ZaklęciaAlohomora – jedna z najczęściej używanych magicznych formuł. Dzięki niej można otwierać wszelkie zamki i odblokowywać zamknięte drzwi.
Depulso – wysyła impuls, którym możesz przewracać przedmioty, odpychać przeciwników, niszczyć karty atakujących Cię ksiąg, „wytrząsać” prezenciki ze zbroi rycerskich.
Rictusempra – używane do zatrzymywania ataków niektórych przeciwników. Podobnie jak alohomora i depulso, może być wykorzystywane przez wszystkich bohaterów gry.
Spongify – zaklęcie to umożliwia zgąbczanie charakterystycznych płyt i przekształcanie ich w rodzaj trampoliny.
Carpe Rectractum – ma moc przyciągania przedmiotów lub bycia przyciąganym do nich. Zaklęcie to zarezerwowane jest dla Rona.
Lumos – potraktowany nim gargulec zaczyna świecić i odkrywać zakryte powierzchnie, przejścia. Zaklęcie to czyni ściany czy podłogi przezroczystymi.
Lapifors - czar wykorzystywany tylko przez Hermionę. Ożywia statuę królika w królika, którego młoda czarodziejka posyła tam, gdzie sama nie może wejść.
Draconifors - działa identycznie jak Lapifors, z tym, że nie na królika, a na młodego smoka.
Glacius – czar, którym może posługiwać się tylko Harry. Zamraża nim wodę, tworząc ślizgawki. Powstrzymuje i likwiduje też ogniste salamandry.
Expecto Patronum – umiejętność zaklinania tym czarem przypadła tylko Harremu. Stosuje ją przeciw Dementorom.
WrogowieChochliki (pixies) – małe złośliwe stworki latające nad Tobą i rzucające lśniące kule w Twoim i Twych przyjaciół kierunku. Należy wystrzegać się ich i przy pomocy zaklęcia Rictusempra „zestrzelić” je. Nie są wymagającym przeciwnikiem.