Monochroma z klimatu przypomina nieco LIMBO, klasyczną już niezależną produkcję. Przede wszystkim w obu tytułach spójna jest mechanika rozgrywki oraz jej rytm i tempo. Jeśli idzie o sposób animacji czy elementy świata przedstawionego gra kojarzy się z inną produkcją - Vessel:
Nowym elementem rozgrywki jest w Monochromie młodszy braciszek, którego nosimy na plecach. Musimy rzecz jasna wynieść go z fabryki, więc nierozsądnym byłoby zostawianie go gdzieś na dłuższy czas. Małe ciałko jednak waży, a my nie wszędzie jesteśmy w stanie z nim wskoczyć lub się wspiąć. Musimy więc otwierać sobie drogi, które umożliwią nam wyniesienie braciszka na plecach po każdej logicznej zagadce, stojącej na naszej drodze do domu.
Nowhere Studios , twórcy Monochromy, otworzyli własny projekt na Kickstarterze, gdzie proszą o 80 tysięcy dolarów. Jeśli zainteresowała was gra, możecie wypróbować ją za darmo za sprawą wersji demonstracyjnej, dostępnej na oficjalnej strony gry (a to bardzo ładna strona).