Finał DEV Challenge XIX, największego w Europie konkursu wśród specjalistów IT, odbędzie się w Łodzi

Uczestnicy konkursu stworzą technologie, które pomogą w odbudowie Ukrainy. Po raz pierwszy od czasu pandemii COVID-19 finał DEV Challenge XIX odbędzie się jednocześnie w trybie offline i online. W dniach 28-29 października specjaliści IT, którzy dostali się do finału, będą walczyć o zwycięstwo i tytuł mistrzów.

Źródło zdjęć: © materiały partnera

Etap kwalifikacyjny DEV Challenge XIX rozpoczął się we wrześniu 2022 roku i trwał dwa miesiące. Wydarzenie to zyskało status największego europejskiego konkursu ze względu na liczbę uczestników: od roku 2012 odbyło się 18 mistrzostw, w których wzięło udział ponad 22 000 fachowców z branży IT. Wśród nich znaleźli się także programiści z Polski.

Finaliści z różnych krajów Europy będą wspólnie pracować nad zadaniami od Readdle, Luxoft, Revolut, AMO, UNICEF, a także ukraińskiego Ministerstwa Transformacji Cyfrowej, Ministerstwa Obrony oraz "Armii Dronów".

W tym roku główny nacisk położono na tworzenie technologii, które pomogą w odbudowie Ukrainy i wzmocnią ukraińskie Siły Zbrojne.

"Od 2019 roku aktywnie współpracujemy z ministerstwami, angażując najlepszych specjalistów IT w rozwiązywanie pilnych problemów państwa. Jesteśmy wdzięczni naszym partnerom za możliwość przeprowadzenia finału w formacie offline w Polsce. Dzięki temu deweloperzy z Polski również będą mogli się bardziej zaangażować. Poza tym to nie tylko okazja do komunikacji i sprawdzenia siebie i swojego poziomu, ale także szansa na pozostawienie swojego śladu w historii rozwoju rozwiązań technologicznych. Stworzone technologie zostaną natychmiast przekazane do użytkowania i odbudowy Ukrainy naszym partnerom z Ministerstwa Transformacji Cyfrowej, Ministerstwa Gospodarki oraz «Armii Dronów»" – mówi organizatorka DEV Challenge Eugenia Bespałowa.

Miasto Łódź zaproponowało organizatorom przeprowadzenie wydarzenia na swoim terenie, ponieważ w Ukrainie nadal trwa stan wojenny. Ponadto, w interesie miasta leży spotkanie z partnerami, nawiązanie kontaktów z potencjalnymi inwestorami i dzielenie się możliwościami rozwoju.

Uczestnicy konkursu będą rywalizować w następujących kategoriach:

  • Backend
  • Frontend
  • Manual QA
  • UI design
  • Product design
  • iOS Developer.

Oceny uczestników dokonają liderzy międzynarodowego rynku IT: Andrian Budantsov (współzałożyciel i CTO firmy Readdle), Andreas Nauerz (Managing Director, CEO i CTO firmy Bosch.IO), Arnika Hryszko (QA Chapter Lead w Volvo Group, Polska), Borys Mohyła (Lead Software Engineer w EPAM Systems) i inni.

Mistrzostwa podzielone są na trzy etapy: Kwalifikacja, Runda online i Finał. Podczas Rundy online programiści pomagali w testowaniu aplikacji mobilnej od UNICEF wspierającej rozwój przedszkolaków i pracowali nad aktualizacją strony internetowej organizacji charytatywnej w celu zwiększenia liczby darowizn dla dzieci i szpitali. W Finale uczestnicy będą realizować ważne zadania na rzecz UNICEF, UkrOboronPromu, "Armii Dronów" i Ministerstwa Transformacji Cyfrowej Ukrainy.

"Współczesną wojnę wygrywa się przy pomocy nowoczesnych technologii, dlatego efektywne wdrożenie najlepszych rozwiązań jest strategicznie ważnym krokiem do zwycięstwa. Jakościowe i kreatywne rozwiązania cyfrowe są dla ukraińskiej armii nie mniej ważne niż tradycyjne metody prowadzenia wojny" – podkreśla dyrektor ds. cyfryzacji przedsiębiorstwa państwowego "UkrOboronProm" Tymur Korytny.

W pierwszym dniu finału uczestnicy będą pracować nad zadaniami przez 7-8 godzin. Po tym jury wystawią swoje oceny. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni 29 października.

Informacje ogólne

DEV Challenge to największy konkurs IT w Europie, który odbywa się w Ukrainie od 2012 roku. Jego założycielami są Ukraińcy Ihor i Eugenia Bespałowie. Głównym celem DEV Challenge jest wspieranie rozwoju branży IT w Ukrainie.

Przez 10 lat odbyło się 18 mistrzostw, w których wzięło udział ponad 22 000 specjalistów.

Wybrane dla Ciebie
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.