Dołączono do niej takie klasyki jak Pong, Space Invaders, Asteroids, Tempest, Yar’s Revenge oraz... Minecrafta. Prócz gier w kolekcji znalazła się również konsola Magnavox Odyssey z 1972 roku. Czemu właśnie ta? Dzieło Ralpha Baera (ojca gier wideo) była genialnym dziełem projektowania, które przedstawiło społeczeństwu amerykańskiemu medium gier elektronicznych. Bez żadnych wątpliwości należy się mu miejsce w tak ważnej instytucji jak MoMA.
Gry, podobnie jak te, które znalazły się w kolekcji wcześniej, dobierane były ze względu na przełomowe myślenie w kwestii projektowania interaktywnych właściwości medium. MoMA planuje zebrać wszystkie najważniejsze tytuły, które położyły fundamenty pod to, co teraz wyrosło na największy przemysł rozrywkowy. Dodatkowo miejsca w kolekcji użycza również tytułom, które wprowadzają liczne nowości do tego, jak traktujemy gry i myślimy o ich medium.