MetaHuman. Kreator ludzi, który może zmienić oblicze branży gamedev
Firma Epic, twórca silnika do gier Unreal Engine zaprezentowała narzędzie MetaHuman. Ma ono skrócić czas potrzebny na stworzenie postaci do gry z kilku tygodni to kilku godzin.
10.02.2021 17:52
Proces tworzenia postaci do gier wideo jest drogi i czasochłonny. Dlatego tylko bogate studia deweloperskie mogą sobie pozwolić na tworzenie szczegółowych modeli o bogatej bibliotece animacji. Studia niezależne oraz te ze z wagi średniej muszą używać sztuczek (prostej animacji) lub zadowolić się niższą jakością.
Projekt MetaHuman ma to zmienić i pozwolić na tworzenie postaci najwyższej jakości każdemu. To także atut dla firm, które już wcześniej mogły sobie na to pozwolić, bo teraz praca animatorów będzie mogła być przesunięta na inne obszary.
MetaHuman Creator: High-Fidelity Digital Humans Made Easy | Unreal Engine
Projekty postaci stworzone w kreatorze MetaHuman będzie można importować do silnika Unreal Engine razem ze szkieletem oraz rigiem, nie wiadomo jednak, czy z teksturami. Epic pisze tylko, że model będzie "gotowy do animacji".
Epic reklamuje projekt MetaHuman trailerem gry Hellblade 2 oraz animacją Siren, w obu przypadkach wykorzystana została technologia silnika Unreal, która teraz zostanie przeniesiona do kreatora postaci.
MetaHuman ma być dostępny w beta testach w ciągu najbliższych miesięcy.