Jak to dobrze, że Starcraft II będzie w trzech częściach
Podzielenie kampanii dla pojedynczego gracza w grze Starcraft II na trzy części to chyba najbardziej kontrowersyjna decyzja w historii Blizzarda. Firma, uwielbiana przez pecetowych graczy za jakość swoich gier i wierność ich platformie, postanowiła zrobić coś, co wydaje się tylko i wyłącznie cynicznym skokiem na kasę. I jakkolwiek fani kultowej strategii mogą wciąż tak uważać, producenci gry sądzą inaczej - są przekonani (a przynajmniej tak mówią), że decyzja ta nie tylko była dobra, ale wręcz konieczna.
Pierwsze spojrzenie na Starcrafta II - zobacz nasz materiał wideoOkazuje się, że gdyby nie podzielenie gry na trzy odsłony, nie byłoby wykonalne stworzenie fabuły tak złożonej i bogatej, jak ta, której możemy oczekiwać. Ma być ona dzięki temu dużo bardziej zajmująca, niż w poprzednich strategiach firmy.
27.04.2010 | aktual.: 28.04.2010 13:23
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
"W grach Starcraft 1 czy Warcraft 3 mieliśmy kampanie wszystkich ras wciśnięte w jedno pudełko, w tych produkcjach pojawiały się naprawdę ciekawe wątki i dobrze pomyślane elementy, ale wszystko to było jakby strasznie skompresowane, a czasami dziwnie zdekompresowane w sensie tego jak skonstruowane są poziomy" - mówi Chris Metzen, jeden z wiceprezesów Blizzarda. Dzięki tworzeniu kampanii Starcrafta II jako osobnych produkcji, firma może skonstruować naprawdę żywą historię, która nie będzie w żaden sposób poganiana.
"Każda z nich ma swoje własne główne wątki i bohaterów, swoją własną tożsamość. I nie ma wrażenia, że pewne wydarzenia toczą się zbyt szybko. Nigdy wcześniej nie tworzyliśmy kampanii tej skali i jest to naprawdę niesamowite. Najważniejsze to nie przesadzić, mówi się nieraz o nadmiarze niepotrzebnych funkcjonalności, w naszym przypadku musimy uważać, by nie przesadzić z fabułą" - dodaje Metzen.
Pierwsza odsłona trylogii Starcraft 2, opatrzona podtytułem Wings of Liberty, ukazać ma się w drugim kwartale tego roku. Zawierać będzie jedną kampanię single player - dla frakcji Terran. Pozostałe dwie kampanie, Zergów i Protossów, ukażą się jako dodatki w późniejszym czasie. Od początku wszystkie trzy rasy będą dostępne w trybie multi.
Tymczasem zapraszamy do naszej relacji z beta testu.