Nowe pomysły Sony i EA odstraszą klientów

Nowe pomysły Sony i EA odstraszą klientów
19.02.2010 14:39
Zbigniew Trzeciak
Zbigniew Trzeciak

EA rozpoczęło walkę ze sprzedażą swoich gier na rynku wtórnym za pomocą kodów uprawniających do ściągania dodatków. Kod taki rozprowadzany jest tylko z nową grą, każdy kolejny jej użytkownik będzie musiał go dokupić. Pierwszym przykładem jest Mass Effect 2, a firma zapowiedziała, że kolejne wydawane gry pójdą w jej ślady.

Sony poszło o krok dalej, a mianowicie zastanawia się nad wprowadzeniem kodu do gry online w najnowszej części SOCOM na PSP. Gracze z używanym egzemplarzem gry będą musieli dokupić ów kod za około 20 dolarów.

W rozmowie z serwisem gamesindustry.biz, Don McCabe ze sklepu Chipsworld, najbardziej dotkniętymi przez te zmiany będę konsumenci, którzy zdadzą sobie sprawę, że wartość odsprzedaży ich gier mocno spadła.

”Wkurzony najbardziej będzie klient. Bezpośrednio to dotyka właśnie ich – płacą taką samą ilość pieniędzy za coś czego późniejsza wartość jest dużo niższa. Z punktu widzenia sprzedawcy, trzeba będzie dostosować te ceny biorąc pod uwagę fakt, że konieczne będzie też kupno kodu”.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)