Newell na temat Steam Greenlight

Gabe Newell, pewien pan, który założył dość sławną i poważaną firmę, odpowiedzialną między innymi za serię Half-Life, Left 4 Dead i grę Team Fortress 2, wypowiadał się ostatnio na temat funkcjonowania serwisu Steam Greenlight. Greenlight skończył właśnie roczek, a wielu twórców niezależnych wypowiadało się o nim w tym czasie w nienajlepszy sposób.

Iga Ewa Smoleńska

Celem serwisu było dostarczenie nam więcej danych odnośnie procesu selekcji, byśmy byli w stanie stworzyć odpowiednie narzędzia do poprawienia ogólnej funkcjonalności.

Przed Greenlightem ludzie wysyłali nam uzupełnione formy na temat swoich gier i czekali na to, żeby ktoś może je zauważył, i być może odezwał się, jeśli gra mu się spodobała. Chociaż Greenlight nie jest idealny, pozwolił na to, by twórcy nie czekali już w ciemno i usprawnił proces selekcji.

Jeśli idzie o kwestie głosowania na gry w serwisie, Newell twierdzi, iż jest ono niewystarczające, by serwis zainteresował się tytułem.

Głosy na Greenlighcie są bardzo pomocne w ustaleniu, czy grą interesują się użytkownicy. Jesteśmy jednak świadomi, że same głosy są niewystarczające, by określić całkowite zainteresowanie konsumenckie. Z tego powodu staramy się zebrać więcej informacji na temat danego tytułu – przyglądamy się recenzjom na serwisach krytycznych, obserwujemy, jak gra radziła sobie w innych serwisach dystrybucyjnych, bierzemy pod uwagę nagrody, jakie udało się jej zdobyć i dopiero wtedy uznajemy, że mamy wystarczającą ilość danych.

Steam Greenlight wciąż się rozwija, a jak twierdzi Newell dzieje się tak za sprawą komentarzy twórców i graczy, którzy pokazują firmie czego od niej oczekują.

Tymczasem, z okazji pierwszych urodzin serwisu, Steam zorganizował wyprzedaż tytułów ze Steam Greenlight. Jeśli zostały wam jakieś oszczędności po wyprzedaży letniej, z pewnością powinniście rzucić okiem w tym miejscu. Wasze portfele właśnie mnie znienawidziły.Forge of Empires poprowadź swoje plemię przez epoki

Źródło artykułu:WP Gry

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.