Michael Unsworth opuścił Rockstar Games po 16 latach. Tworzył dialogi w GTA
Michael Unsworth pracował nad dialogami w grach Rockstar Games. Niespodziewanie na jego koncie LinkedIn pojawiła się informacja o opuszczeniu szeregów kolosa. Nie wiadomo, jakie są jego dalsze kroki.
O odejściu Unswortha nie byłoby wiadomo, gdyby nie jeden z użytkowników GTA Forums. Były scenarzysta nie opublikował żadnego pożegnania podsumowującego jego pracę w Rockstar Games. Czyżby było to odejście w chłodnych nastrojach? Przyjrzyjmy się bliżej jego kontu na LinkedIn.
Jego sekcja "Informacje" na Linkedin została zaktualizowana i zawiera obecnie taką wstawkę: "Mike jest znakomitym pisarzem, który spędził ponad 16 lat pracy dla Rockstar Games jako kierownik kreatywny przy kilku z najbardziej docenionych przez krytyków i odnoszących komercyjne sukcesy serii gier wideo wszechczasów".
Michael Unsworth był jedną z kluczowych postaci w Rockstar Games, chociaż na pierwszy rzut oka tego nie widać. Jak zauważa serwis VGC, Unsworth jest jednym z zaledwie trzech scenarzystów, których wymieniono w napisach końcowych obu gier serii Red Dead Redemption (obok współzałożyciela Rockstar, Dana Housera).
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Zbyt jasne, by było prawdziwe? Recenzja Hisense MiniLED 65U8Q
Oprócz wielkiego wkładu w Red Dead Redemption, Unsworth tworzył dialogi między innymi w grach Grand Theft Auto V i Grand Theft Auto IV, Max Payne 3, LA Noire, Midnight Club: Los Angeles i wielu więcej. Nie wiemy tego na pewno, ale skoro po wydaniu tych produkcji Unsworth nadal pracował w Rockstar Games, to mógł mieć spory wkład w rozwój Grand Theft Auto 6.
Co dalej z GTA 6? Rockstar i Take Two puszczają nam oczko
W maju 2023 r. właściciel Rockstar Games przeprowadził konferencję z inwestorami, na której padły zapewnienia, że firma "wkroczy w nową erę, wprowadzając na rynek kilka przełomowych tytułów". Przekazano wówczas również, że w roku fiskalnym 2025 (czyli od 1 kwietnia 2024 r. do 31 marca 2025 r.) firma spodziewa się przychodów na poziomie 8 mld dolarów.
Co w tym takiego ważnego? W obecnym roku fiskalnym wynik jest dużo niższy - mowa o 5,5 mld dolarów przychodu. Jakaś duża produkcja musi czaić się na rynku, bowiem inaczej nie byłoby mowy o wygenerowaniu tylu pieniędzy. Nadchodzi jakaś wielka premiera. Nie wiemy, czy mowa akurat o GTA 6, ale z drugiej strony nad czym innym mogliby obecnie pracować deweloperzy z Rockstar Games?