Pierwsze informacje o LittleBigPlanet 2 robią wrażenie
Myśleliście, że w ** LittleBigPlanet da się zrobić wszystko? Oczywiście jest to prawda, ale to „wszystko” musiało pozostać w konwencji gry platformowej, z pewnymi tego ograniczeniami. Koniec z tym, bo w LittleBigPlanet 2** nie będziemy już tworzyć nowych leveli, będziemy tworzyć… całe gry.
Do sieci wyciekły już informacje z najnowszego Game Informera, który przygotował niezwykle obszerną zapowiedź LittleBigPlanet 2. Czego się z niej dowiadujemy? Gra nie jest już tylko platformówką. Możemy sobie stworzyć dowolny gatunek gry, jaki zapragniemy. Macie ochotę pograć w RTS-a? Podobno jego stworzenie to nic trudnego. Sami twórcy gry, studio Media Molecule, przygotowali w pełni działającego klona Command and Conquer tylko po to, żeby zaprezentować nowe możliwości tytułu.
W grze będzie można też stworzyć shootera, grę logiczną, RPG-a, klona Space Invaders, czy nawet wyścigi (ModNation Racers może czuć się zagrożone).
Tym razem będziemy też mogli tworzyć własne pojazdy. Do każdego będzie można przypisać odpowiedni schemat sterowania i obłożenie przycisków na padzie, a następnie jeździć nim po świecie LBP. Sterowanie będzie też można przypisać do swoich wrogów i kierować nimi do woli.
Do postaci na planszach będzie można z kolei dodać unikalną sztuczną inteligencję. Niektórzy będą bać się wysokości, a inni będą tancerzami próbującymi dzielnie odwzorować układ Michela Jacksona z Thrillera.
Także wskaźniki na ekranie będzie można dowolnie modyfikować. Jeśli zapragniecie stworzyć tytuł w stylu Tekkena, to na ekranie można będzie włączyć odpowiednie paski energii. Gra zamieni się wtedy w rasową bijatykę „1 na 1”.
Tworzyć będzie można filmiki z prawdziwego zdarzenia. Mamy już nie być ograniczeni do zestawu dźwięków, które dostępne są w grze. Nowe dźwięki będzie można nagrywać samemu, a to w połączeniu z możliwością kalibracji kąta ustawienia kamery i bogatymi opcjami edycji filmów, ma nam pozwolić stać się prawdziwymi reżyseremi.
Jeśli chcecie stworzyć całą grę w LittleBigPlanet 2, to twórcy przygotowali możliwość łączenia pojedynczych leveli razem, tak, żeby stanowiły całość.
Nasi Sackboye będą mogli mieć różne rozmiary. Gra nadal odbywać się będzie w trzech planach, ale tym razem, jej akcja dziać się będzie na przestrzeni różnych epok. Prawdopodobnie zobaczymy etapy rodem z **The Flinstones. Dodany będzie także nowy gadget, linka na haku, podobna do tej z Just Cause 2 **.
Każdy gracz ma mieć swój własny profil na LBP.me, w którym znajdą się informacje na temat jego postępów w grze i ostatniej aktywności.
Na koniec, gra będzie w pełni kompatybilna z ponad dwoma milionami poziomów, które zostały stworzone przez społeczność gry do pierwszego LittleBigPlanet. Średnio na tydzień dochodzi 56 000 nowych leveli, więc do czasu premiery dwójki, ilość ta zapewne znacznie się jeszcze powiększy.
Czy jest coś czego w LittleBigPlanet 2 nie da się zrobić? Tego nie wiemy, ale znając kreatywność społeczności pierwszej części gry, można podejrzewać, że remake’i całych gier trafiać będą do LBP2 zaraz po ich premierze.
Więcej informacji oczywiście na targach E3. Data premiery tytułu nie została na razie podana.