CSR Racing od Boss AlienJak podaje Gameindustry, Avent dostrzega możliwość zarabiania tak dużych pieniędzy w przeciągu najbliższych 3-4 lat. Dzisiaj najpopularniejsza gra typu freemium - Puzzle and Dragons zarabia w samej Japonii prawie 4 miliony dolarów dziennie. Zdaniem developera ten sektor branży gier elektronicznych rozwija się tak dynamicznie, że ponad dwa razy większe zyski to tylko kwestia czasu.
Pamiętam, że kiedy pracowaliśmy nad marką ATV Fury dla Climax, Shuhei Yoshida z Sony mówił o tym jako o 100-milionowym biznesie. Kiedy zarabiasz 10 milionów dziennie, to robisz taki wynik w niecałe dwa tygodnie - mówił Avent, pokazując na przykładzie, jak bardzo ma się zmienić branża gier w ciągu najbliższych kilku lat.
Założyciel Boss Alien zwrócił uwagę na fakt, że rynek gier freemium w Japonii jest o wiele większy i bardziej dochodowy niż na Zachodzie. Jego zdaniem Japończycy wspierali tego typu gry wiele lat wcześniej, wykorzystując popularność tak zwanych Featurephones. Dzięki szybszemu startowi współczesny odbiorca darmowych gier na smartfony generuje w Japonii przeciętnie trzy razy większy zysk niż kolega z Zachodu. Jason Avent dostrzega jednak nadchodzące zmiany, które nastąpią w momencie, gdy konsumenci z USA czy Europy będą już odpowiednio wyedukowani w kwestii darmowych gier.