Wstęp
Witaj w poradniku do gry Lucius, w której wcielasz się w demonicznego chłopca. Twoim zadaniem będzie mordowanie w przemyślny sposób kolejnych mieszkańców olbrzymiej rezydencji. Będzie to wymagało niekiedy pewnej zręczności i szybkości działania, a także uwagi, nader często bowiem zdarzają się sytuacje, w których nikt nie może zobaczyć, co robisz lub, że w ogóle poruszasz się po domu. W momencie, gdy zostaniesz schwytany na gorącym uczynku, rozpoczniesz rozgrywkę od początku danego rozdziału.
Poruszasz się za pomocą klawiszy W, A, S i D, jeśli chcesz przyspieszyć bohatera, wciśnij Shift. By dokonać akcji z przedmiotem klikasz LPM, wyciągnięcie obiektu z kieszeni (lub schowanie) – PPM – ważne, bowiem jeśli ktoś przyłapie Cię na tym, że trzymasz w ręce coś, czego mieć nie powinieneś – game over. Ekwipunek ukryty jest pod literą E, pomiędzy znajdującymi się w nim przedmiotami przełączasz się za pomocą klawiszy strzałek. Łączenie obiektów w inwentarzu: PPM zaznaczasz przedmiot w ekwipunku, za pomocą strzałek wybierasz drugi przedmiot i zatwierdzasz również PPM. Pod klawiszem F kryje się latarka, M – to mapa, a Q – pamiętnik. Za pomocą klawiszy numerycznych wybierasz moc – pod 1 – zwykłe interakcje, 2 – telekineza, 3 – kontrola umysłu, 4 – wymazywanie pamięci, 5 – ogniste kule. Używanie mocy sprawia, że zyskują one kolejne poziomy – (do5 poziomów), im wyższy poziom tym bardziej rośnie czas działania danej umiejętności. Dodatkową opcją w grze są zadania zlecane przez domowników, ich wykonywanie powoduje otrzymanie nagród, ułatwiających zabawę. Szczegóły w stosownej części poradnika.
Mapa
Powyżej fotki z mapami przedstawiającymi poszczególne piętra budynków. Legenda:
Drugie piętro:1 – pokój Luciusa2 – sypialnia Nancy i Charlesa3 – salonik na piętrze4 – pokój Toma5 – łazienka na piętrze6 – sekretny pokój Toma7 – pokój Fabiusa8 – klasa9 – gabinet Charlesa10 – pokój Agnes
Pierwsze piętro:1 – pokój Jovity2 – pokój Susan3 – pudełko z kasetą Michaela
Parter:1 – kuchnia2 – jadalnia3 – kącik w jadalni, w którym siedzi Gene w Smoking kills4 – łazienka na parterze5 – chłodnia rzeźnicza6 – chłodnia, w której zamykasz Mary7 – pralnia8 – garaż9 – graciarnia i schody do piwnicy z winami10 – salon z barem11 – miejsce, w którym znajduje się trutka na szczury
Prolog
Zabij Mary
Rozpoczynasz samouczkiem, pokazującym w jaki sposób poruszać się w grze. Zabierz ze stołu kłódkę. Zamknij drzwi chłodni i zablokuj je kłódką. Kliknąwszy na panelu po lewej, zmniejszysz temperaturę wewnątrz chłodni.
Cold as hell
Wizyta Lucyfera
Weź notatnik leżący na biurku – pamiętnik Luciusa. Kliknij klawisz E przywołujący ekwipunek, kliknij na pamiętniku LPM, by go otworzyć. Przeczytaj część oznaczoną imieniem Mary (kliknij na zakładkę w lewym rogu zeszytu). Wyjdź z ekwipunku i zabierz latarkę i baterie (również leżą na biurku). W ekwipunku wsadź baterie do latarki (zaznacz baterie PPM – podświetlą się na czerwono, używając strzałek wybierz podgląd latarki i kliknij na niej PPM).
Zabierz kłódkę
Kliknij M – na mapie zielonymi strzałkami zaznaczono trasę, którą powinieneś dostać się do kuchni. Jest noc, więc jeśli chcesz rozjaśnić sobie drogę, włącz latarkę (klawisz F). Wyjdź z pokoju i idź korytarzem w lewo. Otwórz drzwi po prawej, z korytarza wejdź do pokoju po lewej i wybierz ostatnie drzwi po lewej. Schodami zejdź na parter. Wejdź do jadalni (drzwi po lewej), i przejdź drzwiami po prawej do kuchni. Z drzwi chłodni zabierz kłódkę.
Smoking kills
Zabij Gene`a
Przeczytaj wpis w pamiętniku oznaczony zakładką z imieniem Gene. Wyjdź z pokoju i udaj się do saloniku na piętrze (w lewo korytarzem, drzwi po prawej, drzwi po lewej. Podejdź do komody (obok Ivora) i weź z niej śrubokręt. Zejdź do kuchni i pomajsterkuj narzędziem przy kuchence. Wejdź do jadalni i przejdź w prawo. Stań za fotelem Gene`a i kiedy mężczyzna nie będzie patrzył, zabierz zapałki. Schowaj je (jeśli Lucius będzie trzymał je w ręce, zostanie przyłapany). Poczekaj aż Gene wstanie i uda się do kuchni.
Przećwicz telekinezę
Pojawi się Lucyfer, który chce nauczyć Luciusa telekinezy. Umiejętność tę wybierasz klikając klawisz z cyfrą nr 2. Kliknij PPM i przesuń samochodzik do pudełka. Zniszcz filiżankę, klikając na niej i przytrzymując PPM, a następnie wciśniętym i przytrzymanym LPM włącz radio.
Tone-Death
Zamorduj Ivora
Zejdź na parter, z jadalni drzwiami w lewo wyjdź na korytarz i kieruj się dalej w lewo. Wejdź do łazienki (drzwi po prawej, na końcu korytarza). Koło skrzynki z narzędziami leży klucz nasadowy o szerokości pół cała (w skrzynce są też inne klucze, ale potrzebujesz dokładnie taką szerokość). Ołówkiem (na stołku obok mężczyzny) wpisz do notesu Ivora zadanie do wykonania: naprawę fortepianu. Klucza nasadowego użyj na fortepianie stojącym w jadalni. Poczekaj na moment, w którym Ivor się pojawi i wejdzie pod fortepian. Wówczas użyj na instrumencie telekinezy, by go zniszczyć. Uwaga – nikt inny nie może w tym czasie przebywać w pokoju – rozejrzyj się wcześniej, Nancy lubi się tu kręcić.
Cutting edge
Wykończ Jeda
Musisz dostać się do chłodni,w której przebywa rzeźnik Jed. Zanim zejdziesz na parter, z komody (z której wcześniej wziąłeś śrubokręt) zabierz teraz żarówkę. Na dole wejdź w drzwi po prawej. Jed poprosi o przeniesienie skrzyń z mięsem – to zadanie możesz zaliczyć wyłącznie w tym rozdziale, warto więc je wykonać przed zabiciem mężczyznę. Stań za skrzyniami po prawej, żeby Jed Cię nie widział i zniszcz żarówkę (telekinezą). Podaj rzeźnikowi żarówkę, którą masz w ekwipunku. Kiedy Jed będzie zajęty wymianą żarówki, uruchom piłę za pomocą telekinezy (przycisk włączający piłę jest nieco poniżej blatu, po prawej).
Eat healthy
Znajdź truciznę
Wyjdź z pokoju i przejdź przez sypialnię rodziców (drzwi naprzeciwko). Po schodach zejdź piętro niżej i przebiegnij długim korytarzem na drugą stronę. Wejdź po schodach, idź korytarzem w lewo, wejdź w drzwi po lewej. Podejdź do Agnes, zajrzyj do pamiętnika i kliknij na wpis oznaczony imieniem kobiety. Zejdź ponownie po schodach i opuść rezydencję. Przez ogród powędruj do Alastaira (patrz: mapa). W bibliotece wejdź za bar i przejdź na tył pomieszczenia. Popatrz na trutkę na szczury (na podłodze). Wyjdź, przejdź przez ogród i wejdź w drzwi naprzeciwko. Z jadalni powędruj do pokoju Luciusa.
Ukradnij truciznę i zabij Agnes
Truciznę musisz zabrać w nocy, nikt nie może Cię przyłapać – jeśli ktoś znajdzie Luciusa wałęsającego się po domu, to odeśle go do łóżka. Korytarzem idź lewo i wejdź do saloniku. Usłyszysz Nancy, ukryj się więc w schowku (pierwsze drzwi po prawej stronie pokoju). Kiedy trzasną drzwi, wyjdź, ostrożnie – Nancy pójdzie do kuchni. Ty natomiast idź przez jadalnię i wyjdź na zewnątrz. Przed drzwiami naprzeciwko (wejście do biblioteki i baru) stoi McGuffin. Skrywając się w ciemnościach schowaj się w krzakach po lewej i telekinezą zniszcz latarnię. Skradając się w mroku wejdź do budynku. Zabierz trutkę na szczury z miejsca, w którym ją wcześniej widziałeś. Udaj się do kuchni i nasyp trucizny do koszyka z chlebem (na blacie), oczywiście nikt nie może Cię zobaczyć.
Naucz się kontrolowania umysłów
Lucyfer po raz kolejny odwiedzi Luciusa. Kliknij LPM na zarysie ludzkiej postaci, a następnie na przedmiocie. Musisz robić to szybko, Lucius jest w stanie kontrolować czyjś umysł jedynie przez chwilę.
Holy day slip
Zabij Alastaira
Z regału koło drzwi zabierz pustą plastikową butelkę. Odwiedź łazienkę na najwyższym piętrze i napełnij butelkę wodą z kranu. Zejdź na parter, miń jadalnię, w której wszyscy są zgromadzeni. Pomieszczenie opuści jedynie lokaj. Wyjdź również i Ty, i skieruj się w lewo, pod drugie wejście do budynku. Nieopodal ławki wylej wodę z butelki. Podejdź do drzwi, na lewo od nich jest kontakt, do którego podłączone są światełka. Odłącz je, to sprowadzi tu lokaja. Kiedy mężczyzna pośliźnie się na rozlanej przez Luciusa wodzie (która zdążyła już zamarznąć), użyj telekinezy na soplu zwisającym nad jego głową.
Fatal affair
Zmuś Jovitę do samobójstwa
Przeczytaj wpis w dzienniku Luciusa. Udaj się do pokoju dziadka Fabiusa (to samo piętro, wschodnie skrzydło budynku) – najłatwiej dojść przez pokój rodziców Luciusa, po schodach w dół i przejść po schodach w górę do drugiej części budynku. Przejdź do kącika z biurkiem. Użyj telekinezy na aparacie do zdjęć, niech spadnie na biurko, teraz Lucius może go zabrać. Zabierz też papier fotograficzny i połącz go z aparatem. Zejdź na pierwsze piętro i korytarzem prowadzącym do pokojów służby dojdź do pokoju Susan. Otwórz drzwi i ostrożnie (uwaga, nie wchodź do pokoju, stój w progu, bo jeśli Cię zobaczą, przegrasz) zrób zdjęcie Susan i Tomowi. Idź teraz do pokoju Jovity. Połóż zdjęcie na biurku, w szufladzie zaś umieść trutkę na szczury i kłódkę. Poczekaj aż Jovita zobaczy zdjęcie i biegnij za pokojówką aż na taras. Tam przejmij kontrolę nad jej umysłem i każ jej skoczyć (kliknij na balustradę).
The mind can take only so much
Upozoruj samobójstwo Toma
Idź do pokoju Toma (mapa, droga zaznaczona zielonymi strzałkami). Podejdź do niego, przeczytaj notatkę w pamiętniku. Odwiedź teraz pokój Fabiusa i z biurka, z którego brałeś papier fotograficzny weź mapę. Zejdź na sam parter i przejdź korytarzem do pralni. Z pralni wejdź do garażu, a z niego do graciarni. Idź po schodach do piwnicy, wejdź za zasłonę i wędruj korytarzem aż do ukrytej komnaty. Ze stolika po prawej, w głębi komnaty, zabierz pigułki. Wróć do Toma, wejdź do jego garderoby i zwiń z niej butelkę alkoholu. Dodaj do niej pigułki i połóż na łóżku, obok Toma, w momencie, gdy mężczyzna nie będzie patrzył (stań za łóżkiem, z prawej strony).
Naucz się wymazywania pamięci
Lucyfer nauczy Luciusa kolejnej umiejętności – wymazywania ludzkich wspomnień. Moc ta znajduje się pod klawiszem 4. Kliknij 4, użyj LPM na obiekcie.
Grass is always red on this side
Zabij Antonia
Wyjdź do ogrodu, kierując się za strzałkami znajdź Antonia koszącego trawę. Podejdź jeszcze kawałek, blisko ścieżki, nieopodal drzewa leży kamień. Podnieś go, przejdź na trawnik i połóż na trasie kosiarki. Kiedy Antonio pochyli się nad maszyną, uruchom ją przy pomocy telekinezy, a następnie użyj kontroli umysłu na mężczyźnie i kliknij na kosiarkę.
Naucz się walczyć kulami ognia
Lucyfer pokaże Luciusowi jak wypuszczać ogniste pociski. Kliknij klawisz nr 5, obróć się w stronę cienia mężczyzny, wciśnij i puść LPM. Im dłużej trzymasz wciśnięty LPM, tym większa i potężniejsza kula. Mocy tej możesz używać jedynie po złożeniu ofiary Lucyferowi (tzn. zabiciu kogoś wcześniej) i po jej wykorzystaniu musisz poczekać, aż Lucius się zregeneruje.
Betrayal
Dotrzyj niespostrzeżony do ukrytej komnaty
W nocy w pokoju Luciusa pojawi się Fabius, prosząc chłopca by udał się do komnaty. Mimo tego, że jest noc, domownicy nie śpią, nie będzie to więc łatwa przeprawa. Jeśli natkniesz się na kogoś, szybko użyj czaru wymazania pamięci. Niestety, możesz użyć jej tylko 6 razy. Po dotarciu do komnaty okaże się, że potrzebny jest Ci klej, żeby więc skrócić wędrówki warto zabrać go wcześniej. Najpierw udaj się na taras. Podejdź do rogu balkonu i zniszcz transformator. Nancy zapali latarkę i wyjdzie z pokoju. Idź za nią, udaj się do drugiego skrzydła i z klasy zabierz klej (pod blatem szkolnego pulpitu). Do klasy dostaniesz się przechodząc przez pokój Fabiusa, drzwi na wprost, to właśnie klasa. Teraz wędruj do komnaty, cały czas uważając – służba i Nancy kręcą się praktycznie wszędzie, szczególnie z upodobaniem łażąc po korytarzach i schodach, w garażu może też być mechanik. Jeśli Cię złapią i nie zdążysz wymazać im pamięci – rozpoczynasz zabawę od początku rozdziału.
Przygotuj salę do rytuału i zabij Fabiusa
Po dotarciu na miejsce podnieś ze stołu po lewej cztery miseczki. Jedną z nich napraw przy pomocy kleju. Na lewo od miseczek, w sąsiedniej wnęce wisi pas służący do unieruchomienia ofiary. Kliknij nim na stole pośrodku sali, na którym leży dziennikarz. Miseczki umieść w czterech zagłębieniach, dopasowując wzór na misce do wzoru na zagłębieniu. Na koniec zapal świece (zapałkami) stojące w czterech rogach stołu. Kiedy Fabius podejdzie do dziennikarza, wejdź do małego pomieszczenia po prawej i ze skrzyni zabierz sztylet. Pchnij nim dziadka.
Into the fiery furnace
Pokonaj Wayne`a
Trzymaj się w miarę z dala od dziennikarza, żeby nie ugodził Cię nożem. Kiedy będziesz mieć naładowaną moc, strzelaj w Wayne`a ognistymi kulami. W międzyczasie uciekaj od mężczyzny i odwracaj krzyże, które reporter obraca, by uniemożliwić Ci walkę. Ten fragment rozgrywki wymaga szybkiego reagowania i odrobiny zręczności, w razie gdyby Ci się nie udało – zaczynasz walkę od początku.
Shoot for education
Zmuś Jamesa do samobójstwa
Idź do klasy, podejdź do nauczyciela, przeczytaj nową notatkę w dzienniku. Lucius musi odpowiedzieć na 3 pytania Jamesa. Odpowiedzi są na kartkach leżących na biurku, najpierw weź kartkę z cyfrą 3 i pokaż Jamesowi, potem 1, a na końcu 2. Podnieś książkę z ławki i wręcz ją mężczyźnie, stwierdzi, że to nie jest podręcznik do biologii i zacznie szukać właściwej książki. Opuść klasę i przejdź do gabinetu Charlesa. Na jego polecenie udaj się do sypialni rodziców, ze stolika nocnego weź dokumenty i klucz. Podejdź do telewizora, otwórz kluczem szufladę i przeczytaj notatkę – 06-06-19-66. Wróć do ojca i podaj mu dokumenty. Kiedy Charles wyjdzie, zbliż się do sejfu i kręcąc pokrętłem za pomocą myszy (zatwierdzasz LPM) wprowadź kod z kartki: 661966 (bez zer). Wyjmij pistolet, w szafce biurka znajdziesz naboje. Załaduj pistolet i idź do klasy. Połóż broń na biurku nauczyciela, użyj kontroli umysłu na Jamesie i kliknij na pistolecie.
Peeping Tom
Zabij Susan
Zejdź do pralni, po drodze lub w samej pralni natkniesz się na Susan – kolejną ofiarę. W pralni odwróć krzyż wiszący na ścianie, otwórz pralkę i używając telekinezy, wrzuć żelazko do pralki. Zamknij pokrywę – pralka się zepsuje, przybiegnie Will i zabierze się do naprawiania. Susan uzna, że wobec tego weźmie prysznic. Idź na drugie piętro, wejdź do łazienki i odwróć krzyż. Następnie zajrzyj do pokoju obok łazienki, podejdź do plakatu na ścianie, odchyl go i zajrzyj przez dziurkę. Używając telekinezy, przenieś z blatu suszarkę i wrzuć ją do wanny, po czym uruchom urządzenie (również przy pomocy telekinezy).
Overdose of fumes
Zabij Michaela
Tym razem Twoją ofiarą zostanie szofer. Gdy do niego pójdziesz, poprosi Cię o odnalezienie kasety z muzyką, możesz więc ją wziąć wcześniej – kaseta leży w korytarzu z pomieszczeniami służby,a szafce. Wejdź do pralni i zepsuj pralkę, wrzucając do niej żelazko (tak jak w rozdziale z Susan). Wejdź do garażu, wręcz kasetę Michaelowi. Na stole obok niego znajdziesz puszkę farby i szmatkę (szmatka leży koło radia). Połącz obydwa te przedmioty w inwentarzu i nasączoną farbą szmatkę połóż na stole. Używszy mocy kontroli umysłu na szoferze, kliknij na szmatkę. Uruchom silnik auta (telekinezą), idź do Willa i przy pomocy kontroli umysłu wyłącz klimatyzację (przycisk na ścianie obok Willa).
Podpal Willa
Kiedy Michael umrze, o jego śmierć oskarżą Willa. Masz krótką chwilę na zabicie tego ostatniego, jeśli się nie pospieszysz, policja go zabierze. Odkręć (telekineza) nakrętkę kanistra z benzyną (na szczycie regału, przy którym przykuty jest Will). Użyj ognistych kul i podpal mężczyznę.
American Schizophrenic
Zmuś Charlesa do zabicia Nancy
Jesteś w ogrodzie wraz z Nancy siedzącą na ławce. Podejdź do niej, przeczytaj notatkę w pamiętniku. Na prawo od ławki jest szopa z narzędziami, brakuje jednak prądu. Powędruj do graciarni i z półki (przy zejściu do piwnicy) weź bezpiecznik. Zainstaluj go na panelu z bezpiecznikami (w tym samym pomieszczeniu, bliżej wejścia). Wejdź do szopy z narzędziami. Podnieś z podłogi pistolet na gwoździe i same gwoździe. Naładuj pistolet gwoździami. Podłącz kompresor do prądu (podnieś wtyczkę i umieść w kontakcie). Kliknij pistoletem na kompresorze. Gotową do użycia broń połóż na ławce obok Nancy (uważaj, żeby Cię nie zobaczyła, najlepiej stań za nią). Kiedy nadejdzie Charles, nie pozwól mu porozmawiać z żoną. Szybko użyj na nim kontroli umysłu i kliknij na pistolecie na gwoździe.
Wykończ Terrence`a
Podnoś po kolei stojące we wnękach kierunki (przy użyciu telekinezy). Terrence zacznie strzelać, i strąci wiszące obok figurek krzyże. Na koniec podnieś dużą statuetkę, Terrence uszkodzi przycisk uruchamiający wentylator. Zrzuć wentylator (na suficie, oczywiście dokonasz tego również dzięki telekinezie) na policjanta.
The end is here
Pokonaj kapłanów i Charlesa
Ten rozdział wymaga zręczności i szybkości. Musisz pokonać dwóch księży, którzy chcą wyegzorcyzmować Luciusa oraz Charlesa, który chce chłopca zwyczajnie zabić. Księża są szybcy, lepiej więc zwiewać z nimi, jeśli się zbliżą – przegrałeś. Strzelaj do nich ognistymi kulami i uciekaj, czekając aż będziesz ponownie w stanie strzelić. Z Charlesem sprawa jest nieco prostsza, wprawdzie mężczyzna ma gaśnicę, ale wystarczy zwabić go pod zwaloną kolumnę – podpal podłogę pod nią, a kiedy Charles zacznie ją gasić, przebiegnij na drugą stronę i użyj telekinezy na kolumnie. Gratulacje, ukończyłeś grę.
**Domowe obowiązki **
Obowiązki domowe, to zadania, które zlecają Ci mieszkańcy rezydencji od czasu do czasu. Nie są niezbędne, można je pominąć, jednakże w zamian za nie, otrzymujesz nagrody. Nagrodę masz szansę dostać, gdy Twój pasek statusu zachowania osiągnie 100% (postępy możesz obserwować, wchodząc w pamiętnik). Oto lista domowych obowiązków wraz z opisem:
Posprzątaj pokój
Wrzuć 5 zabawek do skrzyni (w pokoju Luciusa). Zadanie to zleca Nancy i jest dostępne od rozdziału Smoking kills.
Umyj zęby
Nancy poleci Luciusowi umyć zęby po tym, jak posprzątasz pokój. Idź do łazienki na drugim piętrze, weź szczoteczkę i kliknij nią na kran. Możliwość wykonania: od rozdziału Smoking kills.
Wynieś śmieci
Kolejne zadanie od Nancy, tym razem dostępne od rozdziału Cutting Edge, o ile wcześniej umyłeś zęby. Worek ze śmieciami jest pod zlewem w kuchni, wyrzuć go do kosza koło szopy z narzędziami (w ogrodzie). Żeby wrzucić śmieci do pojemnika, użyj telekinezy.
Znajdź kolczyki
Ponownie od Nancy, od rozdziału Cutting Edge, po tym jak wyrzucisz śmieci. Kolczyki leżą na biurku w pokoju Jovity.
Pozbieraj ubrania do prania i posegreguj je według kolorów
Po tym jak znajdziesz kolczyki, w tym samym rozdziale Nancy poprosi Cię o znalezienie brudnych ubrań. Znajdziesz je w pokojach dla służby na pierwszym piętrze. Zbierz sześć sztuk i zanieś je do pralni. Rozdziel pranie na białe (do kosza po lewej) i kolorowe (do kosza po prawej).
Przenieś skrzynki z mięsem
Zadanie dostępne tylko w rozdziale Cutting Edge, zleca je Jed.. Przenieś 4 skrzynie z mięsem z pomieszczenia, w którym znajduje się rzeźnik do chłodni.
Benzyna dla Antonia
Również dostępne tylko w rozdziale Cutting Edge. Antonio kosi trawę w ogrodzie, poprosi Cię o kanister z benzyną. Kanister jest w garażu, w pobliżu auta.
Przynieś mechanikowi narzędzie
Możliwe do wykonania od rozdziału Cutting Edge do Overdose of Fumes. Will poprosi o przyniesienie klucza nasadowego. Klucz znajdziesz w graciarni, wisi na ścianie obok panelu z bezpiecznikami.
Znajdź butelkę wina rocznik 1933
Od rozdziału Cutting Edge do Holy Day Slip, prosi o to lokaj. Butelka jest w piwnicy z winami, na najwyższej z półek, użyj telekinezy, żeby ją ściągnąć.
Nagrody
W zamian za wykonywanie prac domowych, otrzymasz następujące nagrody: tablicę Ouija (pozwala na zdobycie podpowiedzi, jeśli się zgubisz i nie wiesz, co dalej), pozytywkę (wskaże Ci sześciokrotnie jakie przedmiotu potrzebujesz do wykonania zadania), rowerek – umożliwia szybsze poruszanie się.