Fotorealistyczne demo Unreal Engine 5. Efekt nie do odróżnienia od rzeczywistości
Ziva Dynamics właśnie wypuściła wersję beta swojego zupełnie nowego ZRT Face Trainer. Chociaż narzędzie nie jest dostępnie wyłącznie na Unreal Engine 5, firma zdecydowała się go użyć do celów demonstracyjnych. Wyniki są niemal nie do odróżnienia od rzeczywistości.
Jak donosi Gaming Bible, ZRT Face Trainer to oparte na chmurze narzędzie do uczenia maszynowego twarzy. Z jego pomocą możliwe jest animowanie ludzkich ekspresji.
Szczegóły techniczne
Samo oprogramowanie opiera się na obszernej bibliotece danych 4D i zastrzeżonych algorytmach uczenia maszynowego. Zdaniem twórców ZRT Face Trainer, projektanci będą mogli osiągnąć z programem najlepsze, najbardziej fotorealistyczne efekty wizualne postaci, jakie są dostępne na rynku technologii skierowanych do celów tworzenia gier.
Co ciekawe, cała biblioteka zawiera aż 15 terabajtów zebranych skanów. Same modele mogą za to wyrażać ponad 72 tysięcy wytrenowanych ekspresji twarzy.
Efekty widoczne na udostępnionym przez Ziva Dynamics filmie nie pozostawiają żadnych złudzeń. Programistom udało się osiągnąć imponujące wyniki, co może przełożyć się na kolejny skok grafiki w przyszłych produkcjach wypuszczanych przez studia gier.
Dostęp do technologii
Chociaż efekty już teraz robią wrażenie, Ziva Dynamics nie udostępnia obecnie swojego narzędzia publicznie. Zainteresowane studia muszą skontaktować się z twórcami narzędzia samodzielnie lub przez udostępniony na stronie formularz. W ten sposób będą mogli uzyskać dostęp do tego oprogramowania.
W przyszłości firma planuje wypuścić narzędzie dla szerszego grona odbiorców. Nie została jednak podana żadna wiążąca data. Można się spodziewać, że Ziva Dynamics sprawdzi najpierw działanie swoich technologii na kilku produkcjach zanim zdecyduje się na jego otwartą sprzedaż.