Fanowska modyfikacja wprowadza do XCOM-a 2 jedyną rzecz, której mu brakowało

Fanowska modyfikacja wprowadza do XCOM-a 2 jedyną rzecz, której mu brakowało

Fanowska modyfikacja wprowadza do XCOM-a 2 jedyną rzecz, której mu brakowało
11.04.2016 19:03

Uczucia! Emocje! Związki, śluby, dzieci! Nie, nic z tego. Ale dzięki modowi Squad Cohesion można rozszerzyć XCOM-a 2 o jedno rozwiązanie z Fire Emblem: Awakening, które znakomicie wzbogaca grę - zależności między dowodzonymi żołnierzami.

Jednym z największych osiągnięć ostatnich XCOM-ów jest to, w jak naturalny sposób tworzą one więź między graczem a członkami dowodzonego przezeń zespołu. Wystarczy kilka misji, by wcześniej anonimowi żołnierze stali się dla nas rozpoznawalni. Przeciwności, które udaje im się przetrwać w trakcie misji, automatycznie obudowujemy w głowie w fabularny kontekst. Dzięki temu choć fabuła samej gry jest szczątkowa, to w ogóle to nie przeszkadza - a wręcz pomaga, bo wszystkie najważniejsze wydarzenia tworzymy w niej my sami.

Jeżeli tylko czegoś w całym tym rewelacyjnym projekcie brakowało, to relacji między samymi żołnierzami. My możemy pamiętać, że John kilka razy z rzędu ratował z pola bitwy rannego towarzysza, a Christie świetnie radzi sobie z eliminowaniem zagrożeń dla drużyny za pomocą snajperki. Ale czemu nie wpływa to na samych bohaterów?

Z takiego założenia wyszli twórcy opisywanej modyfikacji. Nie pozwala ona wprawdzie jak w Fire Emblemie pożenić między sobą członków oddziału ani nie wprowadza długich sekwencji dialogów między nimi, ale po co to komu, XCOM to gra dla mężczyzn! Są więc mechaniczne konsekwencje systemu znanego z gry na 3DS-a bez całej tej niedorzecznej emocjonalnej otoczki. Żołnierze walczący z obcym najeźdźcą nie mają czasu na uczucia.

Official XCOM 2 "Retaliation" Trailer

I tak, zainstalowanie moda Squad Cohesion wprowadzi dodatkowy parametr „zgodności” między członkami oddziału. Pomagając sobie na polu bitwy (ratując spod ostrzału przy oflankowaniu, lecząc czy wynosząc rannych) zwiększają oni wartość tej zmiennej między sobą. Im większa jest dla całego oddziału, tym większe otrzyma modyfikatory do celności, obrony, mobilności czy siły woli.

Modyfikacja ma jednak również potencjalnie negatywne konsekwencje. Śmierć członka oddziału mającego wysoką zgodność z innym spowodować może u tego drugiego stan wstrząsu psychicznego (shaken). Szansa na to jest tym większa, im większa była zgodność. Dzięki temu nie jest to mod ułatwiający rozgrywkę, a rozszerzający ją o kolejny interesujący element i zwiększający taktyczne możliwości.

Autor modyfikacji podkreśla w jej opisie, że jest ona zgodna ze znakomitą większością innych modów do XCOM-a 2, łącznie z tym, który zwiększa liczebność oddziałów. Squad Cohesion znajdziecie w Steam Workshop pod tym adresem.

[Źródła: Destructoid, Steam]

Dominik Gąska

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)