Machinarium

Machinarium

Daniela Nowopolska
SKOMENTUJ

Pamiętacie przesympatyczną gierkę flashową, która miała kapitalne zagadki i uroczego bohatera, właściciela nie mniej uroczego pieska, a jej akcja działa się w kosmosie na pewnej asteroidzie? Przygodówka ta była darmowa, obdarzona niesamowitą surrealistyczną grafiką, unikalną oprawą dźwiękową i szalenie pomysłowa (choć w zasadzie rozgrywka sprowadzała się do wyszukiwania tzw. hot-spotów), szybko więc zyskała masę fanów. Wkrótce pojawiła się też jej kontynuacja, której popularność była chyba jeszcze większa. Tak, mowa o czeskiej produkcji – Samorost, którą jako swoją pracę dyplomową stworzył Jakub Dvorský, założyciel studia Amanita Design. Jako wielbicielka Samorosta, zacieram ręce na myśl o powstaniu pozycji o tytule Machinarium. Powód: tworzy ją wspomniana wyżej ekipa. Od czasów Samorosta 2 wymyśliła ona kilka innych gierek flashowych, pracowała też nad teledyskami czy animacjami, a Machinarium ma być ich pierwszą pełnometrażową grą.

Fabuła przedstawia się następująco: główny bohater, robot o imieniu Josef (nazwany tak na cześć malarza Josefa Capka, który stworzył słowo robot), posiadający teleskopowe ciało i zamieszkujący tytułowe miasto Machinarium został zupełnie niesprawiedliwie wyrzucony na wysypisko śmieci. Na szczęście robocik posiada zdolność samonaprawiania się (za to zdecydowanie nie przepada za wodą). Powraca więc do miasta, po to, by przekonać się, że pewien gang – Bractwo Czarnych Kapturów – postanowił zaatakować rezydencję burmistrza, a konkretnie podłożyć bombę pod wieżę, w której rzeczona rezydencja się mieści. Rzecz jasna, zadaniem Josefa jest nie dopuścić do katastrofy i przy okazji uratować swoją ukochaną, która oczywiście także jest istotą mechaniczną.

Oryginalnym pomysłem autorów jest umieszczenie ekwipunku bohatera w... jego brzuchu (no cóż, w końcu to robot). Poza tym gra ma być oczywiście point & clickiem – czyli klasycznie i wygodnie. Oryginalnie i niezwykle za to ma wyglądać oprawa wizualna. Jeśli chodzi o grafikę, to Machinarium będzie w całości wykonane w 2D – będą to ręcznie rysowane lokacje, w klimacie industrialnym i science fiction, surrealistyczne, rodem z powieści Stanisława Lema, Juliusza Verne`a i filmów s-f. Lokacji ma być w sumie około 25.

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne