Dzięki tej grze możesz przenieść się do starożytnego Egiptu i to na nie byle jakie stanowisko... Musisz kierować wszystkimi dziedzinami życia ówczesnych ludzi, aby przekształcić słabo prosperującą osadę w wielkie miasto.
MIESZKAŃCY
Musisz zachęcić ludzi, aby osiedlali się właśnie tam, gdzie Ty sprawujesz rządy. Podstawową sprawą są puste miejsca przeznaczone pod budowę domostw. Wyznaczysz je stawiając specjalne tabliczki. Przy drodze należy stawiać dwa rzędy. Wraz ze wzrostem poziomu życia domy ludzkie będą stawały się bardziej luksusowe. Kiedy już zobaczysz, że ludzie spływają do Twej osady musisz zająć się ich wyżywieniem. Aby rozprowadzać jedzenie wyprodukowane na farmach buduj nieopodal domów bazary. Z czasem wymagania ludności będą rosły – musisz za nimi nadążać jeśli nie chcesz, żeby zaczęła ona masowo opuszczać twoje miasto.
BUDOWLE
Farma (zboże, figi, granaty, sałata, groch) – w zależności od zapotrzebowania na dany typ żywności buduj więcej farm jednego rodzaju. Farmy dzielimy na zalewowe, łąkowe i hodowlane. Te pierwsze budujemy tylko na obszarach, na które wylewa Nil, drugie zaś na urodzajnych łąkach. Ostatni rodzaj dostarcza miastu mięsa, systematycznie wykorzystuje ona słomę z farmy zbożowej.
Żuraw wodny – obsługuje go jedna osoba, służy do pompowania wody do sieci irygacyjnej.
Chata myśliwego – tak jak farma hodowlana dostarcza mięso, tyle że dziczyznę.
Przystań rybacka – dzięki niej dostarczany jest na bazar jeszcze inny rodzaj pożywienia – ryby. Aby mogła ona działać należy zbudować łodzie w stoczni.
Obóz pracy – tutaj przebywają robotnicy, którzy pracują na farmach lub są budowniczymi.
Spichlerz – magazyn żywnościowy, z niego pobierają pożywienie pracownicy bazarów, aby rozprowadzić ją po całym mieście.
Bazar – tutaj ludność może zakupić żywność. Umieszczaj bazary tak, aby każdy miał jakiś w pobliżu swego domu. To podstawa jeśli chcesz by domy się rozwijały.
Magazyn – przechowywane są tutaj różne wyroby (czasami także żywność). Tutaj w twoje towary zaopatrują się kupcy z innych krain oraz sprzedają twojemu miastu swoje produkty. Buduj je najlepiej nieopodal głównej drogi i doku.
Dok – statki prowadzące z tobą interesy tutaj będą cumować, budynek ten należy usytuować na nabrzeżu.
Kopalnie – można je budować tylko przy skałach, dostarczają one surowców do wyrobów różnych produktów (broni, kosztowności).
Jubiler – tu z diamentów wytwarzane są dobra luksusowe.
Zbieracz trzciny – z trzciny wytwarza się papirus potrzebny w szkołach i bibliotekach.
Szkoła – tutaj kształcą się młodzi mieszkańcy twojego miasta. Nie działa bez papirusu.
Biblioteka – podnosi wskaźnik kultury, aby ją wybudować musisz mieć 500 papirusów.
Drwal – produkuje drewno do wyrobu różnych przedmiotów.
Glinianka – dostarcza gliny do wyrobu ceramiki, buduj ją tylko nad wodą.
Garncarz – robi użytek z gliny wyrabiając naczynia.
Browar – z jęczmienia robi piwo.
Tkalnia – są tu wyrabiane tkaniny lniane.
Cegielnie – tutaj są tworzone cegły ze słomy i gliny.
Cieśla – buduje podwyższenia potrzebne przy budowie monumentów.
Gildie kamieniarzy i ceglarzy – zrzeszają robotników pracujących przy budowie pomników.
Stragan, estrada, pawilon – place, na których występuję żonglerzy, muzycy i tancerze. Buduj je na skrzyżowaniu dróg. Dostarczają one rozrywki mieszkańcom twojego miasta.