Jak podaje Venturebeat, analiza przeprowadzona na ponad 300 milionach graczy społecznościowych wskazuje, że osoby przywiązane do komputerów stacjonarnych wydają pierwszego dnia na mikropłatności w danej grze zaledwie 10,4% ogólnej sumy. Ponadto Playnomics zauważyło następującą prawidłowość: jeżeli użytkownik zalogował się do gry sieciowej co najmniej trzy razy w ciągu pierwszego tygodnia, istnieje 74-procentowe prawdopodobieństwo, że taki osobnik zacznie płacić producentowi danej produkcji free to play.
Badanie wykazało, że Turcy są aktualnie najczęstszymi odbiorcami gier społecznościowych, co potwierdza wyniki innej analizy, o której pisałem jakiś czas temu. Przeciętny miłośnik gatunku casual games w Turcji spędził ponad 845 minut na tego typu rozrywkę w ciągu trzech miesięcy. Średnia dotycząca czasu spędzonego na jednym posiedzeniu wyniosła w tym kraju 47,1 minut.
Więcej informacji na temat przeprowadzonego badania znajdziecie na oficjalnej stronie Playnomics.Na Ryby - sprawdź, czy da zrobić się dobrą grę o wędkowaniu