Edwards podkreśliła, że gry niezależnych twórców często obrażać mogą członków innych niż ich twórcy kultur. Dzieje się tak najczęściej przez brak dobrego projektu lokalizacji oraz przez dość luźne zasady cyfrowej dystrybucji, która rzadko ocenia treść poszczególnych produkcji. Edwards sądzi jednak, że jakakolwiek próba zmiany ukazanych w grze treści byłaby niezgodna z zasadami sztuki – wolność słowa w grach elektronicznych została wszak potwierdzona nawet drogą sądową.
Gry są formą sztuki, to bardzo proste. Jako forma sztuki powinny mieć możliwość komunikowania tego, co tylko ich twórcy chcą za ich sprawą zakomunikować. Tu w Stanach Zjednoczonych ich wolność słowa została potwierdzona przez sąd najwyższy. Nie powinny więc mieć jakichkolwiek limitów, które mogłyby być na nie nałożone – na podobieństwo książek i filmów.
*♫♪ ♫♪ ♫♪ ★♥★♫♪ ♫♪ ♫♪ *
Ograniczenia biorą się raczej z celów. Jeśli celem danego twórcy jest wydanie gry na całym świecie, najprawdopodobniej wziąć on będzie musiał pod uwagę odbiór jego dzieła przez członków poszczególnych kultur. Jeśli chcesz za sprawą swojej gry skomentować jakąś sytuację polityczną, musisz również przemyśleć, jak zawrzesz w niej swój przekaz.
Kiedy z ramienia IGDA konsultuje z twórcami ich projekty i pomysły, zwykle zachęcam ich do przemyślenia tego, co dokładnie osiągnąć chcą za pomocą gry. Uważam, że twórcy powinni być wolni do tworzenia dokładnie tego, co chcą tworzyć. Nie mogą jednak oczekiwać tego, że konsumenci z różnorodnych rynków będą tak samo patrzeć na efekt ich pracy.
Jeśli tylko zdają sobie z tego sprawę i rozumieją złożoność tego procesu, mogą stworzyć to co chcą stworzyć. Gdyby było inaczej to tak, jakby powiedzieć malarzowi: „Chwila, nie maluj tego obrazu, ponieważ może on kogoś obrazić” - większość malarzy po prostu by się z tego śmiała. Tak samo powinno dziać się w przypadku twórców gier. Gry elektroniczne wciąż borykają się z opinią społeczną, która chętnie sytuuje je pomiędzy zabawkami dziecięcymi. Powinniśmy przedefiniować jednak to pojęcie i zacząć umieszczać je w kategorii sztuk pięknych.