Polacy w czołówce najczęściej atakowanych graczy

Z danych znanego producenta oprogramowania antywirusowego wynika, że od stycznia do listopada 2013 roku gracze zostali dotknięci różnymi formami działań hakerskich 11,7 milionów razy. W tym czasie pojawiło się 4,6 milionów programów malware, przy czym wzrost liczby ataków nastąpił tuż po premierze konsol nowej generacji.

Jakub Zagalski

Jak donosi GI.biz, najczęstsze formy ataków dotyczą próby przejęcia danych potrzebnych do zalogowania się do cudzego konta na Steamie. Potencjalnymi ofiarami są również osoby zainteresowane reklamami Minecrafta i możliwością zdobycia darmowego egzemplarza Grand Theft Auto V, gdyż właśnie tego typu treści są często wykorzystywane przez oszustów, pragnących zachęcić graczy do kliknięcia w nieodpowiednie pole.

Według ustaleń firmy Kaspersky Lab wynika, że najwięcej ataków dotyka w Europie graczy z Hiszpanii (138 786 od stycznia do listopada). Na drugim miejscu znajduje się Polska (127 509), dalej Włochy (75 080), Francja (47 065) i zamykające niechlubną stawkę Niemcy (29 049).

David Emm z Kaspersky Lab uważa, że wzrost znaczenia gier w naszym życiu wpływa jednocześnie na wzmożoną liczbę nielegalnych działań, które są wycelowane w osoby zainteresowane elektroniczną rozrywką. Zagrożenie jest teraz większe niż kiedykolwiek wcześniej - mówił Emm, przypominając o podstawach bezpieczeństwa w sieci. Nie należy więc klikać w reklamy z ofertami, które są zbyt piękne, by były prawdziwe. Warto używać zróżnicowanych haseł do różnych kont, nie udostępniać swoich danych osobowych, grać wyłącznie w oryginalne egzemplarze gier. I oczywiście zainwestować w porządny program antywirusowy.Goodgame Empire - udowodnij, że jesteś prawdziwym strategiem

Źródło artykułu:WP Gry

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.