Pompei - Legenda Wezuwiusza

Pompei - Legenda Wezuwiusza

Alvarez
SKOMENTUJ

Dzień pierwszy - 20 sierpnia 79 r. n.e. Wysłuchaj bogini, potem idź przed siebie, zakręć w prawo i przejdź do następnego perystylu (czyli sali z dziedzińcem, obudowanej kolumnami). Wejdź w drzwi po lewej, zakryte kolorową zasłoną. Idź na środek pomieszczenia i podejdź do skrzyni stojącej pod lewą ścianą. Podnieś z ziemi klucz i otwórz nim skrzynię. Weź ze środka amulet (odtąd możesz go używać, aby przywoływać encyklopedię) oraz sznur. Spojrzyj także na kontrakt. Odejdź od skrzyni - w sali pojawi się dwóch facetów, Maenius i Hermes. Wypytaj ich dokładnie, korzystając z wszystkich możliwych opcji dialogowych. Wtedy pojawi się właściciel domu, Popidiusz. Jego także wypytaj o wszystko. Wyjdź przez drzwi na końcu krótkiego korytarzyka. Znajdujesz się na Ulicy Stabiańskiej (mapę Pompejów przywołujesz spacją). Zakręć w prawo i idź prosto. Będziesz świadkiem kłótni robotnika z chłopem. Porozmawiaj z oboma mężczyznami. Musisz pomóc rozstrzygnąć kłopot. Z ręki wieśniaka weź kij i zainstaluj go na głowie osła (nie klikaj na jego grzbiecie!), potem przywiąż do niego sznurek ze swego ekwipunku. Weź główkę kapusty z wózka wieśniaka i przymocuj ją do sznurka. W nagrodę otrzymasz daktyle. Skieruj się teraz Ulicą Obfitości w stronę Forum (czyli idź tam, gdzie przed chwilą stał osioł). Kiedy dojdziesz do Forum, zakręć w lewo i skieruj się do siedziby duumwirów. Pogadaj z kupcem Harpokratesem, który stoi przed wejściem, potem zapukaj i pogawędź z odźwiernym. Zawróć - w okolicach Comitium, u wylotu Ulicy Obfitości odnajdziesz Popidiusza. Porozmawiaj z nim i powiedz o interesie, jaki można zrobić z aleksandryjskim kupcem. Powinieneś otrzymać kontrakt. Idź w lewo przed dom Eumachii, tam porozmawiaj z Harpokratesem i wręcz mu kontrakt. Otrzymasz nóż. Wejdź do domu Eumachii i zakręć w lewo, podejdź do sprzedawcy sukna. Porozmawiaj ze nim i dwiema kobietami, potem użyj noża i natnij sukno. Pojawi się Eumachia - porozmawiaj z nią o wszystkim i wyjdź przed dom. Tam zaczepi cię Gajusz, któremu niechcący uratowałeś skórę. Porozmawiaj z nim o wszystkim. Idź na Ulicę Obfitości i maszeruj prosto, aż dotrzesz do Oberży Dionizosa po prawej stronie. Wejdź do środka. Zagadnij właściciela, potem zapytaj go o kosze. Będziesz musiał mu pomóc w problemie. Zabierz oba kosze. Zdejmij koło z wózka po lewej i załóż je na niewielki haczyk na półce (ilustracja nr 1). Potem załóż swój sznur na koło. Przywiąż kosze do obu końców sznura. Teraz możesz dokończyć rozmowę z właścicielem, następnie skieruj się do sali za jego plecami. Porozmawiaj z Harpokratesem. Kiedy opowie ci o tym, że ciągle przegrywa, cofnij się do sali, gdzie stoi właściciel i weź z półki wagę. Postaw ją na stole, a potem połóż po dwie kostki na każdej szalce. Teraz graj z oszustem i pokonaj go. Potem dokładnie wypytaj malarza Lucjusza i zmuś go, aby pomalował dom Popidiusza. Na końcu pogadaj z kurtyzaną Palmyrą. Wyjdź i maszeruj do łaźni (musisz dojść na Forum, przejść środkiem i skierować się przejściem na prawo od Świątyni Jowisza - łaźnia to drzwi po lewej). W pierwszej sali porozmawiaj z Harpokratesem, potem idź w głąb w drzwi po prawej stronie. Tam porozmawiaj z Popidiuszem. Przeniesiesz się na wieczorek poetycki w towarzystwie Sophie. Tam zaczniesz recytować wiersz. Kiedy będziesz miał do wyboru dwa sposoby kontynuacji, wybierz możliwość "romantycznie".

Dzień drugi - 21 sierpnia 79 r. n.e.

Zagadnij Popidiusza i wyjdź na ulicę. Tam wysłuchaj opowieści szaleńca i idź w stronę świątyni Izydy (na południe). Skręć w prawo w Ulicę przy Świątyni Izydy i idź w stronę Forum. Napotkanemu człowiekowi skłam, że nikogo nie widziałeś. Idź dalej, aż po lewej stronie będziesz miał budynek z kolumnadą. Podnieś z ziemi bransoletę - pojawi się czarodziejka Lokusta. Porozmawiaj z nią dokładnie na wszystkie tematy. Da ci listę przedmiotów, które masz przynieść. Zawróć do Domu Kitarysty.Po przeciwnej stronie środkowego perystylu (tego z półkolistą fontanną) znajdują się trzy pokoje. W środkowym z nich znajdziesz Licyniusza - pogadaj z nim. Ze stołu weź wino, oliwę, oraz kadzidło (jest wewnątrz pudła). Wyjdź na ulicę, dojdź do Ulicy Obfitości i skręć w nią w prawo. Dojdź do domu Oktawiusza Quartio i zagadnij odźwiernego. Teraz cofnij się odrobinę i skręć w ulicę wiodącą na południe, przed domem Oktawiusza. Na skrzyżowaniu zakręć w lewo - powinieneś znaleźć się na tyłach posesji Oktawiusza. Podejdź do drzwi i zagadnij ogrodnika. Zapytaj go o wszystkie rzeczy - kiedy powiesz mu o Fruktusie, na moment oddali się. Wejdź do środka, podnieś z ziemi trzy kamienie i wyjdź. Wracaj na Ulicę Obfitości i idź w stronę Forum. Zatrzymaj się, kiedy dojdziesz do muła stojącego na ulicy. Porozmawiaj z kobietą za ladą, potem pogłaszcz muła. Ponownie wypytaj kobietę. Odwróć się i pogadaj z wielkim czarnym mięśniakiem stojącym po drugiej stronie ulicy. Weź dwa kosze z zieleniną, które stoją przed straganem kobiety. Ponownie porozmawiaj z nią na wszystkie tematy. Teraz jeszcze raz pogadaj z czarnym mięśniakiem, potem zagadnij faceta w sklepie po prawej. Powinieneś otrzymać tablicę reklamową - zainstaluj ja na mule, potem załóż też na nim dwa kosze kwiatów. Porozmawiaj z Askulą, a otrzymasz buteleczkę. Wejdź do wnętrza sklepu i z półki na ścianie nabierz do buteleczki trochę perfumowanej oliwy.Idź na Forum i skieruj się do Świątyni Apollina. Porozmawiaj z facecikiem przed wejściem i pchaj się do środka. Idź w lewo i porozmawiaj z kapłanem. Wyjdź na trawiasty dziedziniec i podejdź do kamiennego ołtarza na środku. Nabierz odrobinę wody do szklanej rurki, potem podejdź do posągu Apolla i przyjrzyj się jego głowie. Wylej wodę z rurki na jego oko, a potem błyskawicznie złap do niej spływającą świetlistą łzę. Odwróć się i spójrz w stronę ołtarza. Nieco w lewo od niego, na trawie znajdziesz plamę z krwi (patrz ilustracja nr 2). Nabierz trochę krwi do szklanej fiolki.Idź do Świątyni Izydy, wejdź do środka i porozmawiaj z kapłanem. Wręcz mu dzban wody z Nilu. Wykorzystaj moment, kiedy się oddali; idź w prawo i wejdź do ekklezjastronu, małej salki za kolumnami. Ze stołu po lewej weź pióro ibisa. Wracaj na Ulicę Obfitości i wędruj wzdłuż niej. Dojdziesz do Oberży (będzie po lewej stronie). Na ścianie widnieje malowidło, pod nim zaś rośnie krzak róży. Kliknij tam kursorem, a zdobędziesz różany płatek. Idź dalej, aż dojdziesz do Piekarni Soterikusa. Wejdź do środka i zagadnij właściciela. Potem skieruj się głębiej do wnętrza. W drugim pomieszczeniu, przy żarnach, znajdziesz na podłodze ząb muła (ilustracja nr 3). Idź jeszcze głębiej, do pomieszczenia z mułem zaprzężonym do żarna. Wrzuć od góry ząb do maszyny, za chwilę odbierz na dole proszek. Wyjdź i skieruj się do Oberży Dionizosa.Przed oberżą napotkasz Lokustę, porozmawiaj z nią. Kiedy już sobie pójdzie, wejdź do oberży i zagadnij właściciela. Skieruj się głębiej, do sali hazardowej. Napotkasz tam Marka Epidiusza, który zaproponuje ci partyjkę gry w tali. Pokonaj go, a Marek zaproponuje, abyście zagrali na pieniądze. Połóż sestercje na stole i do boju. Pokonaj go (graj metodą "zapisz & wczytaj" - zapisuj grę po każdym zwycięstwie, wczytuj po każdej porażce). W nagrodę otrzymasz 10 sestercji i kości do gry w tali. Znajdziesz się przed domem Oktawiusza. Porozmawiaj z odźwiernym i idź do środka. Przejdź przez dom i wyjdź do ogrodu. Podejdź do Sophie, wręcz jej daktyle, potem perfumowaną oliwę, a następnie rozmawiaj z nią na wszystkie tematy. Kiedy dziewczyna się zmyje, pojawi się Lawinia i zagadnie cię. Wręcz jej spiralną bransoletę i także dokładnie wypytaj.

Dzień trzeci - 22 sierpnia 79 r. n.e.

Idź przed siebie, tam gdzie widzisz mężczyzn w głębi domu. Wysłuchaj ich, potem idź na Ulicę Obfitości i skieruj się w stronę Forum. Kiedy usłyszysz okrzyk "Uważaj!", kliknij kursorem wskazującym marsz do przodu. Z góry spadnie dachówka, ale zdążysz uskoczyć. Idź dalej i porozmawiaj z Askulą w perfumerii. Potem zagadnij edyla, jednego z mężczyzn, którzy pojawili się na ulicy. Ponownie porozmawiaj z Askulą, czarnoskórym mięśniakiem po drugiej stronie oraz mężczyzną w sklepiku. Edyl nadal nie chce ci wierzyć, na szczęście pojawi się Marek Epidiusz, który wybawi cię z kłopotu. Przeniesiecie się obaj na teren Wielkiej Palestry. Idź w prawo, potem zakręć w lewo i prosto, aż dojdziesz do Epidiusza, który stoi przy oszczepie. Potrenuj rzuty oszczepem, tylko postaraj się nikogo nie zabić. Potem przywiąż do oszczepu różę otrzymaną od Askuli. Ciśnij oszczep w stronę ogrodu Oktawiusza (kursor musi być nieco ponad wierzchołkiem Wezuwiusza, widocznego pośród kwiatów). Wyjdź z Palestry i idź w lewo, wzdłuż murów amfiteatru. Zaczepi cię Lokusta, porozmawiaj z nią na wszystkie tematy. Idź w przeciwną stronę i porozmawiaj z pachołkiem, pilnującym wejścia na arenę i Fruktusa. Kiedy zapyta cię czy jesteś galijskim magiem, odpowiedz, że nie. Wejdź w głąb tunelu i pogawędź z Fruktusem. Kiedy zapyta cię, czy porozmawiasz ze strażnikiem, odpowiedz, że nie. Wyjdź i idź w prawo, wzdłuż ścian amfiteatru. Napotkasz Pamyrę i jej gladiatora. Porozmawiaj z kurtyzaną na wszystkie tematy, a ona zajmie się strażnikiem. Potem zagadnij gladiatora Pyrama. Wejdź po schodach na górę, potem idź w lewo. Przejdź przez arenę, do wyjścia po przeciwnej stronie. Poproś Pyrama, aby rozwalił kratę. Idź do środka i podejdź do Fruktusa. Nie rozmawiaj z nim, ani nie dotykaj niczego, tylko przetnij nożem jego więzy. Wyprowadź Pyrama i Fruktusa poza amfiteatr. Teraz możesz iść do Oberży Dionizosa. Pogadaj z właścicielem i zagraj z gladiatorem w kości. Wyjdź i idź do domu Oktawiusza Quartio. Kiedy zatrzyma cię odźwierny, powiedz, że przychodzisz do Lawinii. Skieruj się do ogrodu i odszukaj Sophię. Porozmawiaj z nią na wszystkie tematy. Potem weź kości tali i rzuć jej u stóp. Znowu porozmawiaj z dziewczyną. Na końcu spójrz w prawo i wlej magiczny napój nr 1 do malutkiej fontanny.

Dzień czwarty - 23 sierpnia 79 r. n.e.

Porozmawiaj z Popidiuszem, a zleci ci on dwa zadania. Wyjdź na zewnątrz i skieruj się na Ulicę Obfitości. Zaczepi cię właściciel muła - odkup od niego zwierzę. Idź do perfumerii Askuli i wypytaj o wszystko właścicielkę. Potem zawróć, idź do Oberży Dionizosa i porozmawiaj z właścicielem. Wejdź do następnej sali, tam porozmawiaj z Pyramem - zgodzi się towarzyszyć ci w ucieczce. Możesz też zagrać z nim w kości. Wyjdź i idź na Ulicę przy Świątyni Izydy. Dojdź nią do końca, spójrz w lewo i przejdź pod kolumnadą przez małe drzwi. Znajdujesz się na Trójkątnym Forum. Idź przez trawiasty dziedziniec, w stronę zrujnowanych budowli. Znajdziesz tam Lokustę, porozmawiaj z nią. Na prawo od niej, na schodkach, znajdziesz kamień - podnieś go i odwróć się. Rzuć kamieniem w drzewo, tak aby na ziemię spadła gałąź. Podnieś ją, odwróć się i użyj jej na jamie węża (czyli tam, skąd przed chwilą podniosłeś kamień). Wąż oplecie gałąź, teraz kliknij nią na prawo od tego miejsca, aby odrzucić węża. Wręcz gałąź Lokuście i wypytaj ją szczegółowo. Idź w lewo, pod arkadami powinieneś spotkać edyla. Porozmawiaj z nim - jest wyjątkowo nieufny. Powiedz mu o Fruktusie, a zmyje się natychmiast. Wejdź w drzwi prowadzące do Teatru i skieruj się na scenę. Porozmawiaj ze zrozpaczonym kierownikiem trupy i wyjdź. Idź do piekarni Soterikusa. Porozmawiaj z piekarzem na wszystkie tematy, potem wejdź do drugiej sali i pogadaj z Fruktusem. Wyjdź i wracaj na Forum Trójkątne, podejdź do drzwi teatru, gdzie już powinni na ciebie czekać Fruktus i Lokusta. Wejdź do środka, skieruj się na scenę i porozmawiaj z szefem trupy o wszystkim. Zejdź niżej i weź przedmioty leżące na widowni po dwóch stronach sceny (maska i strój oraz kapsa). Teraz wyjdź i skieruj się do Świątyni Izydy. Wejdź do środka i zagadnij kapłana, potem wręcz mu papirus od Lokusty. Kiedy zapyta cię o pochodzenie, odpowiedz, że jest to fragment trzeciej księgi. Kapłan się zmyje, a ty zakręć w prawo, idź przed siebie i czym prędzej wejdź do ekklezjastronu. Na stole po lewej zauważysz trzy doniczki. Przesuń najpierw te środkową, potem tę po prawej stronie. Weź sylphium, które za nią stało i pospiesznie wyjdź.Wracaj do Domu Kitarysty, odszukaj Popidiusza i wręcz mu sylphium. Porozmawiaj z nim o wszystkim. Potem znajdziesz się w kuchni, gdzie będziesz musiał ustawiać dania we właściwej kolejności. Porozmawiaj z kucharzem. Za każdym razem zawsze najpierw zabieraj dania do swojego ekwipunku i sprawdzaj, jak się nazywają. Potem ustawiaj je na stole w następującej kolejności (od lewej): małże, jajka, tuńczyk, potem sutki i kaczka, wreszcie ostrygi, dulcia, daktyle. Jeszcze raz porozmawiaj z Popidiuszem - poprosi cię o ryby. Cofnij się do półkolistej sadzawki, tuż przy wejściu do środkowego perystylu. Złap w niej czerwoną rybę i wręcz ją Popidiuszowi.Zapada noc, znajdziesz się u tylnej bramy ogrodu Oktawiusza. Obróć się, tak aby kursor zamienił się w znak przemieszczania się. Użyj słowika i kiedy usłyszysz świst nadlatującego kamienia, natychmiast kliknij kursorem, tak jakbyś chciał odejść. Uskoczysz przed zabójczym rzutem. Teraz goń zamachowca: idź prosto, skręć w prawo, idź wąską uliczką, skręć w lewo w Ulicę Obfitości. Biegnij cały czas prosto, aż dotrzesz do skrzyżowania z Ulicą Stabiańską. Tu zakręć w lewo i pójdź odrobinę. Usłyszysz trzask zamykanych drzwi. Obróć się kilkakrotnie wokół własnej osi i uważnie badaj kursorem otoczenie. Przy skrzyżowaniu ulicy Stabiańskiej z Ulicą Obfitości, powinieneś dostrzec zarys sylwetki (ilustracja 4). Podejdź tam - schwytasz Stacjusza, który dybał na twoje życie. Porozmawiaj z nim, potem użyj magicznego napoju nr 2.Czas odnaleźć Sophie - idź na Trójkątne Forum. Dziewczyna będzie przywiązana do jednej z kolumn na zrujnowanej części placu. Przetnij jej więzy nożem. Za chwilę znajdziecie się przy mule. Wręcz dziewczynie maskę i płaszcz. Idź w stronę Bramy Stabiańskiej. Tam zatrzyma was strażnik, porozmawiaj z nim dwa razy, potem użyj na nim kapsy, aby przekonać go, że jesteś aktorem. Opuszczasz Pompeje w ostatniej chwili. Pora delektować się zakończeniem.Alvarez

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne