Kody do Gothic II i Gothic II: Noc Kruka

Druga odsłona magicznego Gothica, podobnie jak pierwsza odsłona, potrafiła napsuć krwi nawet najbardziej upartym graczom. Dla tych, którzy dalej lubią powrócić do przygód Bezimiennego, mamy kilka ułatwiających rozgrywkę kodów.

Gothic II
Gothic II
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Karolina Kowasz

Zależnie od konkretnego kodu, gracz może z nich skorzystać wpisując je w oknie umiejętności postaci lub poprzez wykorzystanie Trybu Marvin, czyli trybu deweloperskiego, służącego do testów gry. Jeśli chodzi o same kody, praktycznie wszystkie powinny działać zarówno w Gothicu 2, jak i w dodatku Noc Kruka.

Lista kodów do wykorzystania w oknie umiejętności

Aby skorzystać z poniższych kodów, należy otworzyć okno umiejętności postaci (domyślnie wykorzystuje się do tego klawisz B lub C). Po wpisaniu podanej komendy, gracz musi następnie zatwierdzić ją ponownym wciśnięciem klawisza służącego do uruchamiania i zamykania okna umiejętności.

marvin - aktywuje deweloperski tryb Marvin

guardian - gracz staje się nieśmiertelny

time - odnawia punkty życia

spy - ujawnia statystyki wybranej postaci NPC

southpark - przyspieszanie gry

clerks - spowalnianie rozgrywki

eowyn - spowalnia wybraną postać NPC

garfield - pogrubia wszystkie postacie NPC

kingkong - zmniejsza postacie NPC

godzilla - ogromne postacie NPC

melville - wywołuje deszcz

clock - pokazuje zegar z czasem

Lista kodów do wykorzystania w Trybie Marvin

Po uruchomieniu Trybu Marvin, gracz może skorzystać z danych klawiszy aby ułatwić sobie rozgrywkę albo uruchomić konsolę i wykorzystać jeden z kodów. Konsolę do wpisywania kodów można uruchomić za pomocą klawisza F2.

Poniżej znajduje się lista pomocnych klawiszy:

F3 - tryb pełnoekranowy lub w oknie

F4 - aktywuje Image Mode

F5 - zatrzymuje kamerę

F6 - włącza ruch kamery

F7 - przemieszcza kamerę

F8 - regeneruje życie i manę

HOME - zmiana postaci na najbliższego NPC

G - informacje o postaci

H - zmniejsza życie

K - teleportuje postać

O - zamienia ciało na danego NPC

T - informacje o wybranym NPC

Alt+P - wyświetla dane o pozycji na mapie

Poza wymienionymi klawiszami, można także skorzystać z podanych niżej komend, które należy wpisać w konsoli:

cheat god - nieśmiertelność

cheat full - pełne życie i mana

insert ch - edytor postaci

insert sh - edytor rozdziałów

insert fh - edytor wyglądu postaci

kill - zabija wybraną postać lub potwora

set time #:# - zmiana czas na podany (w miejsce # należy podać godziny i minuty)

toggle time - pokazuje aktualny czas

toggle frame - liczba klatek na sekundę

edit abilities - okno modyfikacji cech postaci gracza

set throw - zwiększa zasięg przedmiotów

edit focus - edycja cech dowolnego NPC

witness attack - odnawia życie danego NPC

hero export # - eksportuje aktualną postać do pliku, w miejsce # należy podać nazwę tworzonego pliku

hero import # - wczytywanie pliku postaci, gdzie # to nazwa pliku

toggle desktop - menu ekranowe

toggle waynet - sieci dróg postaci NPC

zfogzone - ogranicza widoczność

set fbbox - kod wybranego przedmiotu lub NPC

set clippingfactor # - zmienia zasięg widzenia, w miejsce # należy podać liczbę z zakresu 1-100

save infofile - tworzy plik tekstowy README_CONSOLE z możliwymi do wykorzystania komendami

ztoggle timedemo - włącza demo w Khorinis

informacjegothic iigothic 2
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.