Operacja GLEMP

Operacja GLEMP

Michał Zacharzewski
SKOMENTUJ

Gra kontrowersyjna - ale dzięki temu niezwykle popularna. Mimo iż nie imponuje grafiką, a oprawę dźwiękową ma archaiczną, to właśnie dzięki antyklerykalnej fabule przypadła do serca wielu młodym, gniewnym nastolatkom, a także i starszym osobnikom o specyficznym poczuciu humoru. Tuż po wybuchu afery (koniec sierpnia 1999 roku) grali w nią niemal wszyscy. Jednak im dalej od tych feralnych dla autora Operacji Glemp dni ("sprawą zainteresowała się prokuratura"), tym mniej o programie słychać. Czyżby odszedł już całkowicie w zapomnienie, tak jak kilka lat temu słabiuchny filmik "Ksiądz"???

Poniżej publikujemy opis przejścia programu - mam nadzieję, że nie poczujecie się tym urażeni... My też wolelibyśmy pisać o pachnących słodko kwiatkach i skaczących wokoło rudych wiewiórkach, o których jest się uzewnętrznać łatwo, niż o morderstwach, wandalizmie i skandalu. Ale taka jest rola ekipy "Strefy Gier" - jest popularna gra, powinien być i opis.

Sterowanie: Komendy wydajesz za pomocą myszki. Wokół ekranu pola gry umieszczone są cztery strzałki, klikając na nie przemieszczasz się w terenie. Lewym klawiszem myszy uzyskujesz informacje o przedmiotach i wybierasz podopcje, prawym klawiszem myszy kasujesz komunikaty, to jest wracasz do gry.

Porady: rób dokładnie to, co napisane jest w opisie. Jeśli coś nie jest napisane, to znaczy, że czynność dana grozi śmiercią bądź nie wnosi nic do gry. Przykładowo wypicie wody z wiadra stojącego w celi kończy się zgonem wywołanym przez choróbsko o nazwie tyfus. Obserwuj uważnie mapę umieszczoną po prawej stronie ekranu. Strzałka to ty - jej grot to kierunek, w którym patrzysz. Dzięki niej nie zgubisz się w labiryncie pomieszczeń.

Zaczynasz w celi więziennej. Wyrwij z ławki gwóźdź (lewy dolny róg). Otwórz nim zamek w drzwiach. Wyjdź na zewnątrz. Na korytarzu podnieś kamień, daj krok do przodu i zbij nim kamerę umieszczoną pod sufitem. Kolejny krok do przodu i skręcasz w prawo. W sali tortur podnieś zdechłą mysz. Wróć na korytarz. Znowu rusz się do przodu. Po prawej znajdziesz uchylone drzwi, przez szparę wrzuć do środka mysz. Usłyszysz krzyk - Clerokop nie jest już groźny. Wejdź do pomieszczenia. Otwórz szafkę w biurku (tą z lewej strony), przeszukaj ją, a znajdziesz kuloodporną sutannę. Załóż ją. Wduś przycisk nad biurkiem i wyjdź na korytarz. Stalowe drzwi są już otwarte. Wejdź do pomieszczenia, przed którym stoisz. Pociągnij za środkową dźwignię. Wróć na korytarz, cofnij się nieco i skręć w lewo. Bariera elektryczna jest wyłączona, możesz iść dalej. Gdy dotrzesz do windy, skręć w lewo, znajdziesz się w garażu. Przeszukaj różowy samochód marki Porshe - w środku znajduje się kartka z numerem telefonicznym 463801. Zapamiętaj go i wróć do pomieszczenia, w którym znajdują się zwłoki Clerocopa. Przyjrzyj się kalendarzowi, ma zagięty róg. Odegnij go i przeczytaj tajne hasło. Użyj telefonu. Wpisz jako hasło słowo AMEN. Rozmówca odblokuje windę. Udaj się do niej i jedź na drugie piętro.

Wyjdź z windy. Zajrzyj do pierwszego pokoju po prawej. Znajduje się tam ksiądz z nożem w plecach. Nie przejmuj się nim, weź ze stołu zgniłozielony żeton i zagraj w jednorękiego bandytę. Wygrałeś! Wyjdź z pomieszczenia. Idź w lewo, prawo i w lewo. Znajdziesz tam strażnika oglądającego porno-telewizję. Przekup go, da ci przepustkę na basen podpisaną przez Glempa. Weź ją. Wyjdź z pomieszczenia, idź w tył, prosto, lewo, prawo, prawo. Powinieneś być w siłowni. Podnieś z podłogi czepek kąpielowy. Wyjdź z pomieszczenia, idź w tył i prosto. Otwórz szafkę i zostaw na wieszaku swą sutannę. Idź prosto i w tył. Pod prysznicami znajdziesz zielone kąpielówki. Załóż je. Idź pod drzwi basenu, krzyknij do okienka. Drzwi się otworzą. Wejdź do środka, idź lewo, prosto, lewo. Za kwiatkiem znajdziesz kartę magnetyczną z autografem bp. Pieronka. Wróć do szafki i załóż sutannę. Wyjdź na zewnątrz i wrzuć do śmietnika czepek i przepustkę. Aby wejść do knajpy po lewej musisz użyć karty w czytniku magnetycznym. Na barze stoi butelka wina Jankowski. Nalej księdzu do szklanki, upije się i zaśnie. Szklanka upadnie mu na podłogę. Podnieś ją. Wyjdź z knajpy, wyrzuć kartę magnetyczną. Idź do strażnika, którego niedawno przekupiłeś. Połóż mu na talerzyk szklankę. Ten naleje sobie metanolu, wypije trunek duszkiem, a w konsekwencji tego oślepnie. Naciśnij dwa guziki (na pulpicie i tuż przy ziemi, pod talerzykiem). Wykręć korek. Idź do pomieszczenia po prawej - to zbrojownia. Weź kałasznikowa i granat. Idź do toalety, która znajduje się naprzeciwko siłowni. W kiblu po prawej ktoś jest - wrzuć tam granat. Wśród krwawych szczątków znajdziesz klucz. Weź go i wróć do windy. Pojedź na pierwsze piętro. Idź do pokoju, w którym przełączałeś dźwignię, potem do tyłu. Znajdziesz reaktor atomowy. Otwórz szafkę po lewej i wkręć we właściwe miejsce korek. Wróć do windy. Pojedź na trzecie piętro.

Cofnij się dwukrotnie do tyłu i otwórz drzwi po prawej kluczem. Wróć pod windę. Idź prosto, prawo, prosto, tył. Powinieneś znaleźć się w kuchni. Weź garnek. Zerwij kartkę z kalendarza i przeczytaj przepis na zupę po wałęsowsku, który jest na niej wypisany. Będziesz musiał ją ugotować. Maszeruj tył, prawo, lewo. Natkniesz się na faszystę. Zabij go z kałasza. Wywal broń do śmietnika. Cofnij się od windy do tyłu i wejdź do pokoju po lewej. Nabierz wody święconej do garnka, schwyć zapałki. Idź do kuchni, włącz gaz i postaw na nim garnek. W pokoju obok jest długi stół, na jednym z jego końców leżą 3 jabłka. Weź jedno z nich i wrzuć do garnka. Idź pod windę i cofnij się dwukrotnie w tył. Po prawej otwierałeś drzwi kluczem, na razie jednak idziesz w lewo. Otwórz szafę, weź herbatnik i wrzuć go do garnka w kuchni. Otwórz lodówkę, na żółtym serze stoi pieprz. Dodaj go trochę do zupy, a potem wywal do śmieci (na końcu korytarza). Zjedź na pierwsze piętro, w garażu znajdziesz ziemniaka (w głębi po prawej stronie). Wróć na górę i wrzuć go do zupy. Wyjdź z kuchni, idź prawo, tył, lewo, prawo. Na foteliku obok całującej się pary leży słonina. Weź ją i wrzuć do zupy. Zjedź na pierwsze piętro i wal do garażu. Otwórz bagażnik czarnego mercedesa. Zatankuj benzynę. Otwórz apteczkę i weź bandaż. Idź do pokoju z Clerocopem i zbij szybkę po lewej. Weź klucz i otwórz nim drzwi tuż przy celi, w której siedziałeś. Uwolnisz w ten sposób więźnia. Klucze wywal na śmieci. Weź z celi ser i zapleśniały chleb. Pojedź na 3 piętro i wrzuć je do zupy. Brakuje jeszcze soli - dzięki znajomości chemii poradzisz sobie w niekonwencjonalny sposób. Zjedź do garażu, weź kwas solny HCl (jest w głębi po lewej). Wróć na górę. Od windy dwa razy w tył, do pokoju, który otworzyłeś kluczem. Weź wodorotlenek Sodu (NaOH). Wrzuć wszystko do garnka. Butelki wywal do śmietnika. Pojedź na drugie piętro, do strażnika, który oślepł. Otwórz szafkę po lewej i weź z niej arszenik. Dolej go do zupy. Idź do jadalni z wielkim stołem. Weź łyżkę. Tam, gdzie znalazłeś jabłko, stoi talerz. Weź go i nalej nań zupy. Zanieś go Wałęsie w pokoju "raz do tyłu od windy" po prawej. Włącz wentylator - przeskoczy kartka w książce. Obejrzyj ją i zapamiętaj numer Glempa - 81570. Idź do pokoju faszysty i weź ze ściany klucz. Zjedź na drugie piętro i idź do pokoju naprzeciw pomieszczenia oślepionego strażnika. Otwórz szafkę po lewej kluczem. W środku znajdziesz akcje Jankowskiego - przyjdziesz po nie później oraz karteczkę z cyferkami 52971. To szyfr do sejfu, który jest przed tobą. Zapal papierosy, otworzą się drzwi i będziesz mógł wyjść. Wywal klucz. Wróć do pomieszczenia z papierosami. Idź i otwórz prawą jego część. Weź klucz i walizkę z forsą. Schwyć akcje. Znów zapal. Wrzuć sprzęt (prócz klucza) do schowka na drugim piętrze i jedź na trzecie. Wejdź do pokoju naprzeciwko windy, z szafki po lewej weź kamerę. Idź do pokoju, skąd wziąłeś słoninę. Sfilmuj parkę. W pokoju obok znajdziesz dyskietkę Anastazji P. Pojedź na drugie piętro, z kasyna weź nóż.

Jedź na trzecie piętro i idź tam, gdzie znalazłeś jabłko. Teraz tył, wpisz w konsoletkę kod z pokoju Wałęsy (81570) i wchodź do środka. Otwórz pierwszy pokój kluczem, rzuć w Glempa nożem. Podłącz kamerę do wideo, a dyskietkę wsadź do stacji. Wpisz hasło SEX. Odczytaj kod garażu - 36049. Po lewej stronie znajdziesz kartkę z zadaniami - niewiele już ich zostało. W sąsiednim pokoju jest szafa, a w niej kluczyk do samochodu. Idź do zbrojowni, skąd wziąłeś kałasza, i weź dynamit. Weź ze schowka zapałki i idź do reaktora na pierwszym piętrze. Wyłącz reaktor i system chłodzenia. Otwórz reaktor. Wrzuć dynamit i podpal go. Pojedź na drugie piętro. Weź walizkę z forsą oraz akcje. Teraz do garażu, odblokuj drzwi (36049). Wskocz do mercedesa, włóż kluczyk do stacyjki, wrzuć bieg i gaz do dechy... WYGRAŁEŚ!

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne