OnLive współpracuje z grami kupionymi na Steamie

W przeszłości skupialiśmy się na tym, by przede wszystkim być samodzielną firmą. W tej chwili kładziemy nacisk na współpracę z innymi i zawiązywanie związków partnerskich. W ten sposób mamy też zamiar otwierać się na szerszy rynek - mówił w październiku 2012 nowy prezes OnLive, zapowiadając plan na przyszłość dla firmy. Teraz już wiemy, że partnerem serwisu umożliwiającego granie w chmurze stało się między innymi Valve.

Jakub Zagalski

Efekt współpracy to system CloudLift, który jest aktualnie testowany w ramach otwartej bety. Jak podaje CVG, CloudLift łączy najważniejsze cechy oferowane przez OnLive i cyfrowe dystrybucje pokroju Steam czy Origin. Innymi słowy, technologia odpowiadająca za granie w chmurze pozwala posiadaczom konta na Steamie i przypisanych do niego gier uruchamiać je na dowolnym urządzeniu, które jest zgodne z aplikacją OnLive. Wersja testowa jest zgodna z zaledwie dwudziestoma tytułami, ale system ma się cały czas rozwijać i powiększać swoją ofertę.

Przed sierpniem 2012 roku, kiedy OnLive zostało sprzedane za zaledwie 4,8 miliony dolarów (w pewnym momencie firma była wyceniana na 1,8 miliarda dolarów), system grania w chmurze bazował na opłacaniu dostępu do gier z biblioteki OnLive. Nowe władze firmy, które pozostały przy tej samej nazwie i deklarowały chęć ożywienia mocno podupadłego dostawcy usługi, postawiły na współpracę z Valve, jednocześnie nie rezygnując ze starego modelu. Usługa OnLive Playpack, kosztująca miesięcznie 9,99 dolarów, nadal oferuje dostęp do ponad 250 gier, które można uruchomić na komputerach, tabletach, telewizorach i platformie OnLive Game System bez konieczności pobierania.

CloudLift jest oczywistym ukłonem w kierunku milionów użytkowników PC, którzy są przywiązani do cyfrowej dystrybucji i mają wiele gier przypisanych do swoich kont. Dzięki temu systemowi pecetowe tytuły mogą zostać przeniesione na inne, niestworzone do takich gier platformy, do czego zresztą przyzwyczaiło nas OnLive. Niestety takie rozwiązanie ma swoją cenę. Aby móc przenieść do chmury gry ze Steama, trzeba zapłacić 9,99 dolarów, czyli około 30 złotych. Usługa jest aktualnie w fazie testowej i można ją wypróbować zaglądając na stronę.Na Ryby - sprawdź, czy da zrobić się dobrą grę o wędkowaniu

Źródło artykułu:WP Gry
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.