Studio Squatting Penguins składa się z trzech osób – Kuby Machwskiego, odpowiedzialnego za kolorową i przyjemną wizualnie warstwę graficzną; programisty Tomsza Pająka, który strzela również z kotów; oraz Krzysztofa Kowala, dzięki któremu gra ma warstwę audio. Cel The Mims Beginning jest właściwie taki sam, jaki stawia przed nami Nintendo w Pikminach - musimy naprawić statek kosmiczny, który pozwoli nam zebrać do kupy rasę humorystycznych Mimów i pozwolić im wyruszyć w dalszą podróż. Twórcy planują również umieścić w grze dodatkowy tryb, który zezwala nam na wolną rozgrywkę, pozbawioną jakiś konkretnych celów. W przypadku RTS-a tryb taki z pewnością zadecyduje o większej ilości godzin rozgrywki.
The Mims Beginning jest jeszcze w tej chwili w trakcie przygotowania. Gra ma własny profil na serwisie Wspieram To oraz czeka na waszą akceptacje na Steam Greenlight. Jeśli więc pomysł zainteresował was i chcielibyście pomóc twórcom w jego ukończeniu, być może powinniście się dołożyć do kampanii projektu. The Mims Beginning docelowo dostępne ma być na Windowsa, Maki i Linuksa.