi cię właściciel muła - odkup od niego zwierzę. Idź do perfumerii Askuli i wypytaj o wszystko właścicielkę. Potem zawróć, idź do Oberży Dionizosa i porozmawiaj z właścicielem. Wejdź do następnej sali, tam porozmawiaj z Pyramem - zgodzi się towarzyszyć ci w ucieczce. Możesz też zagrać z nim w kości. Wyjdź i idź na Ulicę przy Świątyni Izydy. Dojdź nią do końca, spójrz w lewo i przejdź pod kolumnadą przez małe drzwi. Znajdujesz się na Trójkątnym Forum. Idź przez trawiasty dziedziniec, w stronę zrujnowanych budowli. Znajdziesz tam Lokustę, porozmawiaj z nią. Na prawo od niej, na schodkach, znajdziesz kamień - podnieś go i odwróć się. Rzuć kamieniem w drzewo, tak aby na ziemię spadła gałąź. Podnieś ją, odwróć się i użyj jej na jamie węża (czyli tam, skąd przed chwilą podniosłeś kamień). Wąż oplecie gałąź, teraz kliknij nią na prawo od tego miejsca, aby odrzucić węża. Wręcz gałąź Lokuście i wypytaj ją szczegółowo. Idź w lewo, pod arkadami powinieneś spotkać edyla. Porozmawiaj z nim - jest wyjątkowo nieufny. Powiedz mu o Fruktusie, a zmyje się natychmiast. Wejdź w drzwi prowadzące do Teatru i skieruj się na scenę. Porozmawiaj ze zrozpaczonym kierownikiem trupy i wyjdź. Idź do piekarni Soterikusa. Porozmawiaj z piekarzem na wszystkie tematy, potem wejdź do drugiej sali i pogadaj z Fruktusem. Wyjdź i wracaj na Forum Trójkątne, podejdź do drzwi teatru, gdzie już powinni na ciebie czekać Fruktus i Lokusta. Wejdź do środka, skieruj się na scenę i porozmawiaj z szefem trupy o wszystkim. Zejdź niżej i weź przedmioty leżące na widowni po dwóch stronach sceny (maska i strój oraz kapsa). Teraz wyjdź i skieruj się do Świątyni Izydy. Wejdź do środka i zagadnij kapłana, potem wręcz mu papirus od Lokusty. Kiedy zapyta cię o pochodzenie, odpowiedz, że jest to fragment trzeciej księgi. Kapłan się zmyje, a ty zakręć w prawo, idź przed siebie i czym prędzej wejdź do ekklezjastronu. Na stole po lewej zauważysz trzy doniczki. Przesuń najpierw te środkową, potem tę po prawej stronie. Weź sylphium, które za nią stało i pospiesznie wyjdź.Wracaj do Domu Kitarysty, odszukaj Popidiusza i wręcz mu sylphium. Porozmawiaj z nim o wszystkim. Potem znajdziesz się w kuchni, gdzie będziesz musiał ustawiać dania we właściwej kolejności. Porozmawiaj z kucharzem. Za każdym razem zawsze najpierw zabieraj dania do swojego ekwipunku i sprawdzaj, jak się nazywają. Potem ustawiaj je na stole w następującej kolejności (od lewej): małże, jajka, tuńczyk, potem sutki i kaczka, wreszcie ostrygi, dulcia, daktyle. Jeszcze raz porozmawiaj z Popidiuszem - poprosi cię o ryby. Cofnij się do półkolistej sadzawki, tuż przy wejściu do środkowego perystylu. Złap w niej czerwoną rybę i wręcz ją Popidiuszowi.Zapada noc, znajdziesz się u tylnej bramy ogrodu Oktawiusza. Obróć się, tak aby kursor zamienił się w znak przemieszczania się. Użyj słowika i kiedy usłyszysz świst nadlatującego kamienia, natychmiast kliknij kursorem, tak jakbyś chciał odejść. Uskoczysz przed zabójczym rzutem. Teraz goń zamachowca: idź prosto, skręć w prawo, idź wąską uliczką, skręć w lewo w Ulicę Obfitości. Biegnij cały czas prosto, aż dotrzesz do skrzyżowania z Ulicą Stabiańską. Tu zakręć w lewo i pójdź odrobinę. Usłyszysz trzask zamykanych drzwi. Obróć się kilkakrotnie wokół własnej osi i uważnie badaj kursorem otoczenie. Przy skrzyżowaniu ulicy Stabiańskiej z Ulicą Obfitości, powinieneś dostrzec zarys sylwetki (ilustracja 4). Podejdź tam - schwytasz Stacjusza, który dybał na twoje życie. Porozmawiaj z nim, potem użyj magicznego napoju nr 2.Czas odnaleźć Sophie - idź na Trójkątne Forum. Dziewczyna będzie przywiązana do jednej z kolumn na zrujnowanej części placu. Przetnij jej więzy nożem. Za chwilę znajdziecie się przy mule. Wręcz dziewczynie maskę i płaszcz. Idź w stronę Bramy Stabiańskiej. Tam zatrzyma was strażnik, porozmawiaj z nim dwa razy, potem użyj na nim kapsy, aby przekonać go, że jesteś aktorem. Opuszczasz Pompeje w ostatniej chwili. Pora delektować się zakończeniem.Alvarez