Mario jest Biblią dla projektantów
Keiji Inafune, odpowiedzialny za stworzenie postaci Mega Mana, twierdzi, iż flagowa seria Nintendo jest podstawą, jeśli idzie o projektowanie gier. Stąd jeśli projektant nigdy nie miał z nią do czynienia, z pewnością nie stworzy on dobrego projektu gry. Twierdzi on nawet, iż seria z Mariem jest kotwicą, na której trzyma się większość gier.
Jeśli jakiś twórca nie grał w Mario, najprawdopodobniej nie jest on dobrym twórcą. Mogę to powiedzieć ze stuprocentową pewnością. Mario to Biblia dla projektantów. Jest tu tak wiele wskazówek na temat dobrego projektowania, bohaterów, innowacji przy używaniu istniejącego już systemu gry. To coś na co wciąż i wciąż musisz patrzeć, i z czego musisz czerpać jako projektant. To kotwica, na której trzyma się większość gier.
Inafune zdradził też, iż darzy wielkim szacunkiem twórcę serii – pana Shigeru Miyamoto:
Mówi się o nim w przeróżnych krajach. Ogromna ilość ludzi wie kim jest. Popchnął on do przodu kulturę japońską i zainteresowanie nią ludzi na całym świecie. Zasługuje na ogromny szacunek, a wiele z tego zawdzięcza stworzeniu serii Mario.
Tymczasem, już 22 listopada ma premierę Super Mario 3D World!Forge of Empires poprowadź swoje plemię przez epoki