GameFace - bezprzewodowe gogle VR dla Androida

Wielu gości odwiedzających hale tegorocznej wystawy CES uznało, że najciekawszym gadżetem imprezy okazała się być nowa wersja gogli Oculus Rift. Prototyp nazwany Crystal Cove został między innymi wyposażony w wyświetlacz OLED (wcześniej był LCD), zewnętrzną kamerkę monitorującą pozycję gracza, zaś lag został zmniejszony o połowę. Tymczasem okazuje się, że hit targów nie jest jedynym tego typu urządzeniem, pragnącym ustanowić nowy standard w grach VR. Nad podobnym rozwiązaniem pracuje również GameFace Labs.

Jakub Zagalski

Prototyp nienazwanego oficjalnie urządzenia (przyjmijmy, że to GameFace) został przetestowany w Las Vegas przez Edgadget. Okazuje się, że o ile sama idea wykorzystania technologii VR przez GameFace i Oculus Rift wydaje się być bliźniaczo podobna, to jednak oba gadżety różnią się dosyć znaczącą. Po pierwsze, GameFace działa w oparciu o system Android, a po drugie - jest całkowicie bezprzewodowy.

Gogle GameFace Labs zostały wyposażone w 5,2-calowy wyświetlacz LED (rozdzielczość 1920 na 1080) i kryje w sobie chip Tegra 4. Przy prezentacji wykorzystano znane z Oculus Rifta demo technologiczne Tuscany, które GameFace wyświetlał w niższej rozdzielczości. Sterowanie odbywało się za pomocą pada DualShock 3, chociaż najpewniej w ostatecznej wersji z urządzeniem będą współpracowały wszystkie pady Bluetooth. Cały zestaw, w przeciwieństwie do Oculus Rifta podłączanego do peceta, nie posiadał ani jednego przewodu.

Co ciekawe, GameFace Labs zamierza w przyszłości opracować również sklep z androidowymi grami pisanymi specjalnie pod technologię VR. Bezprzewodowe gogle nie będą więc bezpośrednią konkurencją dla produktu Oculus VR, który celuje w rynek pecetów.Na Ryby - sprawdź, czy da zrobić się dobrą grę o wędkowaniu

Źródło artykułu:WP Gry
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.