Guitar Hero 5 wygra z Beatles Rock Band

Rock Band radzi sobie całkiem nieźle na rynku, a nadchodzące The Beatles: Rock Band cieszy się sporym zainteresowaniem, jednak analityk z grupy EEDAR, Jessie Divnich, sądzi, że Guitar Hero 5 tak czy owak sprzeda się ponad dwa razy lepiej niż produkt konkurencji.

Michał Stopa

28.08.2009 17:48

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Według artykułu na portalu Bloomberg, EEDAR przewiduje ponad 4 miliony kopii sprzedanych dla Guitar Hero 5, natomiast niecałe 2 miliony dla gry firmy Harmonix. Jessie następująco skomentował swoje przewidywania:

"Myślę, że ostatecznie chodzi tu o siłę marketingu, a Activision już wielokrotnie udowodniło, że wygrywa z każdym na tym polu. Jeśli Activision wyda mniej pieniędzy na marketing, a MTV Games nieco go zwiększy, z pewnością jest szansa, że mogę nie mieć racji".

Odrębną kwestią pozostaje DJ Hero, inna gra muzyczna, którą w tym roku wydaje Activision. Marketing tej gry może wciąć się w zyski z Guitar Hero 5.

"Jedyną niepewność jaką mam w mojej analizie to fakt, że Activision może być bardziej skupione na promocji DJ Hero, nowej marki w serii. To zupełnie zmieniłoby sytuację".

Jeśli jednak o to chodzi, obie marki mogą mieć problemy z przyciągnięciem nowych klientów. Divnich stwierdził, że gatunek gier rytmicznych minął już szczyt popularności. Rock Band zwyczajnie nie ma dość miejsca, aby wygrać z Guitar Hero.

"Gatunek minął szczyt popularności. Gatunek ten miał wybuchowy rozrost przez ostatnie dwa lata, więc byłoby naiwne zakładać, że będzie on nadal trwał".

fot.: Activision

Źródło artykułu:WP Gry
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.