Microsoft streamuje Halo 4 na smartfonie i pececie
W oficjalnych wypowiedziach Microsoft, w przeciwieństwie do Sony, nie poświęca dużo uwagi kwestiom związanym z przyszłością grania w chmurze. Jak się jednak okazuje, gigant z Redmond ma w zanadrzu kilka asów w rękawie, które najprawdopodobniej wykorzysta w bezpośrednim pojedynku z systemem Gaikai japońskiego koncernu.
new WP.player({ width:610, height:343, autostart:false, url: 'http://get-2.wpapi.wp.pl/a,61764431,f,thumb/2/d/2/2d20435cdd346664463abdd9867429a5/fecf4bbe7a15e3253140f65c03820e85/halo_4_ql_gotowy.mov', });Halo 4 - gramy (na Xboksie 360) i komentujemy. Wersję wideo w wyższej rozdzielczości znajdziecie pod href="http://gry.wp.pl/videoHD/kontra-halo-4,4984.html%3Etym">Serwis The Verge podaje, że za zamkniętymi drzwiami w siedzibie Microsoftu zademonstrowano prototypowe rozwiązanie, służące do streamowania gier na różne urządzenia. Do pokazu wykorzystano zeszłoroczny hit Halo 4, który został bez problemu uruchomiony z chmury na pececie z dolnej półki i smartfonie (Lumia 520) z wiadomym systemem operacyjnym.
Jako że prototyp został zademonstrowany na wewnętrzne potrzeby firmy, Microsoft nie odniósł się oficjalnie do zdarzenia, o którym informowało źródło The Verge. Od jakiegoś czasu wiemy jednak, że producent Xboksa 360 inwestuje w technologię związaną z utrzymywaniem i przetwarzaniem danych w chmurze. Jednocześnie nadal wstrzymuje się z oficjalnym przedstawieniem systemu, który najprawdopodobniej będzie współpracował z nową konsolą Xbox One, na przykład do streamowania gier z poprzednich konsol producenta.
Warto przypomnieć, że kilka dni temu Shuhei Yoshida z Sony kreślił wizję przyszłości, w której gry z PlayStation mają być streamowane na różne urządzenia (smartfony, tablety, etc.). Zanim to jednak nastąpi, w przyszłym roku system Gaikai należący do japońskiego producenta będzie wykorzystany między innymi do udostępniania gier z PlayStation 3 posiadaczom PlayStation 4.Goodgame Empire - udowodnij, że jesteś prawdziwym strategiem