Gry wysokobudżetowe i ograniczenia innowacji

Warren Spector, którego większość z was skojarzy zapewne z tak legendarnymi tytułami jak System Shock czy Deus Ex, a ostatnio z Epic Mickey i Epic Mickey 2 (które obudziło w redaktorze Gąsce wewnętrzne pokłady radości i dzieciństwa), twierdzi, że tworzenie gier wysokobudżetowych znacznie ogranicza innowację.

Iga Ewa Smoleńska

Spector, w rozmowie z serwisem GI.biz, wypowiadał się na temat współpracy z Disneyem nad dwoma częściami Epic Mickey. Doświadczenie, które wyniósł z tego przedsięwzięcia poskutkowało tym, że nieprędko zdecyduje się ponownie tworzyć wysokobudżetowe tytuły. Podkreślił jednak, że pracując dla Disneya spełnił swoje od dawna skrywane marzenie. Nie żałuje również sprzedaży studia Junction Point dla House of Mouse.

Obraz

Przekonałem się, że kiepsko radzę sobie z biurokracją i ogólnie źle znoszę pracę pod czyimś przywództwem - mówił Spector.

Naprawdę chciałbym w tej chwili pracować z mniejszymi zespołami! Naprawdę lubiłem ekipę z Junction Point. Był to zespół najbardziej utalentowanych ludzi, z jakimi kiedykolwiek pracowałem. Ale było ich po prostu tak wielu. Spector chciałby w tej chwili zaangażować się w prace w mniejszych zespołach. Gry wysokobudżetowe są naprawdę super, jednak ilość czasu i pieniędzy, jakie się w nie wkłada, jest po prostu miażdżąca, przynajmniej dla mnie. Jest tak wiele opinii, których trzeba wysłuchać, tak wielu inwestorów, co sprawia, że tworzenie takich gier jest dużo mniej angażującą pracą niż być nią powinno.

Jeśli idzie o kwestie innowacji, Spector przychyla się raczej do mniejszych tytułów, takich jak Journey czy The Walking Dead. Zapytany o zdanie na temat nowej konsoli Sony oraz czy jej możliwości przyniosą innowacje na rynek, Spector wykazał się znacznym sceptycyzmem.

Niestety zwykle jest tak, że większa moc sprzętu często cofa nas w kwestii innowacji – wiele wysiłku wkłada się w osiągnięcie możliwości graficznych, które zadziwić mają graczy i stworzenie realistycznie wyglądających bohaterów, którzy przemierzają gigantyczne światy. Samo główkowanie o maksymalnym wykorzystaniu możliwości sprzętu zabiera cały czas i energię, która powinno się przeznaczyć na oryginalny projekt. Wydaje mi się, że oczekiwać możemy dużych innowacji, jednak jeszcze nie teraz.

Spector chciałby zając się nawet tworzeniem gier na urządzenia przenośne. Zdaje sobie jednak sprawę z dużej liczby przeszkód, jakie przed nim stoją – ciężko jest opowiedzieć angażującą, epicką historię w kilkuminutowych sesjach gry. Ale właśnie te liczne problemy w projektowaniu takich tytułów przyciągają go do tego typu rozrywki – traktuje je jak wyzwanie. W tej chwili odpoczywa on jednak od procesów twórczych, zajmując się krytyką medium.

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥