Powiedzmy co nieco o 13 nr. Na początek zadam pytanie - czy można pobić premierę głośnej i dobrej gry (Gun Metal), której pełna wersja w CDA ukazała sie w tym samym czasie, gdy jej sklepowa wersja trafiła do sprzedaży?
Odpowiedź brzmi - można. Można bowiem dodać do CDA nowiutką i dobrą grę, która dopiero BĘDZIE miała swoją światową premierę. Ba - można ją do tego spolszczyć!!! Chodzi tu o Angels vs. Devils PL (recenzja w CDA 11/03 - ocena9/10), czyli coś, co powinno spodobać się fanom Messiaha i gier robionych na serio... ale z przymrużeniem oka. Na deser dorzucamy jeszcze klasyczny ambitny FPS - Delta Force. Całość przyprawiamy do smaku całodyskowym (!) demem Silent Hill 3... oraz jeszcze jednym CD z demami, bonusami itd. Tak, nie mylicie się - znów aa 4 CD. Uspokajam - po starej cenie, 18.50. Taki nasz prezent. Do tego jeszcze +16 stron więcej niż norma przewiduje. Nadal za 18.50 :).
A samo pismo? Aż nie wiem co polecić - z nadmiaru tego co polecić warto. Może więc po kolei... W zapowiedziach radzę przyjrzeć się Quake IV. Tekst zrobiony (zbiorczo) przez quakowców/scenowców, zawierający praktycznie same fakty (a nie przypuszczenia, hipotezy i domniemania), pracowicie wyłuskaneprzez nich skąd tylko się da.
Z recenzji - Call of Duty - recenzja robiona przez 2 (a właściwie 2.5...) osoby. To samo w przypadku recenzji Maxa Payne'a. Zdradzę, że to dlatego, iż redakcja podzieliła się na dwa obozy - jedni wychwalali grę, drudzy na nią narzekali. Nie mogąc osiagnąć żadnego kompromisu w tej sprawie - zrobiliśmy dwie recenzje w jednej. Dodam, że są to tzw. recenzje lustrzane... Do tego pojedynek NHL 2004 z FIFA 2004 - tym razem dwie gry a jeden autor tekstu. Bardzo klimatyczne są recenzje horrorow: Nosferatu i Silent Hill 3 (czy wspomniałem, że daliśmy OGROMNE demo SH3 na CD? :)). No i okładkowa XIII -to jeszcze gra czy interaktywny komiks?
W XIII jest nowy (świateczny) dział: Jazda dowolna. Jego nazwa jest wymowna... ale naturalnie trzymamy się głównego nurtu, czyli komputerow i gier. Co tam bedzie? Nieco "jaj" (o najwiekszych pakerach w histori gier - gwarantuję, że niektóre propozycje mocno Was zaskoczą, podobnie jak nieobecność kilku umięśnionych kandydatów). Będzie o grach, których zazdrościmy konsolowcom - i o grach, których oni nam zazdroszczą. Bedzie o rozmaitych dziwnościach, które można podłączać do maszynek (od gunów poprzez maty taneczne aż po...). Będą też ciekawe teksty o: alternatywnych okładkach CDA, które nie zostały z różnych przyczyn wykorzystane oraz o grach produkowanych za naszą wschodnią granicą (i nie chodzi o piraty, nie).
Temat nr 2 - to 13 gier, które nas rozczarowały w roku 2003 (a miały być wielkimi przebojami). Godny uwagi jest też "rozkład dnia herosa" w "Nie tylko gramy". A ja prywatnie polecam AR, które w tym nr jest odjchane jak nigdy dotąd oraz poszerzone na Luzie (jest krzyzówka i nie tylko...).
No, to chyba z GRUBSZA wszystko. Przypominam raz jeszcze - premiera 2.12. Otrzeć ślinę, szykować kasę!
Ahaaa. Jest jeszcze konkurs na sprzęt roku 2003, z nader atrakcyjnymi nagrodami... i parę innych ciekawych konkursów, nie tylko dla posiadaczy komórek.
(*) tak naprawdę to potrójne, ale z trzecim poczekamy do dnia premiery CDA... żeby zrobić Wam mikołajkową niespodziankę.
####Zawartość CDA###
#####Zapowiedzi
Contract J.A.C.K.Joint OperationsMovie, TheQuake IV
######Za 5 12
NFS: Underground
#######RECENZJE
ApocalipticaBlack MirrorCall of DutyCommandos 3FIFA 2004HaloMax Payne 2NHL 2004Nosferatu: The Wrath of MalachiSilent Hill 3SimCity 4: Rush HourSims: Abrakadabra/Making MagicSinbadUFO: Kolejne starcieXIIIYager
###SUFLER
Commandos 3 solucja
###Jazda dowolna
Alternatywne okładki CDACo można podłączyć?Najwięksi pakerzy w grachWiatr od wschoduMy zazdrościmy, oni zazdroszczą...
########Hardware
Creative SB Audigy 2 ZSHIS Excalibur Radeon 9800XTKonkurs "Sprzęt Roku 2003"Logitech Dual Action GamepadLogitech Pocket Video 750Media-Tech Corsair ProNEWSYPC MAKSaitek Cyborg evoSanyo Z1Terratec Aureon 7.1 SpaceTitan TTC-Cu9TB/SC
#######INNE
13 gier-rozczarowań roku 2003Action RedactionGamewalkerInstrukcje gierKalejdoskopKaszanka ZoneNa LuzieO grach inaczej: Plan dniaPrenumerataTipsy
#####################COVER CD############################
########W skrócie
Pełne wersje gier
Delta Force - klasyczny symulator współczesnych komandosów. Jeśli uważasz, że dobra gra to taka, która nie pójdzie na niczym poniżej P3 2 Ghz i 256 MB Ram + najnowszy Radeon, to lepiej jej nie uruchamiaj. Ale jeśli oczekujesz klimatu i realizmu - wtedy jest Twoja.
Angels vs. Devils PL - ŚWIATOWA PRAPREMIERA!!! Jako pierwsi na świecie otrzymujecie finalną wersję (do tego spolszczoną...) gry, w której trwa wojna pomiędzy aniołami i diabłami. Całość zrobiona jest jednak z dużym przymrużeniem oka i klimatem nawiązuje troszkę do Messiaha. Recenzję gry macie w CDA 11/03. Nawet na giełdzie jej jeszcze nie mają. Nikt inny na świecie jeszcze jej nie ma - poza czytelnikami CDA. I wcale nie dlatego, że gra jest cieniutka i nikt jej nie chce. Zobaczycie - ona jeszcze narobi w branży sporego huczku.
#Dema
Contract J.A.C.K.FIFA 2004Ford 2 RacingHaloKangurek Kao 2Law & Order 2Silent Hill 3 megademo (0.5 GB na CD!!!)SinbadTeenage Mutant Ninja Turtles 2003
#Użytki
Antydialer (nowsza wersja)DirectX 9.0bBearshareSystem Mechanic
#Bonus
Action MagAdventure ZoneBonus 1Bonus 2Call of Duty trailerEmu KouncikEsensjaFAQFIFA Demo FactoryFPP MegaZinMagazyn KomiksuMajesty PL instrukcjaMP3 ZoneRTS AreaSims 2 trailerSpeedZoneSportCenterStrefa WWWTawerna RPG
#Patche
Nascar 2003Max Payne 2Halo
#########Szerzej o pełnych wersjach
Tytuł: Delta ForceGatunek: symulator żołnierza w TPP/FPPWymagania minimalne: P200 MHz, 32 MB RAM, Direct X, Win 9xMultiplayer: tak, via LAN
Fragmenty recenzji Ugly Joe z CDA 2/99
Gierka ma sporo do zaoferowania. Wcielamy się w skórę jednego z żołnierzy Delta Force, przed nami 5 kampanii: Peru, Czad, Indonezja, Uzbekistan i Nowa Ziemia, obserwowane z perspektywy TPP/FPP. Każda kampania składa się z cyklu misji, jedynym bólem jest brak save'a w ich obrębie, tzn. jest autosave, ale dopiero po ukończeniu każdej. Działamy zasadniczo w pojedynkę, choć czasem wspierają nas chłopaki z sąsiednich plutonów. Broni jest sporo, dodatkowego ekwipunku (łącznie z GPS) też, a zdjęcie wychylonego z okopu kolesia z odległości 900 metrów za pomocą snajperki daje naprawdę dużo satysfakcji. Po sieci grać może do 32 graczy (w kilku trybach). Deathmatchowe pojedynki na snajperki - rządzą!
###############
ŚWIATOWA PRAPREMIERA!!!
Angels vs. Devils PLGatunek: TPP/fantasyInternet: http://www.enigmasp.comWymagania: P500 MHz, karta graficzna ze wsparciem TNL oraz DirectX 8.1, 128 MB RAM, Win 98/Me/2000/XP
Fragmenty recenzji Czarnego Iwana CDA 11/03
Prawdę powiedziawszy, spodziewałem się raczej niezbyt ambitnej i przeciętnej gry, która będzie się słaniać od ciężaru bugów, zaskakiwać widoczkami kryjącymi się za teksturami i ogólnie wołać o... nomen omen :) - pomstę do nieba. Jakież było moje zaskoczenie (...)
Pamiętacie może małego i rozbrykanego cherubinka z Messiaha? Przy aniołkach z Angels vs. Devils to cienias. Gra z Enigmy oczarowała mnie humorem, żartem, świetną oprawą dźwiękową i niebiańską grywalnością. Ma też diabelski posmaczek i lekko prześmiewczy klimat, który sączy się z ekranu prosto na widza. Gorąco polecam gierkę z Enigmy - odlotowa zabawa gwarantowana!
Nowiuteńki engine gry obsługuje karty z serii Titanium oraz jeszcze ciepłe modele ATI. Masa efektów specjalnych, dynamiczne cienie, animacja szkieletowa, 3000 poligonów na postać itd. gwarantują, że oczka będą się wam świecić jak 100-watowe żarówki.