Chad Gibson, główny zarządzający programami na Xbox Live, tłumaczy, iż, o ile Microsoft zachęca twórców do kontynuacji umieszczania osiągnięć i wyzwań dla graczy nawet rok po ukazaniu się gry, zdaje sobie sprawę z faktu, iż muszą one mieć swoje ograniczenia.
W Microsofcie zdajemy sobie sprawę z tego, iż niektórzy chcą uzyskać całą dostępną pulę punktów. Wprowadzimy więc zastrzeżenia, które nie pozwolą wymknąć się osiągnięciom spod kontroli. Nie chcemy, by jakaś gra oferowała graczom 10 tysięcy punktów każdego dnia. Już w tej chwili mamy politykę, która nie pozwoli graczom na chwilę oddechu – każdy z nich posiadać będzie możliwość ukończenia wszystkich misji, bez uczucia bycia przytłoczonym.
Chociaż możemy się rzecz jasna spodziewać ludzi, którzy zrobią wszystko by osiągnąć komplet osiągnięć z danego tytułu, przynajmniej spodziewać się możemy, że nie będą oni wyciągać miliona punktów z każdej gry.