Glyph - nowa platforma dystrybucji dla hardcorowych graczy
Kalifornijskie studio Trion Worlds zdobyło popularność dzięki takim tytułom jak Rift czy (w mniejszym stopniu) Defiance. Firma zajmująca się dotychczas tworzeniem i wydawaniem sieciowych produkcji ma zamiar rozwinąć swoją działalność, dostarczając platformę cyfrowej dystrybucji skierowaną do hardcorowych graczy. A także twórców gier, którzy pragną pokazać swoje dokonania 10-milionowej społeczności.
Serwis GamesBeat opisał jako pierwszy temat platformy Glyph, która jak podkreśla przedstawiciel Trion Worlds, nie ma być bezpośrednią konkurencją dla Steama. Scott Hartsman mówił, że w nowej dystrybucji będzie można kupić gry bez zabezpieczeń DRM (w tym bez konieczności stałego podłączenia do sieci w grach jednoosobowych) i walutę wykorzystywaną w ulubionych tytułach. Przede wszystkim Glyph sprawi, że zewnętrzni developerzy dostaną niepowtarzalną okazję dotarcia do ogromnej grupy oddanych graczy, którzy chcą mieć więcej gier.
Całkowicie pecetowy Glyph korzysta z technologicznego dorobku Trion Worlds, który może się pochwalić 10 milionami graczy, 25 milionami dokonanych transakcji w obrębie swoich gier i 50 milionami pobrań oprogramowania. Nie wiadomo, kiedy dokładnie nowa platforma zostanie udostępniona szerokiej publiczności, ale pewnym jest, że Trion nie będzie promować w swojej dystrybucji tytułów, które nie przypadają do gustu fanów tej firmy. Czyli hardcorowych graczy pecetowych.
Według ustaleń serwisu GamesBeat, Trion Worlds podpisuje właśnie umowy z poszczególnymi developerami, którzy jako pierwsi zasilą listę dostępnych gier w dystrybucji Glyph. Nazwy partnerów są na razie nieznane, ale należy się spodziewać, że szczegóły zostaną ujawnione w najbliższych tygodniach po imprezie Game Developers Conference 2014 w San Francisco, która odbędzie się w dniach 17-21 marca.Goodgame Empire - udowodnij, że jesteś prawdziwym strategiem