MetaHuman. Kreator ludzi, który może zmienić oblicze branży gamedev

Firma Epic, twórca silnika do gier Unreal Engine zaprezentowała narzędzie MetaHuman. Ma ono skrócić czas potrzebny na stworzenie postaci do gry z kilku tygodni to kilku godzin.

Kreator postaci MetaHuman
Kreator postaci MetaHuman
Źródło zdjęć: © YouTube
Bolesław Breczko

10.02.2021 17:52

Proces tworzenia postaci do gier wideo jest drogi i czasochłonny. Dlatego tylko bogate studia deweloperskie mogą sobie pozwolić na tworzenie szczegółowych modeli o bogatej bibliotece animacji. Studia niezależne oraz te ze z wagi średniej muszą używać sztuczek (prostej animacji) lub zadowolić się niższą jakością.

Projekt MetaHuman ma to zmienić i pozwolić na tworzenie postaci najwyższej jakości każdemu. To także atut dla firm, które już wcześniej mogły sobie na to pozwolić, bo teraz praca animatorów będzie mogła być przesunięta na inne obszary.

MetaHuman Creator: High-Fidelity Digital Humans Made Easy | Unreal Engine

Projekty postaci stworzone w kreatorze MetaHuman będzie można importować do silnika Unreal Engine razem ze szkieletem oraz rigiem, nie wiadomo jednak, czy z teksturami. Epic pisze tylko, że model będzie "gotowy do animacji".

Epic reklamuje projekt MetaHuman trailerem gry Hellblade 2 oraz animacją Siren, w obu przypadkach wykorzystana została technologia silnika Unreal, która teraz zostanie przeniesiona do kreatora postaci.

MetaHuman ma być dostępny w beta testach w ciągu najbliższych miesięcy.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.