Lepiej siedź cicho. Gry będą podsłuchiwać co mówisz

Nowe Call of Duty idzie z duchem czasu – wykorzysta SI by podsłuchiwać graczy. Spytacie po co? A choćby po to by zdusić w zarodku toksyczne zachowania fanów sieciowych rozgrywek. W tym celu sztuczna inteligencja w czasie rzeczywistym będzie monitorować chat głosowy. Jeśli podpadniesz – biada Ci.

Call of Duty: Modern Warfare 3
Call of Duty: Modern Warfare 3
Źródło zdjęć: © Activision
Maciej Piotrowski

Każdy kto choć raz grał po sieci w którąś z ostatnich odsłon serii Call od Duty wie jak denerwujący potrafią być niektórzy gracze. I nie chodzi tu tylko o przeogromną rzeszę cheaterów, którzy psują innym dobrą zabawę. Zmorą gier sieciowych nastawionych na współzawodnictwo są toksyczne osoby, które albo nie przyjmują do wiadomości swojej przegranej wyzywając nas od najgorszych albo wręcz uprzykrzają rozgrywkę rzucając w eter obraźliwe uwagi.

Koncern Activision, który od dobrych kilku miesięcy walczy o poprawę komfortu grających, choćby poprzez festiwal banowania cheaterów w Call of Duty, najwyraźniej i z tym toksycznym zachowaniem postanowił zrobić porządek. W tym celu podjęto współpracę z firmą Modulate, twórcami technologii ToxMod wykorzystującej sztuczną inteligencję do moderowania czatów głosowych w czasie rzeczywistym. System ten pozwoli identyfikować i eliminować toksyczną mowę, w tym język nienawiści, nękanie, molestowanie czy dyskryminacje. Obejmować ma to filtrowanie tekstowe w 14 językach (czat i nazwy użytkowników, jak również system raportowania graczy w grze.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Co ciekawe, system ten już wystartował – 30 sierpnia trafił bowiem do Call of Duty: Modern Warfare 2 i Call of Duty: Warzone. Co prawda na razie jest to wersja beta, obejmująca jedynie terytorium Ameryki Północnej, ale w niedalekiej przyszłości, przy okazji premiery Call of Duty: Modern Warfare 3, 10 listopada technologia ta obejmie już wszystkie regiony. Żeby jednak była jasność – z początku moderacja dotyczyć będzie wyłącznie języka angielskiego, ale kolejne języki mają być dodawane sukcesywnie. Innymi słowy – jeśli zamierzasz grać w sieciowe tryby Call of Duty: Modern Warfare III pamiętaj, że "wielki brat" słucha. Swoją drogą, ciekawe jakie jeszcze zastosowanie dla sztucznej inteligencji wymyślą twórcy gier.

Maciej Piotrowski, dziennikarz Polygamii

activisoncall of dutysztuczna inteligencja
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.