Hydrophobia Prophecy - poradnik

Hydrophobia Prophecy - poradnik

Jacek Chlewicki
SKOMENTUJ

AKT I

Nasza bohaterka budzi się po przejmującym koszmarze sennym, po którym z pewnością musi się stać coś niedobrego. W apartamencie nie masz za dużo do roboty. Skieruj zaspaną jeszcze Kate do komputera stojącego pod wielkim szklanym ekranem. Po wysłuchaniu krótkiego dialogu opuść apartament przez czerwone drzwi. Czeka Cię obejrzenie dłuższego filmiku. Na statku wybucha pożar.

Kate wejdzie na windę. Teraz musisz szybko i sprawnie wspiąć się po rurach, zupełnie jak bohater serii Assassin's Creed. W tym celu podskocz, złap się rury, a następnie zacznij się wspinać, trzymając klawisz kierunkowy. W pewnym momencie odbij w lewo i zleć na półkę niżej. Podciągnij się i obejrzyj kolejny filmik.

Biegnij w prawo i otwórz drzwi. Znajdziesz się na zniszczonej klatce schodowej. Jedyną możliwą drogą dotrzesz piętro wyżej. Po krótkim filmiku biegnij schodami górę i skręć w lewo. Zbliż się do człowieka siedzącego przy konsoli. Okazuje się, że koleś jest martwy. Zabierz z konsoli program do łamania kodów. Ruszaj do wyjścia. Nastąpi eksplozja, która wywoła ogromny pożar. Ale nic to. Biegnij przed siebie i wskocz na żelazną belkę. Ostrożnie idź w prawo. Uważaj, aby nie przechylić się za bardzo w jedną stronę, bo zlecisz. Skocz na wolną od ognia przestrzeń znajdującą się przy czerwony panelu.

1

Użyj dekodera. Manewrując klawiszami lub analogami, musisz zsynchronizować czerwoną linię z linią białą. Przez całą grę właśnie na tym będzie polegać dekodowanie. Po robocie wracaj do drzwi. Skorzystaj z tej samej drogi, którą tu dotarłeś. Trafisz na klatkę schodową. Okaże się, że jedyne możliwe przejście jest niedostępne. Musisz trochę pokombinować. Zejdź po schodach i nie dotykając płomieni, wskocz na znajdujące się równolegle kolejne schody. Biegnij na sam dół. Teraz scena żywcem wyjęta z jakiegoś filmu katastroficznego. Woda będzie wdzierać się przez wszystkie możliwe otwory. Nie zatrzymuj się. W północnej części hali znajdziesz wrota do kolejnego pomieszczenia. Następnie udaj się w prawo i do podtopionego szybu. Drabiną dostaniesz się do rur. Wspinaj się po nich, aż dotrzesz do kolejnej drabiny. Następnie zeskocz na rurkę po lewej. Lepiej się streszczać, bo winda na górze niedługo zleci. Przy rozsuwanych drzwiach naciśnij odpowiedni guzik i szybko opuść szyb. Za plecami usłyszysz głośne: BACH!

Porozmawiaj ze swoim szefem hipokrytą. Trzeba mu pomóc uwolnić się z płonącego pomieszczenia. Obok masz drabinę. Dzięki niej dostaniesz się na balkon. Przeskocz wyrwę, a następnie wskocz na czerwoną rurkę, po której dostaniesz się do pomieszczenia. Nie schodź i od razu idź przez jedyne otwarte drzwi, tam gdzie leżą zwłoki. Przeszukaj ciało. Teraz, nie ruszając się z miejsca, uruchom skaner. Ma on tę niezwykłą moc, że potrafi odsłaniać na ścianach różne ciekawe napisy i znaki. Twoim zadaniem jest podążanie za żółtymi strzałeczkami. W ten sposób powinieneś dotrzeć do tajemniczego ciągu znaków. Dla ułatwienia podam, że znajduje się on w głównym pomieszczeniu zaraz pod czerwonymi rurami.

2

Wyceluj skanerem w napisy, a potem naciśnij odpowiedni guzik. W ten sposób odblokujesz drzwi. Wyrwę w podłodze ominiesz, wspinając się po rurkach. Uważaj na wydobywający się z rury płomień. Przejdź przez drzwi, a potem biegnij do zalanej części klatki schodowej. Po chwili zobaczysz pierwszych przeciwników. Na szczęście nie wiedzą oni o Twojej obecności. Kieruj się do pomieszczenia za przezroczystymi ścianami. Użyj komputera. Gdy to zrobisz, znowu zacznie przybywać wody. Tą samą drogą, którą tu wcześniej dotarłeś, wracaj do swojego szefa. Masz na to czterdzieści sekund. Gdy do niego dotrzesz, stań za szybą, wyjmij skaner i wyceluj nim w drzwi znajdujące się za szefem. Naciśnij guzik i już, drzwi otwarte.

3

Równocześnie otworzą się rozsuwane drzwi. Przejdź przez nie i skręć w lewo. W ten sposób znajdziesz się w pomieszczeniu razem z szefem. Uruchom komputer podświetlony na czerwono. Odkoduj hasło. Gdy wyjdziesz z pomieszczenia, obejrzyj wstrząsające nagranie wyświetlane na telebimach. Następnie ruszaj przez drzwi, za którymi znajduje się wyrwa w podłodze. Tyle że teraz musisz przejść nad nią po belce. Następnie ruszaj jedyną możliwą drogą. W następnym korytarzu przekonasz się, że wody jest coraz więcej. W pewnym momencie zderzysz się z ogromną falą. Przez parę chwil będziesz musiał walczyć z żywiołem miotany na wszystkie strony. W zachodniej części pomieszczenia, pod wodą, masz drzwi. W hali ze skrzyniami znajdziesz kolejne przejście. Biegnij przez zalewany korytarz.

4

Przeskakuj przeszkody, a gdy wody będzie zbyt dużo, pływaj pod nią. Otwórz drzwi i płyń dalej z maksymalną prędkością. Znajdziesz się na klatce schodowej. Wypłyń na powierzchnię i biegnij do jedynych otwartych wrót. Po krótkich filmiku wracaj na znajdujący się pod wodą korytarz, przez który niedawno przepływałeś. Otwórz drzwi do szybu. Teraz płyń w górę. Bez ociągania się, bo powietrze w płucach Kate kiedyś się skończy. Dalej po rurach wespnij się na samą górę. Biegnij w prawo. Podniesiesz PISTOLET. Strzel nim w kable wiszące nad wodą. Gdy znikną wyładowania elektryczne, będziesz mógł bezpiecznie przejść. Na wielkim telebimie obejrzysz naszą siwowłosą terrorystkę. To tyle, jeśli chodzi o pierwszy rozdział historii o Kate.

5

AKT II

Pozwól prześwietlić się kamerce, a następnie ruszaj przez nowo otwarte wrota. Teraz trzeba będzie trochę poskakać. Musisz przedostać się na drugi koniec pomieszczenia. Nie jest to łatwe, bo dzieli Cię do niego kilka hektolitrów znajdującej się pod prądem wody. Ominiesz ją w ten sposób: najpierw wejdź po drabinie. Następnie idź przez kładkę. Potem przeskocz dziurę, chwytając się reklamy. Teraz maszeruj po kolejnej kładce. W tym miejscu wyjmij skaner i wyceluj nim w podświetlone na niebiesko wrota. Wleje się przez nie woda, która ugasi płomienie. Przeszukaj zwłoki, do których masz teraz bezpieczny dostęp. Następnie wpadnij do pomieszczenia obok, tego z bateriami. Potraktuj baterie serią z pistoletu. Po prawej stronie szyby widnieje tajemniczy szyfr, który odkoduj za pomocą skanera. Teraz biegnij na zewnątrz. Woda nadaje się już do przejścia, jednak znienacka zaatakują Cię przeciwnicy.

6

Najlepiej strzelaj w beczki. Beczki z benzyną to od lat najlepszy sposób na likwidowanie oponentów. Biegnij przed siebie i w lewo przez wrota. Tutaj znowu jest kogo wysłać na tamten świat. Na zachodzie masz małe drzwi, a za nimi złego kolesia. Znajdziesz się w zalanym korytarzu z niebieskimi ścianami. Wyjmij skaner i otwórz drzwi. Za nimi będzie stał typ z karabinkiem. Strzel tak, aby karabinek bezterminowo stracił właściciela. Na rozwidleniu skieruj się w prawo. Na samym końcu korytarza wejdź do kanału wentylacyjnego. W następnym zalanym pomieszczeniu strzel w beczkę znajdującą się przy ścianie po lewej stronie. Następnie wróć do kanału i korzystając z podręcznej mapki, znajdź wyjście. Dotrzesz do pomieszczenia z komputerami.

7

Za pomocą skanera przejmij kontrolę nad kamerą znajdującą się pod sufitem. Następnie przestaw obraz do sąsiedniego pomieszczenia. Zobaczysz filmik, w którym terroryści dokonują egzekucji. Gdy uzyskasz kontrolę nad kamerą, natychmiast otwórz wrota po lewej stronie. Woda zaleje terrorystów. Teraz w pomieszczeniu z komputerami wejdź do tego przedsionka, który był odgrodzony wyładowaniami elektrycznymi. Rozwal szybę, ładując w nią kilka strzałów. Ruszaj w prawo. Tutaj będziesz miał kilku gagatków do zabicia. Wykorzystaj uprzywilejowaną miejscówkę i spokojnie zdejmuj kolesi precyzyjnymi strzałami w głowę. Następnie jedyną możliwą drogą dotrzesz do zalanej części pomieszczenia.

8

W zachodniej części zlokalizujesz interesujące Cię drzwi. Przejdź przez nie, a znajdziesz się w wąskim korytarzu. Otwórz drzwi na samym jego końcu. Jeżeli chcesz, rozwal szybę, za którą zalega woda. Po niekrótkim marszu, brocząc po pas w wodzie, dotrzesz w końcu do hali z turbinami. Wyżej biegają strażnicy z celownikami laserowymi przyczepionymi do karabinów. Śledząc promień lasera, łatwo ich wytropisz. Celuj w beczki oraz skrzynie z bezpiecznikami. Jeżeli nie musisz – nie szarżuj. Kolesie sami do Ciebie przyjdą. Gdy sytuacja się uspokoi, wbiegnij po schodach. Za ostatnimi skręć w prawo. Zabitemu adwersarzowi zabierz nowy typ amunicji. Podejdź do podświetlonego na czerwono panelu i użyj swojego skanera. Następnie wróć na dół. Drogę znowu utrudnią Ci napastnicy. Jednemu z trupów podbierz kartę z częstotliwością otwierającą drzwi. Teraz namierz skanerem symbole znajdujące się tuż nad niebieskim telebimem. Odwróć się o 180 stopni i goń do drzwi znajdujących się przy schodach.

9

Na zalanym korytarzu skręć w prawo. Przekręć czerwone pokrętło. Wróć do hali z turbinami. Tutaj znowu kilku przyjemniaczków chce pójść wcześniej spać. Teraz musisz wrócić do wrót, które niedawno otaczały płomienie. Droga jest Ci już znana. Gdy tam dotrzesz, biegnij korytarzem przed siebie, omijając buchające płomienie. Przed rozpadliną wyciągnij skaner i wybierz nim kamerę. Za jej pomocą otwórz wrota, przez które wleje się woda. W ten sposób zgasisz płomienie. Co dalej? Teraz wróć na początek korytarza. Przejdź przez rozsuwane, okratowane wrota. Zejdź po drabince na niższy poziom. Przekręć czerwony zawór. Do tunelu wleje się ściana wody. Będziesz musiał pewien odcinek przepłynąć pod nią. Płyń przed siebie i wyjdź, korzystając z drabinki. Następnie skieruj się w prawo i przez tunel wentylacyjny.

10

Staraj się nie wchodzić w płomienie. Znajdziesz nowy rodzaj przylepnej AMUNICJI. W pomieszczeniu z kolumnami kryje się co najmniej kilku gogusiów z shotgunami. Rozwal ich, korzystając z osłon i strzelając zza rogu. W małym pomieszczeniu jest komputer, który musisz zhakować. Rozlegną się eksplozje. Wyjdź na zewnątrz. Załatw oponentów, a zobaczysz, że przez drzwi wdzierają się hektolitry wody. A razem z nią kolejna porcja przeciwników. Tych ostatnich szybko rozwal. Gdy poziom wody podniesie się wystarczająco wysoko, płyń do góry, aż będziesz mógł dostać się na metalowe balkony. Idź do podświetlonych na czerwono drzwi, obok których znajduje się kolejny szyfr do zeskanowania. Okaże się, że niebieskie wrota zacięły się. Przez powstałą szczelinę przejmij kontrolę nad kamerką znajdująca się w sąsiednim pomieszczeniu.

11

Zmieniaj obraz kamery do momentu, aż zobaczysz naprzeciwko siebie wrota. Wyceluj w nie i naciśnij guzik. W ten sposób woda znajdzie ujście. Zeskocz więc i przejdź przez fioletowe drzwi. Po prawej masz skrzynię, za którą schowaj się i załatw oponenta. Ruszaj jedyną możliwą drogą. Gdy znajdziesz się przy ładunku wybuchowym, odpali się krótki filmik. Po prawej stronie masz drabinę. Skorzystaj z niej, a już po chwili będziesz wspinać się po rurach. W pokoju z komputerami weź rozbieg i złap się rurki znajdującej się naprzeciwko. Teraz musisz się mocno nagimnastykować. Obejdź konstrukcję z drugiej strony, odbij się, a następnie wślizgnij do kanału wentylacyjnego. Tutaj droga jest jedna. W następnej hali woda znajduje się pod prądem, najlepiej będzie, jak od razu strzelisz w kable stykające się z wodą. Gdy umilkną wyładowania elektryczne, wskocz spokojnie do wody i podpłyń do czerwonego komputera. Użyj skanera. Po robocie rozwal ścianę za swoimi plecami. Woda pozwoli Ci wrócić, skąd przyszedłeś. Wcześniej jednak zdobądź od trupa kod dostępu. Wróć do kanału, a potem do pomieszczenia z czerwonymi wrotami. Za pomocą skanera odkoduj szyfr znajdujący się na ścianie w pokoju z komputerami.

12

Czerwone drzwi stoją już dla Ciebie otworem. W następnym pomieszczeniu dużo się dzieje. Mamy ogień i wodę. Po prawej stronie widnieje sieć czerwonych rurek. Wspinaj się po nich, następnie przesuwaj w lewo. Zeskocz na balkon i przekręć zawór, odcinając dopływ gazu. Zeskocz do wody i ruszaj przez nowo otwarte przejście. Bez wahania wskocz do wody. Przepłyń pod płomieniami. Teraz musisz zanurzyć się głębiej. Na najbliższym rozwidleniu skręć w prawo. Przekręć zawór. Okaże się, że to nie ten. Wróć do hali z płomieniami. Teraz zanurkuj tuż pod wejściem do hali. Stamtąd już płyń prosto do prawidłowego zaworu. Dobrze. Teraz wróć na powierzchnię. Musisz dostać się na platformę. Wykorzystaj do tego rurki znajdujące się na końcu hali. Przeskakując z jednej na drugą, wskocz ostatecznie na platformę. Biegnij prosto, potem na klatce schodowej w lewo. Nastaw się na porządną wymianę ognia.

13

Najwięcej zadzieje się w hali z wielkim telebimem. Gdy się uspokoi, ruszaj do drzwi prowadzących na „zaplecze” hali. W jednym z pomieszczeń (z komputerem) znajdziesz zwłoki, a przy nich niezbędną kartę z kodami. Biegnij do miejsca widocznego na wcześniejszym obrazku. Zeskanuj widoczny na ścianie symbol. Teraz wróć do hali i strzel w mrugającą na czerwono ścianę. Wdzierająca się woda spowoduje, że winda podniesie się. Przebiegnij po jej dachu, a znajdziesz się w obszernym pomieszczeniu. Musisz ocalić mechaników. Uruchom skaner i otwórz wrota za niebieskim kontenerem. Woda zgasi płomienie. Zeskocz. Teraz musisz zanurzyć i umieścić pod kontenerem trzy żółte beczki. Gdy kontener uniesie się, przepłyń pod nim. Płyń pod wodą do jedynych otwartych, zielonych drzwi. Następnie do kolejnych. Znajdziesz się na klatce schodowej. Musisz się śpieszyć. Gdy wypłyniesz, ruszaj przez pierwsze z brzegu drzwi. Po drugiej stronie spotkasz kilku napastników i kursującą w tę i we w tę platformę.

14

Rozwal przeciwników, a następnie strzelaj w kable, które utrudniają dostęp do platformy. Wskocz na platformę i przedostań się na drugą stronę. Przeszukaj ciała strażników, bo któryś na pewno ma przy sobie kartę z kodami. W następnej sali masz skrzynkę z nowym typem AMUNICJI. Prześwietl ścianę skanerem. Naciśnij guzik. Nastąpi krótki filmik, po którym rozpęta się strzelanina. Gdy uporasz się ze złymi kolesiami, wskocz na platformę, która zleci do wody. Czy Kate przeżyje? Tego dowiesz się z kolejnego rozdziału gry.

AKT III

Podejdź do podświetlonego na niebiesko trupa. Weź od niego lekarstwo. Po krótkiej wymianie zdań miejsce, w którym się znajdujesz, zostanie zalane hektolitrami wody. Równocześnie zaatakują Cię komandosi. Wody będzie szybko przybywać, dlatego w pewnym momencie będziesz zmuszony do walki pod nią. W rogu hali znajdziesz czerwone drzwi. Otwórz je, a ściana wody wleje się do fajnie wykonanego korytarza. Jedyną możliwą drogą idź przed siebie. Włączą się czerwone lampy. Po chwili skręć w prawo. Ujrzysz potężne wyładowania elektryczne. Usuniesz je, strzelając w kable. Stworzysz sobie w ten sposób przejście. Teraz idź kolejnym korytarzem. Pojawią się niesympatyczni panowie z dwururkami.

15

Na rozwidleniu skieruj się w lewo. Do pomieszczenia po prawej wejdziesz, rozwalając szybę. Na końcu pomieszczenia masz drzwi. Pewien odcinek korytarza przepłyń pod wodą. W następnej zatopionej hali spotkasz się z nurkami uzbrojonymi w karabiny wyborowe albo coś w tym rodzaju. Schowaj się za pierwszym z brzegu słupem i załatw znajdujących się w zasięgu przeciwników. Trochę to zajmie. Następnie strzel w kable blokujące przejście prowadzące na schody. Wbiegnij po schodach i w lewo. Tutaj użyj skanera na komputerze. Głęboko pod wodą otworzą się drzwi. Znajdują się one tuż pod schodami. Przepłyń jakiś kawałek pod wodą. Na swojej drodze spotkasz wrogiego nurka. Niedługo znajdziesz się w kolejnej zalanej hali. Stocz trudną walkę z nurkami i strażnikami stojącymi za komputerami. Gdy sytuacja się uspokoi, ruszaj do pokoju z komputerami i żółtymi... bateriami? Strzel w tę stojącą przy drzwiach. Gdy pojawi się komunikat, wróć do hali. Odbij się od czegoś w rodzaju skoczni, złap rury i skocz na mostek.

16

Tutaj masz komputer do zhakowania. Po robocie wróć do sali naprzeciwko, tej samej, gdzie strzeliłeś w baterię. Przejdź przez drzwi, które stoją przed Tobą otworem. Znajdziesz się w długim korytarzu. W pewnym momencie zostaniesz poinformowany, że Kate potrzebuje lekarstwa na swoją postępującą mutację. W ogromnej hali płyń do ciała podświetlonego na zielono. Weź lekarstwo. Zaraz potem zostaniesz ostrzelany. Przeciwników zabijesz, bawiąc się w snajpera. Po wszystkim znajdź pod wodą wrota zablokowane skrzyniami i beczkami. Strzel w beczkę, a utworzysz przejście. W następnej podtopionej sali znowu musisz podnieść kontener. Umieść w nim trzy beczki. W ten sposób będziesz mógł otworzyć znajdujące się za nim drzwi. W szybie wentylacyjnym zaczerpnij powietrza.

17

Zanurkuj jakieś 60 metrów pod wodę. Otwórz drzwi od windy i płyń w prawo. Wypłyń na znajomej klatce schodowej. Otwórz wrota, a następnie, jak każdy normalny człowiek, skorzystaj z windy. Obejrzymy smutny filmik. Pora na konwencjonalną wymianę ognia bez utrudniającej życie wody wylewającej się z każdej możliwej dziury. Znowu będziesz musiał wziąć lekarstwo. Na północy leży facet w żółtym kaftanie – ma on niezbędne medykamenty. Wejdź na sam szczyt wielkiej konstrukcji znajdującej się pośrodku hali. Nie przejmuj się ostrzałem. Na szczycie budynku musisz wdrapywać się po rurkach. Gdy znajdziesz się naprzeciwko kanału wentylacyjnego, odbij się od rurki i wskocz do kanału. Kieruj się przed siebie. Zeskocz z powrotem do wody. Krótki filmik. Znowu zostaniesz zaatakowany.

18

Powoli posuwaj się naprzód. Trupowi zabierz kartę z kodami. Po drugiej stronie pomieszczenia znajdziesz schody, po których wejdź na piętro. Zaraz za schodami, po prawej stronie, masz grafikę do zeskanowania. Wracaj do windy. Przekonasz się, że Kate uzyskała moc władania morzami, podobnie zresztą jak grecki bóg Posejdon. Jednak na razie ten patent na niewiele się zda. Otwórz windę i jedź na górę. Po wyjściu z windy biegnij przed siebie. Stwórz falę, którą pchnij na żelastwo blokujące skrzynie. Przejdź przez mostek. Zbiegnij po schodach, a gdy znajdziesz się po kolana w wodzie, skręć w prawo. Na rozwidleniu z kolei – w lewo. Tutaj w wodzie stoją trzy skrzynie. Korzystając ze swoich supermocy, „poprzeciągaj” skrzynie, abyś mógł po nich spokojnie przejść na drugi koniec sali. Musisz to zrobić, bo woda jest pod prądem. Przerzucaj skrzynie powoli, aż dotrzesz wystarczająco blisko pomostu. Gdy znajdziesz się na pomoście, skręć do wrót po lewej.

19

Przez mostek skieruj się do kolejnych drzwi. Tutaj czeka Cię nudna walka z nudnym mechanicznym bossem. Poczekaj, aż otworzy on boczne klapy. Strzelaj elektrycznymi pociskami w odsłonięte części, a gdy robot zacznie świrować (będzie wtedy migać na czerwono), miotaj w niego beczkami pływającymi w wodzie. Wykorzystaj do tego swoją supermoc. Gdy wykonasz to poprawnie, robot wyłączy się na chwilę, a zamiast niego pojawią się komandosi. Załatw ich, a robot znowu zacznie walkę z Kate. Powtórz więc motyw z beczkami. Przy trzeciej eksplozji robot wybuchnie, posyłając na tamten świat siwowłosą terrorystkę.

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne