Lepiej siedź cicho. Gry będą podsłuchiwać co mówisz
Nowe Call of Duty idzie z duchem czasu – wykorzysta SI by podsłuchiwać graczy. Spytacie po co? A choćby po to by zdusić w zarodku toksyczne zachowania fanów sieciowych rozgrywek. W tym celu sztuczna inteligencja w czasie rzeczywistym będzie monitorować chat głosowy. Jeśli podpadniesz – biada Ci.
Każdy kto choć raz grał po sieci w którąś z ostatnich odsłon serii Call od Duty wie jak denerwujący potrafią być niektórzy gracze. I nie chodzi tu tylko o przeogromną rzeszę cheaterów, którzy psują innym dobrą zabawę. Zmorą gier sieciowych nastawionych na współzawodnictwo są toksyczne osoby, które albo nie przyjmują do wiadomości swojej przegranej wyzywając nas od najgorszych albo wręcz uprzykrzają rozgrywkę rzucając w eter obraźliwe uwagi.
Koncern Activision, który od dobrych kilku miesięcy walczy o poprawę komfortu grających, choćby poprzez festiwal banowania cheaterów w Call of Duty, najwyraźniej i z tym toksycznym zachowaniem postanowił zrobić porządek. W tym celu podjęto współpracę z firmą Modulate, twórcami technologii ToxMod wykorzystującej sztuczną inteligencję do moderowania czatów głosowych w czasie rzeczywistym. System ten pozwoli identyfikować i eliminować toksyczną mowę, w tym język nienawiści, nękanie, molestowanie czy dyskryminacje. Obejmować ma to filtrowanie tekstowe w 14 językach (czat i nazwy użytkowników, jak również system raportowania graczy w grze.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Co ciekawe, system ten już wystartował – 30 sierpnia trafił bowiem do Call of Duty: Modern Warfare 2 i Call of Duty: Warzone. Co prawda na razie jest to wersja beta, obejmująca jedynie terytorium Ameryki Północnej, ale w niedalekiej przyszłości, przy okazji premiery Call of Duty: Modern Warfare 3, 10 listopada technologia ta obejmie już wszystkie regiony. Żeby jednak była jasność – z początku moderacja dotyczyć będzie wyłącznie języka angielskiego, ale kolejne języki mają być dodawane sukcesywnie. Innymi słowy – jeśli zamierzasz grać w sieciowe tryby Call of Duty: Modern Warfare III pamiętaj, że "wielki brat" słucha. Swoją drogą, ciekawe jakie jeszcze zastosowanie dla sztucznej inteligencji wymyślą twórcy gier.
Maciej Piotrowski, dziennikarz Polygamii