Podane poniżej przejście odnosi się do trudniejszej wersji gry, z większą ilością zagadek. Grając w łatwiejszą opcję nie będzie kilku zagadek lub niektóre przedmioty nie będą w ogóle potrzebne, a pewne rzeczy będą po prostu leżały na wierzchu (wersje wybiera się na początku gry).
Część 1.
Zdejmij wycior (ramrod) z haków. Zacznij rozmawiać w małym piratem. Gadaj z nim do momentu, aż zacznie płakać. Wtedy podnieś z podłogi plastikowy hak (plastic hook) i użyj go na wyciorze. Następnie użyj armaty i rozwal łodzie z kościotrupami. Wyjrzyj przez okno. Przy pomocy połączonego haka z wyciorem wyciągnij z wody szczątki (debris). W ten sposób uzyskasz cutlass i ramię kościotrupa (skeleton arm). Przy pomocy szabli odetnij linę przytrzymującą działo do ściany. Wystrzel z armaty. Kiedy wstaniesz na nogi podnieś torbę (bag). Pod nią znajdziesz pierścień (ring). Podnieś go i użyj na świetliku (porthole).
Część 2.
Podnieś żarzący się kawałek drewna i skieruj się na bagna (na mapie w lewo). Pogadaj z czachą (Murray) i wejdź do środka wraku. Zabierz pastę (paste) i wyjmij szpilę z lalki voodoo (pin). Użyj drobniaków z torby na automacie z gumami. Pociągnij aligatora za język. Pojawi się "wiedźma". Porozmawiaj z nią. Kiedy dowiesz się wszystkiego idź do miasta. Na miejscu skieruj się do teatru (skorzystaj z bocznych drzwi). W garderobie obejrzyj płaszcz. Wyjmij z jego kieszeni rękawiczkę (glove), a następnie zdejmij upierz (dandruff) - a raczej wszy (lice). Podnieś magiczną różdżkę (magic wand) i użyj jej na kapeluszu. Weź książkę, która pojawi się z kapeluszu. Idź na scenę i porozmawiaj z aktorami. Wyjdź z teatru i skieruj się do fryzjera. Dwukrotnie popchnij małego pirata (Bill Cutthroat). Podnieś jawbreakera, który wypluje. Użyj wszy na grzebieniu, kiedy ten będzie leżał na szafce. Po tym jak klient wyleci przez okno usiądź na fotelu. Użyj rączki (raz). Zabierz kamień przytrzymujący strony książki (paperweight). Użyj rączki i spróbuj wziąć nożyczki. Ponownie użyj rączki i znowu postaraj się złapać nożyczki. Ponów czynność. Gdy weźmiesz nożyczki idź do knajpy. Nie wchodź do środka tylko przejdź obok. Za "restauracją" znajdziesz kwiaty. Zetnij je nożyczkami. Następnie nożyczkami zetnij to co zostało (undergrowth). Spróbuj podnieść jakiś przedmiot. W ten sposób znajdziesz się wewnątrz węża. W jego wnętrznościach znajdziesz jajo Faberge, część od odkurzacza i kupę innych przydatnych rzeczy. Kiedy już wszystko wyzbierasz weź ścięty kwiatek i użyj go na syropie. Mieszankę użyj na głowie węża. Kiedy zaczniesz się zapadać zerwij trzcinę z prawej strony oraz wbij sobie w rękę cierń z krzaka po lewej. Użyj balon na odważniku (kamieniu) przechwyconym u fryzjera. Dmuchnij na balon. Włóż cierń w trzcinę i użyj w ten sposób skonstruowanej dmuchawki na balonie. Z zatoki wróć do knajpy. Kiedy kapitan spyta cię o zaproszenie będziesz mógł mu pokazać to, które znalazłeś w brzuchu węża. Podejdź do stałego klienta siedzącego przy stole i popchnij go. Wyjmij mu z pleców nóż. Z beczki przy drzwiach zabierz biszkopta (biscuit). Wyjmij jawbreakera, którym krztusił się pirat i daj go kapitanowi. Potem daj mu gumę i kiedy zrobi balon przekuj go szpilę z lalki voodoo. Podnieś ząb, wycinarkę do biszkoptów (b. cutter) i miskę (pan). Zjedz biszkopta. Wyjdą z niego robaki. Użyj ich na kurczaku leżącym na stole. Zabierz kartę. Zacznij rzuć gumę. Następnie przerzutą gumę użyj na zębie. Poinhaluj się chwilę balonem, a potem zacznij rzuć gumę z zębem. Wyjdź na zewnątrz i użyj miski na bagnistej kałuży pod rynną. Wróć do fryzjera. Walnij chudego pirata rękawiczką. Kiedy dojdzie do wyboru broni wybierz banjo (zamknij środkowy futerał z pistoletem i otwórz futerał z banjo). W czasie pojedynku musisz naśladować kolejność "rwania strun" - najlepiej sobie zapisywać i numerować w kolejności, w którą strunę uderza. Kiedy już odegrasz cały utwór, a facet zacznie strugać Elvisa, podejdź do futerałów, wyciągnij spluwę i wywal w jego banjo. Wyjdź od fryzjera i wróć na miejsce pojedynku. Podejdź do drzewa kauczukowego i użyj na nim wycinarkę do biszkoptów. Następnie podejdź do beczki z rumem i przy użyciu noża do chleba podetnij nóżki na, których się opiera (sawhorse). Kiedy beka się rozwali zostawi ciągnący się za sobą ślad rumu. Użyj na nim żarzącego się drewna. Wróć do pirackiego fryzjera i dogadaj się z nim a propos rzucania bali - jego ulubionego sportu. W czasie pojedynku nie będziesz się musiał o nic martwić. Wcześniej oderwane wybuchem drzewo załatwi sprawę. Będąc ponownie u fryzjera daj pokaż małemu złoty ząb. Wyjdź z "zakładu" i skieruj się na plażę. Gościowi za ladą pokaż kartę, którą wyjąłeś z kurczaka.Weź trzy ręczniki i zamocz je w kuble z lodem (ice bucket). Idź w prawo. Żeby dojść do opalającego się pacjenta użyj na piasku mokrych ręczników. Po przejściu przez piach pogadaj z Palido. Zabierz kubek (mug) i przez furtkę wróć do miasta. pójdź do dzieciaka sprzedającego lemoniadę. Podmień kubek i kup lemoniadę. Kiedy chłopaczek ucieknie zabierz dzbanek (pitcher) i napełnij go barwnikiem (farbą - dye) znajdującym się tuż obok w kadziach (dye vats). Wróć na plażę. Weź ręcznik i zamocz w wiadrze. Użyj mokrego na gościu. Zabierz olej i idź to prażącego się w słońcu Palida. Postaw na nim kubek i nalej do niego barwnik z dzbanka. Kiedy się odwróci wylej mu na plecy olej. Potem zedrzyj z niego mapę. Idź do zatoki. Użyj pasty na kawałku drzewa kauczukowego. Całością zalep dziurę w łódce. Popłyń na statek piracki. Nożem utnij deskę i wejdź na górę. Kiedy cały upierzony znajdziesz się na brzegu idź do knajpy. Po tym jak obskoczysz patelnią znajdziesz się na statku. Użyj książki dla brzuchomówców na małpie. Otwórz okno (porthole) i wyjdź przez nie. Biegnij do teatru. Z garderoby wejdź na górę do oświetlenia. Włącz lampy - wajchą. Następnie w kolejności wciskaj przyciski - dolny prawy róg, górny lewy róg, środkowy lewy, środkowy dolny, środkowy prawy, górny prawy róg dwukrotnie, środkowy prawy, dolny lewy róg. Tak kombinacja powinna wyświetlić krzyż na grobie - miejsce ukrycia skarbu. W garderobie użyj tłuszczu z kurczaka (chicken grease) na kulach armatnich. Na scenie podejdź do łopaty i użyj jej.
Część 3.
Po szybkiej walce piraci zaczną śpiewać. Musisz z nimi gadać do momentu, aż jedna z twoich możliwych odpowiedzi zakończona będzie słowem orange. Taka kwestia zdemoluje im rym i przestaną śpiewać. Przed obejrzeniem mapy (navigational cart) pirat spyta cię jaki tryb walki wybierasz - dolna odpowiedź oznacza łatwiejszy. Na mapie ujrzysz statki. Po kolei atakuj je i ostrzeliwuj. Na pokładzie będziesz musiał walczyć z piratami. Walka polega na wymienianiu obelżywych zdań, które rymują się ze sobą. Ażeby zmierzyć się z Rottinghamem, należy poznać jak najwięcej odpowiedzi. Niestety zajmuje to trochę czasu.W między czasie z uzbieranych łupów warto sobie kupić lepsze działa na statek (u chłopca od lemoniady).Kiedy pokonasz wszystkich piratów i usłyszysz tekst, że możesz się już naparzać z Rottinghamem skieruj swoje działa na jego okręt. W czasie potyczki z nim usłyszysz inne odzywki, jednakże odpowiedzi, które uzyskałeś od piratów i tak będą tu miały swoje zastosowanie. Pomocne będzie zapisywanie sobie jego tekstów, głównie ostatnich słów.(na przykład jego zdanie kończy się słowem prey, właściwą odpowiedzią na to będzie twoje zdanie, kończące się słowem stay - inne przykłady: irritated - infuriated, depopulated - suffocated, decapitated - fumigated, toupee - cliche, petriefied - fugicide).Kiedy wklepiesz kapitanowi odda Ci mapę.
Część 4.
Podnieś butelkę i odkorkuj ją (ugryź ją). Idź do hotelu. Pogadaj z wiedźmą. Zacznie wykładać karty. Zagaduj ją dotąd, aż uzbierasz pięć. Podejdź do barmana i porozmawiaj z nim. Zabierz poduszkę ze stołka, słoik i książkę z przepisami. Przejrzyj ją. Znajdziesz tam przepis na wyleczenie kaca. Idź na cmentarz i dalej do chaty grabarza. Zabierz dłuto (chisel) i drewniany młotek (mallet). Wyrwij psu parę włosów. Daj mu biszkopta. Teraz idź do wiatraka i zerwij pepper. Następnie idź na plażę przy molo. Na skałach (rocks) połóż poduszkę. Młotkiem walnij w drzewo. Zabierz jajo. Wróć do hotelu. Barmanowi daj pepper, jajko i włosy psa. Dostaniesz medykament na kaca. Porozmawiaj z barmanem i poproś go o drinka z parasolką. Otwórz medykament na kaca dłutem i wlej go do drinka. Wypij go. Na trumnie użyj dłuto. Zabierz gwoździe. Otwórz drugą trumnę. Pogadaj ze Stanem. Wyjdź z cmentarza. Ponownie wróć na cmentarz do kaplicy. Stan będzie miał już rozstawione biuro. W zamian za polisę daj mu złoty ząb. Wróć do hotelu. Wejdź w drzwi za wróżką. Zabierz magnes z lodówki, a na serze użyj dłuto. Wejdź na górę (wejście za barem). Wejdź w pierwsze drzwi. Użyj młotek na gwoździu. Wyjdź. Podnieś gwóźdź i zabierz płótno. Podejdź do drugich drzwi. Użyj karty od Stana. Wejdź do środka. Pociągnij łóżko. Na łóżku użyj gwoździ (wszystkich). Weź książkę i przejrzyj ją. Wyjdź. W korytarzu użyj nożyczek na obrazie. Potem zawieś go na drzwiach. Wejdź do pokoju i spójrz przez okno w drzwiach. Zejdź na dół. Zabierz lustro i w jego miejsce wstaw wyciętą z obrazu twarz przodka. Porozmawiaj z barmanem. Wmów mu, że należysz do jego rodziny. Wyjdź na zewnątrz i idź do wioski. Zabierz tofu, świder (auger) i kubek. Na tofu użyj dłuto. Idź dalej. Pogadaj z kolesiem z cytryną na głowie. Kiedy ceremonia dobiegnie końca wrzuć ser do wulkanu. Wróć do hotelu. Na patio znajdziesz kocioł. Wrzuć do niego ser i całość zanieś piratowi. Weź od niego płyn (wcześniej należało z nim pogadać co chciałby w zamian za ten płyn (lotion). Idź do wiatraka. Na jego skrzydłach użyj parasolkę. Na górze zamocz w beczce słoik i kubek. Wróć do hotelu i walnij kolejnego drinka z medykamentem przeciwkacowym. Znajdziesz się w krypcie. Pogadaj z duchem. Następnie zabierz łom i Murray'a. Zajrzyj przez wyrwę w ścianie. Użyj pasty na ręce kościotrupa. Takim narzędziem zabierz latarenkę. Postaw ją na wieku od trumny. Użyj Murray'a na lampie. Idź do hotelu. Wejdź na zaplecze i zabierz certyfikat śmierci. Wejdź na górę. Użyj łom na zabitym otworze. Potem na łóżku. Zabierz obrączkę. Idź do Stana. Daj mu certyfikat. Idź na polanę z posągiem Elaine. Posmaruj jej palec płynem i zdejmij pierścień. Ustaw słoik na pniu. Użyj dłuto na zakrętce. Zakręć słoik. Leć do latarni. Użyj słoika z robactwem na stojaku. Lustro ustaw na lustrze. Zejdź na plażę. Porozmawiaj z przewoźnikiem. Użyj magnes na szpili. Szpilę wbij w korek. Użyj tego na kubku. Całość (kompas) daj przewoźnikowi. Pogadaj z nim. Na wyspie porozmawiaj z dźwigowym. W czasie lotu użyj parasolkę. W jaskini pogadaj z piratami. Wyraź chęć gry w pokera. Kiedy rozdadzą karty podmień je z tarotowymi. Idź na polanę z posągiem. Złącz obrączkę z pierścieniem. Wsadź go na palec Elaine.Część 5.
Rozmawiaj z LeChuckiem, aż zamieni cię w dzieciaka. Otwórz drzwiczki. Idź do psa. Pogadaj z nim. Namów go żeby zgadywał ile masz lat. Wybierz kotwicę. Weź ją. Użyj płynu do golenia w misce. Włóż w to kotwicę. Poproś szczura żeby zademonstrował ci działanie armaty. podłóż swoje "ciacho". Kiedy koleś zaliczy kotwicą w twarz otwórz furtkę i zajrzyj przez dziurę. Dostaniesz ciachem w face. Idź i walnij psa. Udeż go pięć razy, aż cię ugryzie. Podejdź do stoiska obok. Zabierz młynek do pieprzu i poroś o loda. do loda wmieszaj ciacho, którym dostałeś w twarz, pieprz i kłaki psa. Zjedz to.
Część 6.
Wysiądź na pierwszym przejeździe. Zabierz linę (fallen rope). Do wózka. Na drugim przystanku zabierz rum. Na trzecim otwórz lampę i zdmuchnij płomień. Weź oil. Na czwartym stopie idź na górę. Użyj rumu na małpie. Następnie zmocz linę w oil i zamontuj ją na beczce z rumem. Zejdź na dół. Kiedy LeChuck wyskoczy do ciebie dmuchnij na niego pieprz. Koniec.
Hubertus