Facebook testuje nowy system płatności
Portal społecznościowy Facebook, we współpracy z sieciami reklamowymi TrialPay i Peanut Labs, testuje system „ofert reklamowych” jako sposobu na zarobienie Facebook Credits – waluty wykorzystywanej do aplikacji i gier.
System ten polegał będzie na możliwości dostawania darmowych kredytów poprzez wzięcie udziału w sponsorowanych projektach, takich jak oglądanie reklam, wypełnianie ankiet, czy robienie zakupów u konkretnego sprzedawcy.
Podobny sposób transakcji znalazł się w zeszłym roku pod obstrzałem, jako że niektórzy producenci maskowali w ten sposób przekręty finansowe. W wyniku tego jedna z gier Zyngi, wydawcy wielce popularnego FarmVille, została zawieszona na kilka dni.
Przygotowując tę ofertę Facebook starał się podejść do niej z jak najbezpieczniejszej strony, żeby uniknąć jakichkolwiek skandali lub podejrzeń. Jednym z zabezpieczeń jest dokładne przyglądanie się, którzy producenci i jakie ich oferty mogą wziąć udział w testach.
”Podchodzimy do tych testów bardzo konserwatywnie. Staramy się upewnić, że wszystkie firmy i reklamodawcy działają zgodnie z przepisami. To co uda nam się osiągnąć teraz, będzie kierunkiem w jakim pójdziemy w przyszłości', powiedział Ethan Beard, dyrektor Facebook Developer Network.