Rozdział 4
MonasterZanim przejdziesz przez most, niech złodziej rozbroi pułapki, które się na nim znajdują. Uważnie podejdź do drugiego mostu. Pokonaj przeciwników po drugiej stronie i przejdź jaskiniami do monasteru. W holu porozmawiaj z Salisamem. Teraz udaj się do pomieszczenia na południowym wschodzie i porozmawiaj z Aruną, a następnie wróć do Salisama. Teraz masz dwa wyjścia. Możesz otworzyć złodziejem drzwi do pokoju obok pomieszczenia, w którym jest Aruna. Zabierz listy i pokaż je Arunie. Możesz także iść do Aruny i opowiedzieć o planie Salisama. Zwiedź teraz resztę monasteru. W jednym z środkowych pokoi spotkasz Nonina. Poprosi Cię on o znalezienie pierścienia. W pokoju na południowy zachód możesz odpocząć. Niech złodziej otworzy drzwi przy wejściu. Spotkasz innego złodzieja, który ukradł pierścień. Porozmawiaj z Salisamem i wejdź na górę. Porozmawiaj z mistrzem, który wyśle Cię do Nonina. Dostaniesz klucz do magazynu, niech Twoja najsilniejsza postać zostawi tam swoje rzeczy. Wróć na górę. Powiedz, że jesteś gotowy na zwiedzenie komnat.
Komnata 1:Pchnij złoty przycisk i wybierz broń. Na północno wschodniej ścianie zobaczysz liczby. W kolejności odpowiadającej liczbom przestaw dźwignie (1, 5, 3, 2, 4).
Komnata 2:Przejdź przez portale w następującej kolejności: lewy górny, prawy górny, lewy dolny, prawy dolny.
Komnata 3:Dostaniesz broń obuchową. Pokonaj przeciwników.
Komnata 4:Twoim zadaniem będzie zabicie mnichów i przestawienie dźwigni zanim upłynie czas.
Komnata 5:Biegnij w kółko zgodnie z ruchem wskazówek zegara i przestawiaj dźwignie.
Komnata 6:Zabij wszystkie potwory.
Komnata 7:Niech przeciwnik wejdzie na niebieskie pole, wtedy go znokautuj i przestaw dźwignię. Powtórz to z resztą przeciwników.
Komnata 8:Twoim zadaniem jest zabicie dwóch przeciwników. Uważaj na płomienie. Kiedy podłoga zacznie się robić czerwona, uciekaj.
Teraz odpocznij i pogadaj z Salisamem. Wróć po swoje przedmioty i udaj się drugimi schodami na strychu do krainy ciemności.
UnderdarkNa razie nie prowokuj golemów. Przejdź przez drzwi na północy i pokonaj przeciwników. W kolejnej lokacji porozmawiaj z Malavonem. Kup od niego ulepszone przyspieszenie, jest to bardzo przydatne zaklęcie. Na południu spotkasz handlarzy. Od jednego z krasnoludów możesz kupić bronie +3. We wschodniej części mapy spotkasz postać, która zgubiła jakiś kamień. Opuść tą planszę wyjściem na północnym wschodzie. Udaj się na północ, spotkasz Ginafae. Namów ją, żeby wróciła do obozu. Na południu znajdziesz szukany kamień pomiędzy grzybami. Na północnym wschodzie znajduje się laboratorium maga. Zabij ją i zabierz wszystkie przedmioty ze stołu. Jeśli Twój mag zna się na alchemii to przeczytaj książki i użyj stołu do zrobienia napoju. Teraz skieruj się na północ. Złodziejem rozbrajaj pułapki. Przy pomocy napoju pokonaj Vicisamera (możesz to zrobić też mieczem) i resztę przeciwników. Wróć do poprzedniej lokacji i oddaj kamień postaci, która o niego prosiła. Wróć do obozu i porozmawiaj z Malavonem, możesz też odpocząć. Udaj się na północny wschód. Zabij wszystkich i przejdź przez przejście. Zanim udasz się do centrum labiryntu, przeszukaj wszystkie otaczającego pokoje. Możesz teraz zabić żelazne golemy. Udaj się teraz do środka i pokonaj wszystkich przeciwników, a następnie idź do wyjścia na północnym wschodzie. Spróbuj pokonać żelazne golemy. Jeśli wygrasz dostaniesz kilka magicznych przedmiotów. Kiedy wyjdziesz z labiryntu, oczyść statek Oswalda z potworów i porozmawiaj z Oswaldem i jego siostrzenicą.