Nintendo o potrzebie wykorzystania rozrywki do poprawy jakości życia
Hiroshi Yamauchi, prezes Nintendo w latach 1949-2005 był przekonany, że jego firma musi się zajmować dostarczaniem rozrywki i niczym więcej. Satoru Iwata, następca zmarłego w zeszłym roku Yamauchiego dostrzega w słowach wielkiego poprzednika przeświadczenie, że rozrywka nie musi się równać grom wideo. W kontekście strat generowanych przez Nintendo w ostatnich trzech latach Iwata szuka remedium, które pomoże firmie wypłynąć na powierzchnię.
Era spektakularnego sukcesu Wii i DS-a to już przeszłość. Nintendo od trzech lat boryka się ze stratami i nie zapowiada się, by w najbliższym czasie sytuacja uległa zmianie. Satoru Iwata nie zamierza jednak siedzieć z założonymi rękami i czekać na rozwój wydarzeń. Musimy przemyśleć przyszłe działania Nintendo. Myślę, że mówienie "Nintendo będzie robić cokolwiek" to zły pomysł dla firmy - mówił Iwata w wywiadzie przytoczonym przez Siliconerę.
Prezes Nintendo podkreślił przy tym, że skupianie się na grach wideo nie ulegnie zmianie. Problemem dla Iwaty była próba wyrażenia uczuć Hiroshi Yamauchiego, który, jego zdaniem, nie utożsamiał rozrywki dostarczanej przez Nintendo wyłącznie z grami wideo. Ma to oczywiście swoje uzasadnienie historyczne. Japoński koncern zaczynał bowiem jako producent kart Hanafuda pod koniec XIX wieku, od lat 50. XX wieku stał się producentem zabawek niewymagających prądu (Ultra Hand, Ultra Machine etc.), a dopiero w połowie lat 70. skierował swoją uwagę w kierunku elektronicznej rozrywki.
Iwata oczywiście nie zamierza wracać do korzeni, tylko szukać nowych metod działania Nintendo w obrębie gier wideo. W tym celu skupił się na aspekcie QOL (Quality Of Life) - jakości życia użytkownika. Rozrywka jest po to, aby poprawić jakość życia ludzi. Po zaspokojeniu podstawowych potrzeb jest miejsce na rozrywkę - tłumaczył prezes, po czym dodał: Na początku tego roku w końcu zrozumiałem, że "poprawa jakości życia ludzi zabawą", z naciskiem na "zabawę", byłaby idealna dla Nintendo. Pozostaje więc czekać na przedefiniowanie strategii firmy w oparciu o QOL i wypatrywać rezultatów.Forge of Empires poprowadź swoje plemię przez epoki