OnLive współpracuje z grami kupionymi na Steamie
W przeszłości skupialiśmy się na tym, by przede wszystkim być samodzielną firmą. W tej chwili kładziemy nacisk na współpracę z innymi i zawiązywanie związków partnerskich. W ten sposób mamy też zamiar otwierać się na szerszy rynek - mówił w październiku 2012 nowy prezes OnLive, zapowiadając plan na przyszłość dla firmy. Teraz już wiemy, że partnerem serwisu umożliwiającego granie w chmurze stało się między innymi Valve.
Efekt współpracy to system CloudLift, który jest aktualnie testowany w ramach otwartej bety. Jak podaje CVG, CloudLift łączy najważniejsze cechy oferowane przez OnLive i cyfrowe dystrybucje pokroju Steam czy Origin. Innymi słowy, technologia odpowiadająca za granie w chmurze pozwala posiadaczom konta na Steamie i przypisanych do niego gier uruchamiać je na dowolnym urządzeniu, które jest zgodne z aplikacją OnLive. Wersja testowa jest zgodna z zaledwie dwudziestoma tytułami, ale system ma się cały czas rozwijać i powiększać swoją ofertę.
Przed sierpniem 2012 roku, kiedy OnLive zostało sprzedane za zaledwie 4,8 miliony dolarów (w pewnym momencie firma była wyceniana na 1,8 miliarda dolarów), system grania w chmurze bazował na opłacaniu dostępu do gier z biblioteki OnLive. Nowe władze firmy, które pozostały przy tej samej nazwie i deklarowały chęć ożywienia mocno podupadłego dostawcy usługi, postawiły na współpracę z Valve, jednocześnie nie rezygnując ze starego modelu. Usługa OnLive Playpack, kosztująca miesięcznie 9,99 dolarów, nadal oferuje dostęp do ponad 250 gier, które można uruchomić na komputerach, tabletach, telewizorach i platformie OnLive Game System bez konieczności pobierania.
CloudLift jest oczywistym ukłonem w kierunku milionów użytkowników PC, którzy są przywiązani do cyfrowej dystrybucji i mają wiele gier przypisanych do swoich kont. Dzięki temu systemowi pecetowe tytuły mogą zostać przeniesione na inne, niestworzone do takich gier platformy, do czego zresztą przyzwyczaiło nas OnLive. Niestety takie rozwiązanie ma swoją cenę. Aby móc przenieść do chmury gry ze Steama, trzeba zapłacić 9,99 dolarów, czyli około 30 złotych. Usługa jest aktualnie w fazie testowej i można ją wypróbować zaglądając na tę stronę.Na Ryby - sprawdź, czy da zrobić się dobrą grę o wędkowaniu