Fallout Tactics: Brotherhood of Steel

Alan Orman

25.05.2005 16:49

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Fallout Tactics: Brotherhood of Steel

Materiały do tego poradnika pochodzą od wydawcy gry: firmy Interplay.

Tłumaczenie z języka angielskiego: Thufir

  1. Porady ogólne:
  1. Tworzenie postaci

Jako że Fallout Tactics: Brotherhood Of Steel to gra traktująca o walce, nasze wysiłki podczas kreowanie naszej głównej postaci, powinny być skierowane na stworzenie żołnierza, który będzie w miarę wszechstronnie wyszkolony i potrafił będzie w stanie pokonać nawet bardzo silnych przeciwników. Jednakże wybrawszy umiejętność snajpera, można się poczuć nieco zawiedzionym w dalszej części gry, gdyż jej implementacja jest daleka od doskonałości. W tym wypadku, bardzo opłaca się stworzenie typowego siepacza (wolne tłumaczenie słowa Slayer).

Dla początkowego Slayera, optymalny przydział punktów wygląda tak:

ST 8 (minimalna wartość dla Slayera) PE 7 (jeśli jednak tworzymy snajpera, to wartość ustawiamy minimum na 8) EN 6CH 6IN 6 (w sam raz dla Slayera) AG 8 (Dla Slayer to absolutne minimum) LK 6 (przynajmniej będziesz miał podstawowe umiejętności)

Jak zapewne się domyśliłeś, osiągnięcie takich współczynników, wymaga włączenia perka Gifted. Co prawda daje on ujemne modyfikatory do wszystkich umiejętności (po -10%) i -5 punktów do wydania na umiejętności na każdym poziomie doświadczenia, ale na dłuższą metę taki zabieg naprawdę bardzo się opłaci.

Inne perki, na które warto zwrócić uwagę podczas dalszej gry, to: Bonus Rate of Fire (bonus do trafienia, jeśli postać jest Slayerem), Bonus Ranged/HtH Damage (podobnie do poprzedniego perka), More Criticals, Better Criticals, Sharpshooter (jeśli już zdecydujesz się na bycie snajperem, to warto weń zainwestować). Jeśli jednak nie będziesz mógł wybrać podanych wcześniej perków, warto wybrać te: Action Boy (podstawowa sprawa, jeśli nie masz wysokiej zwinności (Agility)), Educated, Flexible, Gain, Swift Learner, Packrat, Strong Back, Ranger, Flexible, czy też Explorer.

Kolejnym, bardzo przydatnym perkiem jest Fast Shot. Fast Shot i Bonus Rate Of Fire oznacza, iż strzał kosztuje nas tylko 2 punkty akcji! Jeśli więc posiadasz 10 punktów akcji, będziesz mógł oddać pięć strzałów na turę. A na wyższych poziomach doświadczenia, będziesz mógł "wyciągnąć" 5 trafień krytycznych na każdą rundę! Naturalnie, wybranie Fast Shot zmniejsza celność strzału, ale w późniejszych fazach gry, nie będzie to miało znaczenia. Zawsze warto jest oddać kilka strzałów więcej w rundzie, niż przeciwnik. A to znowuż ze względu, iż w dalszych misjach wrogowie będą mieli naprawdę sporo punktów życia.

  1. Zakupy

Podczas pobytu w bunkrze, zawsze udawaj się do kwatermistrza (Quartermaster). Możesz u niego łatwo pozbyć się nadmiaru bagażu i dozbroić się. Ceny są u niego dosyć wysokie, ale jeśli masz w plecaku sporo sprzętu, to nie powinieneś mieć powodu do narzekań na ich poziom.

Podczas misji zbieraj absolutnie wszystko, co spotkasz na swojej drodze (czyli to, co zostawią po sobie przeciwnicy). Nieważne, czy będzie to 5-ty egzemplarz tej samej broni, czy jakieś ciastko - w FOT wszystko ma swoją wartość. Szczególnie cenne są wszelkie środki odurzające i chemiczne substancje uzależniające.

Aby ceny były w miarę niskie, z kwatermistrzem powinna handlować osoba o najwyższym wskaźniku barteru w drużynie. Handel w FOT przeprowadzany jest w systemie bądź barterowym (towar za towar), bądź pół-barterowym (towar za towar plus dopłata jednej ze stron).

Ciekawostką jest fakt, iż im więcej sztuk danego przedmiotu sprzedasz kwatermistrzowi, tym niższą cenę otrzymasz a kolejne egzemplarze. Przykład: za pierwszego miniguna otrzymasz ok. 1000$. Za którąś sztukę z kolei - już tylko 100 zielonych. Proste?

  1. Leczenie

W bunkrze spotkasz oficera medycznego, który sprzeda Twojej drużynie wszelkiego typu medykamenty. Jest to jednak bardzo poważny wydatek, gdyż ceny środków medycznych w BOS potrafią osiągnąć zawrotne sumy. Najlepszym sposobem na znalezienie medykamentów jest dokładne przeszukiwanie ciał wrogów i wszystkich skrytek na danej planszy.

Użycie przez ranną osobę apteczki (Medkit), ranny żołnierz zostanie zabandażowany, ale dalsze uzdrawianie przy pomocy tego samego typu apteczki, nie odniesie skutku. Uleczenie zabandażowanego żołnierza możliwe będzie dopiero poprzez użycie torby lekarskiej (Doctor's Bag). Użycie Doctor's Bag wpływa dodatnio także na inne ułomności Twoich żołnierzy (regeneruje siły itp.). Jednakże użycie jej na żołnierzu, który jest w pełni sił, będąc jednakże zabandażowanym, nie zmieni takiego stanu rzeczy.

Lecznicze proszki są także przydatne podczas misji, ale po ich zażyciu, spadają zdolności percepcji żołnierza (o jeden punkt po każdym zażyciu). Gdy wskaźnik percepcji spadnie do 1, żołnierz nie będzie mógł używać tego typu specyfików. Jednakże taki stan mija z czasem i różnego typu proszków będzie można używać, gdy wskaźnik percepcji powróci do wartości bazowej.

Stimpacki to także bardzo użyteczne drobiazgi. Nie wywołują żadnych efektów ubocznych, ale za to kosztują krocie. Na całe szczęście, można je znaleźć rozrzucone po całym ternie, na którym w danej chwili wykonujemy misję. W grze występują także specjalne odtrutki i medykamenty, redukujące oddziaływanie promieniowania radioaktywnego na organizm Twoich żołnierzy.

  1. Narkotyki i używki (Drugs)

Podobnie jak w normalnym życiu, najlepiej jest unikać używania narkotyków przez Twoich podopiecznych, gdyż powodują one ostre uzależnienie. Objawem takiego uzależnienia od prochów jest spadek statystyk Twojego żołnierza do czasu, aż podasz mu nową porcję używki. Efekty uzależnienia potrafią niekiedy minąć samoczynnie, ale każdy ponowny kontakt uzależnionego żołnierza z narkotykami, powoduje ponowne uzależnienie.

Oto lista występujących w grze używek, oraz efekty ich zażywania (poza uzależnieniem):

XXXXXBeer, Rot Gut, Ol' Flakey, Gamma Gulp Beer, Booze, & Beer - spowodują stan upojenia alkoholowego u żołnierza, który zażył te specyfiki, redukując tym samym o jeden punkt jego percepcję. Pozytywną stroną picia w BOS jest uzyskanie 200 punktów doświadczenia za każdą wypitą butelkę.Yellow Nuka Cola - Trucizna, której neutralizacja wymaga wypicia odtrutki (Poison Antidote).Nuka-Cola, Classic Nuka-Cola, & Cherry Nuka-Cola - Ich wypicie nie pociąga za sobą żadnych efektów.Voodoo - Zręczność (Agility) +2 i Szczęście (Luck) +3. Żadnych negatywnych efektów ubocznych.Phsyco - Zręczność +2 i odporność na obrażenia większa o 50%. Jednakże obniża wskaźnik inteligencji (Intelligence) o 2 punkty.Mentats - Percepcia +2, Inteligencja +2, Charyzma (Charisma) +1. Brak jakichkolwiek efektów ubocznych.After Burner - Siła (Strength) +1 i Percepcja +1. Także brak jakichkolwiek dodatkowych wpływów na organizm żołnierza.Buffout - Siła +1, Wytrzymałość (Endurance) +3 i Zręczność +2. Brak efektów ubocznych.Mutie - Siła +2 Wytrzymałość +4. Inteligencja zmniejszona o 4, a Charyzma o 3.RadX - Zwiększa odporność na promieniowanie radioaktywne o 50%. Poza tym nie ma żadnych efektów ubocznych.

Źródło artykułu:WP Gry
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)