Na początek możesz się poboksować, pójdź do swojej przebieralni. Wyjdź za drzwi i porozmawiaj z Marcusem. Zapytaj o sytuację faceta i o nowego archeologa. Potem wróć do pierwszych drzwi, które widziałeś i otwórz je. Kiedy będziesz już w środku, powiedz dzieciakom, że masz rozwiązanie dla każdego. Sekretarka niech spisze ich imiona. W swoim biurze pozbieraj wszystkie reklamy pocztowe i papiery, aby otrzymać paczkę. Otwórz ją, a wewnątrz znajdziesz pamiętnik Graala. Opuść budynek oknem.
Idź do domu Henry’ego i wejdź do sypialni. Zabierz obraz-trofeum. Przejdź do salonu, weź roślinkę i obrus i przesuń je. Podejdź do regału i popchnij go. Zabierz taśmę, która znajduje się z tyłu regału. Wróć do swojego biura i użyj słój z płynem na taśmę. Następnie wróć do domu ojca i otwórz skrzynię używając do tego celu cieczy. Zabierz starą książkę i wyjedź do Włoch.
W bibliotece zejdź do niższych półek, aby poszukać książek. Przeszukuj je dopóki nie znajdziesz Mein Kampf, podręcznika pilotażu dwupłatowca i książki o katakumbach. Mein Kampf jest pochylona, instrukcja pilotażu jest czarna i leży między serią poradników. Pozycja dotycząca katakumb to żółta książka, znajdziesz ją w serii map starożytnego Rzymu. Udaj się teraz w poszukiwaniu słupka i czerwonego sznura. Gdy już będziesz miał obydwa przedmioty, otwórz Dziennik Graala a zobaczysz rozwiązanie kolejnej zagadki. Przyjrzyj się elementom okna, a potem użyj słupa na fragmencie podłogi z odpowiednim numerem.
A teraz obejrzyj książkę o katakumbach. Górna mapa dotyczy wyższego poziomu, na którym teraz jesteś, a dolna mapa – niższego poziomu. Sekcje rzucające światło na życie Indiego to okrągławe części, które łączą tunele. Znajdź najbliższą tej, o której zacząłeś, idź tam i zabierz ramię/hak szkieletu. Dojdź do wyłomu w posadzce. Wejdź na górę, popatrz na butelkę wina blisko kochanków. Zabierz wino i wylej je do fontanny. Wróć do pochodni, którą powinieneś był minąć po drodze do wyłomu. Użyj na niej butelki i zabierz ją. Powinieneś wpaść do przejścia. Idź w prawo i wybierz pokój po prawej. Idź przez most, aby odczytać napisy. Zawężą one możliwość wyboru Graala do dwóch kandydatów. Upewnij się, że je zapisałeś! Na końcu okażą się bardzo ważne. Podejdź do zatyczki, użyj haka i bata. Idź do pokoju po lewej i wespnij się po drabinie. Potem skręć w prawo i idź do pokoju na południowym wschodzie, gdzie była woda, dopóki zatyczka nie została wyciągnięta. Kontynuuj podążanie korytarzem.
Idź na północ do pokoju z maszyną i użyj na niej czerwonego sznura. Następnie użyj koła do jej obsługi. Wyjdź i idź najpierw na wschód, potem na północ i znów na wschód. Dojdziesz do pokoju z figurkami. Użyj komputerowej książki o Graalu i popchnij statuetki, aby wykonały prawidłową sekwencję. Otwórz drzwi i idź w kierunku zachodnim obok mostu i pokoju szkieletora. W następnej sekcji idź na północny-zachód do komnaty z czaszkami. Sprawdź notatki w książce o Graalu i zagraj czaszkami. Otwórz drzwi i podążaj na wschód do grobowca. Otwórz go i spojrzyj do niego. Następnie pociągnij za zamek. Idź do zamku, w którym jest Twój ojciec.
Kiedy będziesz już w zamku, zapytaj szefa służby, czy ma jakichś pobratymców blisko siebie i powiedz mu, że przysłał Cię Otto. Potem powiedz mu, że masz dowód na swoją prawdomówność. Idź na północ do korytarzy, potem na południe i wschód. Wybierz dolne drzwi na wschodniej ścianie. Porozmawiaj z pijanym gościem. Tylko nie mów mu, że jest pijany. Gdy dostaniesz od niego przedmiot, idź do następnych drzwi w holu. Znajdują się powyżej miejsca, w którym jesteś. Kiedy już tam dotrzesz, weź piwo z beczułki i polej nim palenisko. Weź więcej piwa i pieczonego dzika, jak wystygnie. Wróć do wejścia zamku i idź do holu.