Howard: Konsolowe RPG‑i muszą być łatwiejsze, niż te na PC
Todd Howard, szef ekipy odpowiedzialnej za Fallouta 3, stwierdził, że konsolowe RPG-i muszą być odpowiednio łatwiejsze, niż ich PC-towe odpowiedniki. Przyczyną takie stanu jest fakt, że „gracze konsolowi nie mają tyle cierpliwość, żeby przedzierać się przez skomplikowane samouczki”.
„Po wielu rozmowach doszliśmy do wniosku, że przy przenoszeniu gry z PC na konsole możemy zachować wszystko, tylko musi być to łatwiejsze do nauczenia i łatwiejsze do zagrania. Tak naprawdę czyni to grę lepszą dla wszystkich”, stwierdził Howard.
„W świecie gier na PC istnieją już pewne założenia i kiedy tworzysz grę na tą platformę, to wiesz, że gracze PC-towi są z reguły hardcore’owcami i nie trzeba im wszystkiego po kolei tłumaczyć. Kiedy udajesz się jednak do świata konsol, to musisz sprawę trochę ułatwić”.
Howard dodał jednak, że kiedy gracze konsolowi poznają już i wciągną się w świat gry, to chcą tak samo głębokiej rozgrywki, jak ci grający na komputerze.