"Pieprzeni idioci". Szef Unity o twórcach, unikających monetyzacji

Gry komputerowe to ogromny biznes. Szef Unity, jednej z ważniejszych firm w branży, w niewybrednych słowach skrytykował pasjonatów gier. Jego zdaniem ci, którzy nie myślą o monetyzacji to "pieprzeni idioci".

"Pieprzeni idioci". Szef Unity o twórcach, unikających monetyzacjiJohn Riccitiello, szef Unity
Źródło zdjęć: © Wikimedia Commons | David Fitzgerald / Web Summit / Sportsfile
2

Szef Unity, John Riccitiello, wywołał małą burzę w branży gier. W wywiadzie dla pocketgamer.biz, dotyczącym nadchodzącego połączenia się jego firmy z ironSource, które dostarcza narzędzia służące do monetyzacji i osadzania reklam w aplikacjach mobilnych, padło parę ostrych słów na temat twórców gier.

Riccitiello nie jest romantykiem. Dziennikarz przeprowadzający wywiad stwierdził, że wczesna implementacja monetyzacji w grach, to perspektywa, która niekoniecznie musi się podobać twórcom i mogła spotkać się ze sprzeciwem programistów. Szef Unity odpowiedział na to dość zaskakująco, odwołując się przy tym do branży motoryzacyjnej.

- Ferrari i niektórzy inni producenci samochodów z wysokiej półki nadal używają gliny i nży rzeźbiarskich. Bardzo niewielka część branży gier pracuje w podobny sposób, a niektórzy z tych ludzi są moimi ulubionymi ludzi na świecie, z którymi mogę walczyć - to najpiękniejsi i najczystsi, genialni ludzie. Są też jednymi z największych pieprzonych idiotów - skwitował szef Unity.

W dalszych słowach Riccitiello przyznał, że szanuje klasyczny model pracy nad grami, gdzie twórcy tworzyli produkt i wystawiali go na ocenę mediów i graczy. Teraz jednak jego zdaniem najważniejsze jest pozyskiwanie informacji zwrotnych i dostosowywanie się do wymagań rynku.

Zwrócił też uwagę, że niewiele dzieli porażkę od sukcesu i na pierwszy rzut oka trudno ocenić, co będzie ogromnym sukcesem, a co ogromną porażką. Jego zdaniem gry potrafią zawodzić z różnych przyczyn i konieczne jest pozyskiwanie wiedzy na ten temat.

Trudno jednak udawać, że stwierdzenie dotyczące twórców, którzy nie przywiązują wagi do monetyzacji, było trafne. Sam fakt nieplanowania zarobku na grze w fazie jej planowania nie powinien być uznawany za jednoznaczny z brakiem chęci odbierania informacji zwrotnej od graczy.

Karol Kołtowski, dziennikarz Polygamii

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne