Gry mogą mieć znaczenie
Guillaume de Fondaumiere, wiceprezes Quantic Dream, udzielił kolejnego wywiadu dotyczącego Heavy Rain i po raz kolejny zapowiedział, że ta produkcja będzie czymś więcej niż tylko zwykłą grą.
W wywiadach z twórcami Heavy Rain już wielokrotnie padały słowa takie jak dzieło, niesamowita gra i tym podobne, tym razem Fondaumiere powiedział, że gry mogą mieć głębszy sens i z pewnością Heavy Rain będzie taką właśnie produkcją:
"Sądzę, że dla nas najważniejsze jest pokazanie, że gry mogą być czymś więcej niż strzelaniem, prowadzeniem samochodu - pokazanie, że gry mogą mieć znaczenie.
Najlepszą krótką definicją, którą znaleźliśmy jest interaktywny film, jest to jednak obusieczny miecz, gdyż po prostu przypomina ludziom o grach z początku lat '90, kiedy w zasadzie było się w filmie i jedynym wyborem było pójście w lewo, albo otworzenie drzwi na prawo - czym oczywiście Heavy Rain w zupełności nie jest.
Jednak do pewnego stopnia jest to interaktywne doświadczenie, w którym twoje wybory mają konsekwencje w historii i ponieważ jest to tak filmowe, nazywanie gry interaktywnym filmem jest prawdopodobnie dobrą definicją".
Pozostaje pytanie - czy umieszczenie w grze kontrowersyjnej sekwencji striptizu głównej bohaterki, dzięki której swego czasu było o niej bardzo głośno, to faktycznie chęć przekazania "czegoś więcej", czy jedynie okazja do wywołania napędzającego sprzedaż skandalu?
fot.: Sony