W ostatnich latach mamy do czynienia z niezwykłą popularnością bohaterów Marvela. Z jednej strony powstają wysokobudżetowe filmy ze Spidermanem, Blade'em, X-Menami, Elektrą czy Hulkiem w roli głównej, z drugiej: gry bezpośrednio nawiązujące do danych filmów. Jakby tego było mało, niezależnie od tego powstają nowe marvelowe bajki, takie jak Ostateczni Mściciele i gry w stylu X-Men Legends czy Marvel: Ultimate Alliance.
Na 2008 rok przygotowywany jest kolejny film like a Marvel - Iron Man. W związku z jego bliską premierą koncern SEGA i jego podwykonawca - Secret Level przygotowują grę, która ma nazywać się – uwaga! - Iron Man. Wcielimy się w niej w tytułowego herosa, znanego także jako Tony Stark. Ten multimilioner, miłośnik płci przeciwnej i trunków wszelakich jest także producentem najnowszych rozwiązań militarnych dla armii amerykańskiej. Splot wydarzeń wymusza na nim przybranie zbroi Iron Mana - wtedy też bohater postanawia, że zostanie jednoosobową armią, niosącą pokój i porządek na świecie.
I właśnie na tę modłę zostanie skonstruowana akcja i fabuła gry. W odróżnieniu od innych gier tego typu, gdzie nacisk kładzie się na indywidualne pojedynki z potężnymi przeciwnikami, tutaj nasz bohater przede wszystkim zmierzy się z nowoczesną technologią w ilościach przemysłowych. Wcielając się w niego, będziemy zwiedzać kolejne levele i likwidować coraz to nowych wrogów. Szybkie poruszanie zapewni nam możliwość latania na dwóch różnych biegach (normalny i super szybki). Będziemy mogli także zawisnąć w powietrzu, by lepiej ostrzelać naszego przeciwnika lub łatwo unikać pocisków kierowanych w naszą stronę. Ogólnie gra ma być skonstruowana w ten sposób, byśmy mogli udać się gdzie chcemy i kiedy chcemy.
Walczyć też będziemy mogli tak jak chcemy. Raz zlecimy na powierzchnię, by za pomocą pięści rozwalić pobliski czołg. Innym razem kinetycznym promieniem lub naprowadzanymi rakietami zniszczymy jakąś bazę. Dodatkowo też otrzymamy możliwość wykorzystywania broni przeciwników do walki z nimi. Dla przykładu, puszczona w nas rakieta bliskiego zasięgu może zostać przez nas przechwycona i odrzucona w stronę agresora.