WAŻNE
TERAZ

"Łapy precz od żołnierzy". Tusk reaguje na doniesienia o Wyrykach

Nvidia: Grafika na konsolach już nigdy nie przewyższy tej z pecetów

Tony Tamasi, jeden z wiceprezesów w Nvidii przyznał w wywiadzie z PCPowerPlay, że kiedy gracze z całego świata wytrzeszczali oczy z wrażenia na widok grafiki na dwóch pierwszych konsolach Sony, pecety były w gorszej pozycji. Kiedy PlayStation 2 było na topie, grafika 3D tak naprawdę dopiero wchodziła na pecety - mówił Tamasi. Teraz jest dokładnie na odwrót, gdyż to producenci kart pecetowych dyktują warunki.

Jakub Zagalski

Zdaniem Tamasiego kiedy Sony, Sega i Nintendo toczyły zaciekły bój o konsumenta, każdy z tych producentów był w stanie zainwestować w rozwój grafiki 3D z myślą o konsolach. Tak naprawdę PlayStation 2 było szybsze od [ówczesnych] pecetów - mówił przedstawiciel Nvidii. Zmiany zaczęły następować wraz z premierą PlayStation 3 i Xboksa 360, które pod względem grafiki były na równi z komputerami. Powodem było wykorzystanie kart AMD i Nvidii przez producentów konsol - w tamtym czasie wszystkie innowacje graficzne dokonywały się za sprawą firm pecetowych - zauważył Tamasi.

Tony Tamasi powiedział, że jego firma wydawała 1,5 miliarda dolarów rocznie na prowadzenie badań i rozwoju, czyli ponad 10 miliardów dolarów przez cały okres obecności PlayStation 3 i Xboksa 360 na rynku. Jego zdaniem Sony i Microsoft nie są w stanie przeznaczyć takich pieniędzy wyłącznie na rozwój konsolowej grafiki, i muszą polegać na dokonaniach firm pecetowych takich jak Nvidia, które zarabiają na sprzedaży setek milionów czipów rocznie.

Co najważniejsze, Tamasi zdradził, dlaczego producenci konsol nie będą już w stanie konkurować z technologią pecetową w obrębie grafiki. Kluczem jest zmiana podejścia do produkcji GPU. Teraz, jak zauważył przedstawiciel Nvidii, karty graficzne są tworzone w oparciu o maksimum możliwości technik produkcyjnych. Jeszcze kilka lat temu było inaczej. Nikt nie może zbudować czegoś większego czy bardziej skutecznego niż to, co znajduje się w komputerze w danym momencie - mówił Tamasi. Jego zdaniem przyjmując teoretyczne granice, najpotężniejsza konsola byłaby w stanie dorównywać najmocniejszej karcie pecetowej. Ale skoro konsole są tworzone na kilka lat, rok po premierze grafika w takiej platformie byłaby już przestarzała.

A skoro Sony i Microsoft nie garną się do inwestowania we własne technologie graficzne, taki stan rzeczy będzie się utrzymywał przynajmniej przez najbliższą generację.Na Ryby - sprawdź, czy da zrobić się dobrą grę o wędkowaniu

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne